Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

yayko

a myślałem że pomalowałeś te plastiki na kierownicy :D

T

Cokolwiek to jest, to przyczepność dłoni do tego jest dużo lepsza niż do skóry. :)

Mówcie co chcecie, ale dla mnie ta drewniana (lub "drewniana") kierownica to jeden z lepszych modów wizualno-użytkowych w tym aucie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Skoro tak, to powiem uczciwie, że sporo bym dopłacił żeby tego nie mieć. Dla mnie drewno/drewnopodobne dodatki w aucie = porażka.

bishop

Cytat: TAM w 25.08.2015, 13:22Skoro tak, to powiem uczciwie, że sporo bym dopłacił żeby tego nie mieć. Dla mnie drewno/drewnopodobne dodatki w aucie = porażka.
Jestem też tego zdania. No może nie porażka ale zalatuję takim pseudo bogactwem. Drewno pasuje do Maybacha lub do Rollsa.
Cytat: Tomasz w 25.08.2015, 12:25Cokolwiek to jest, to przyczepność dłoni do tego jest dużo lepsza niż do skóry.
Albo wygląd albo funkcjonalność i wygoda :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Panowie, powiedzmy sobie szczerze -- prawie każdy materiał w naszych Fordach (oprócz plastiku) jest udawany -- czy to drewno, czy aluminium, czy włókno węglowe, czy skóra (tak, tak). A bazą mojego projektu była wersja Ghia -- ona zawsze zawierała wstawki "drewniane". W moim aucie "drewniana" była konsola środkowa. Zmieniłem ją na konsolę z Trenda, którą wypolerowałem na wysoki połysk. Wygląda jak polakierowane szczotkowane aluminium. "Drewno" przeniosłem na kierownicę, żeby zachować charakter Ghia, ale generalnie jest go znacznie mniej niż w serii. :) Nie wspominam nawet o poliftowej Ghia, gdzie "drewno" było na konsoli, kierownicy i jeszcze na drzwiach.

I zaznaczam, ze nie piszę tego po to, żeby kogoś przekonać, że lubi coś, co mu się nie podoba, tylko żeby wyjaśnić logikę projektu. :) Jak będę miał chwilę to zrobię nowe zdjęcia wnętrza. Będziecie mogli ocenić całość. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Logiki projektu w żadnym razie nie neguję, a to że pozbyłeś się większości ,,drewna" uważam za ogromny sukces. To właśnie ,,drewno" jest czynnikiem, który zawsze skutecznie odstraszał mnie od wersi GHIA.

olo

Drewno przedliftowe jest bardziej do przyjęcia niż poliftowe bo nie przypomina drewna  tylko cimnografitowe słoje   z połyskiem

T

Owszem, bo przed liftem był pseudo heban, praktycznie nie wygląda jak drewno, o ile nie jest bardzo mocno oświetlony. Jest bardzo ciemny i ma wertykalny wzór. Ale poliftowe drewno akurat na kierownicy mnie nie razi. Kiedyś (kilkadziesiąt lat temu...) takie połączenie, tj. aluminiowa konsola środkowa (lub cała deska) i drewniana kierownica było bardzo popularne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Ja miałem w Escorcie dwa elementy drewniane - ale były na prawdę drewniane - kierownica i gałka zmiany biegów.

Żaden, powtarzam ŻADEN inny materiał nie daje takiej kontroli nad jazdą. Łapska się nie pocą, nie ślizgają, elementy idealnie leżały w rękach, żadnych niepożądanych zachowań.

Byłem z tego bardzo zadowolony i jestem nadal zwolennikiem drewnianych elementów bez względu na to czy są wspomnieniem zeszłej epoki i wizji luksusowego auta.

Zobaczcie, że takie elementy są najdroższe - nie bez powodu.

Podobnie jest ze skórą. W Escorcie miałem szytą tapicerkę na zamówienie z prawdziwej skóry (3 tys za sam materiał), której strukturę, dotyk, zapach, trwałość nie porówna się z czymkolwiek tańszym / produkowanym masowo. Po 6 latach użytkowania wyglądała jakbym dopiero co ją wstawił ;)

Podsumowując drewno w przypadku kierownicy czy gałki zmiany biegów jest bardziej sprawą efektywności a nie sprawą estetyki.

T

Znalazłem wczoraj chwilę i zrobiłem krótkie video z wnętrza:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=I6DDSQJ39Ck

:)

« Dodane: 30.08.2015, 19:47 »

I jeszcze silnik:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=nNMp6PANjC4
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Nie da się ukryć, że wszystko to wygląda bardzo ładnie, i co ważne – nie pretensjonalnie. Gratulacje!

T

Dzięki. :)

--

Swego czasu miała miejsce dyskusja na temat skuteczności hamulców z Focusa ST. Twierdziłem, że w Mondeo mk3 działają one lepiej niż w oryginale. Oto dowód:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać po rancie, klocki łapią tarcze na samej krawędzi. To zwiększa dźwignię. No i druga sprawa -- po swapie w Mondeo na jeden komplet klocków z przodu przypadają mniej więcej 2 komplety klocków na tył, czyli odwrotnie niż w Focusie, co pokazuje, że balans hamulców przesuwa się na tył. A w każdym prawie seryjnym aucie tył hamuje za słabo w stosunku do przodu, więc jest to korzystne.

I właśnie te dwa "drobiazgi" robią sporą różnicę. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ethernal

hmm... ciekawe... nie sądziłem, że klocki z tyłu są w stanie się 2 razy szybciej zużywać niż przednie w aucie przednionapędowym... człowiek się uczy całe życie :D

T

Pod względem grubości zużywają się podobnie, natomiast tylne mają trochę zbyt małą powierzchnie i trzeba je wymieniać trochę częściej. Niemniej w Focusie ST, z tego co słyszałem, przypadają 2 komplety z tyłu na 1 z przodu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i niestety wychodzi na to, że muszę zmienić przednie klocki. Do tej pory miałem DS Performance. Teraz w grę wchodzą DS2000 lub DS2500. Co radzicie? Z tyłu mam Yellow Stuff.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club