Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 10.03.2015, 12:46Nagrałem filmik, jak auto brzmi z zewnątrz. Daje jakieś wyobrażenie, chociaż, niestety, gdy auto przejeżdża blisko kamery robi się mocny Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.przester.https://www.youtube.com/watch?v=Gz3715v8D5k
Największą robotę przy tym dźwięku to robi dolot, a nie wydech.
Ja mam standardowy układ wydechowy, ale potężny stożek - zresztą dzieło Tomasza - i moje autko brzmi podobnie!
Wyraźne odgłosy tłoków, które są mocno słyszalne już od 2.500 obrotów (na standardowym air-boxie dużo wyżej zaczynało się "rozróżnianie" poszczególnych garów, a i tak było mniej wyraźne).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 10.03.2015, 16:14Największą robotę przy tym dźwięku to robi dolot, a nie wydech.
Na pewno jest to znacząca część, ale też nie wszystko. Wydech robi sporo hałasu, choć jak dla mnie jest to zaakceptowania, a mój poziom akceptacji jest, w tej materii, na bardzo niskim poziomie. Bardzo nie lubię, gdy silnik jest z przodu, a słychać go z tyłu, nie lubię też wydechu hałasującego na niskich obrotach i przy niskich obciążeniach. Teraz wszystko to działa bardzo fajnie, filmik może nie do końca wszystko oddaje, ze względu na przestery mikrofonu, ale słychać np., że gdy manewruję spokojnie po parkingu to auto jest niemal bezgłośne. Podobnie nie słychać praktycznie silnika podczas jazdy na ostatnim biegu autostradą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i problem z wolnymi obrotami rozwiązany -- winny okazał się czujnik/zawór odpowietrzania baku. Usterka bardzo słabo opisana na forach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

czyli EVAP? czy jesszcze coś innego :D

T

Właśnie to. Aczkolwiek muszę jeszcze wymienić (dla własnej pewności) elastyczny przewód idący od EVAP do przewodu sztywnego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

tomekka

Cytat: Tomasz w 12.03.2015, 21:00
No i problem z wolnymi obrotami rozwiązany — winny okazał się czujnik/zawór odpowietrzania baku. Usterka bardzo słabo opisana na forach.

Tomasz, może w takim razie rozwiniesz problem :) myślę, że temat tak samo aktualny jak katalizatory...

T

Efekt jest w zasadzie odwrotny do uszkodzonego zaworu bocznikowego. W przypadku uszkodzonego bocznikowego na wolnych obrotach silnik dostaje za dużo powietrza (bo zwykle się on rozszczelnia), a w przypadku uszkodzonego EVAP zwykle dostaje za mało (bo ten zawór się "zapycha"). W efekcie auto lubi czasem gasnąć na wolnych obrotach, szczególnie po zejściu z obrotów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

22.03.2015, 11:03 #1342 Ostatnia edycja: 22.03.2015, 12:27 by badger
Minęło już trochę czasu, wiec pora napisać coś o Yellow Stuff, które zamontowałem jakiś czas temu z tyłu. Generalnie wrażenia są, póki co, pozytywne. Działają na zimno i na ciepło. Klocki mocno pylą. Jak dla mnie też jest to pozytyw, bo zwykle przednie felgi brudzą się mocniej niż tylne, a tutaj jest podobnie, więc tak bardzo wizualnie to nie razi i można je czyścić w podobnym momencie. Jedyna wada, jaką do tej pory zauważyłem, to dość głośne popiskiwanie w pewnym momencie — ale to już raczej kwestia doboru tarcz do klocków, możliwe, że Zimmermanny nie współpracują akurat dobrze z YS pod tym względem.

Ogólnie jednak jestem, póki co, zadowolony z tych klocków.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

custom

Ja mam zestaw przedni Zimmerman i ebc yellow i cisza .
Klocki polecam same pozytywy

T

Cytat: custom w 22.03.2015, 15:00Ja mam zestaw przedni Zimmerman i ebc yellow i cisza.
Zauważyłem, ze u mnie to popiskiwanie pojawia się po ostrzejszej jeździe (seba-style). Wystarczy pojeździć trochę "normalnie", powierzchnia się lekko ściera i pisk ustępuje. Ciekaw jestem, co wyjdzie przy demontażu i sprawdzeniu, ale ogólnie nie jest źle.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 02.04.2015, 10:36Zauważyłem, ze u mnie to popiskiwanie pojawia się po ostrzejszej jeździe
To mogłoby wskazywać, że te klocki jednak nie są odporne na wysoką temperaturę i dochodzi do zeszklenia (nadtopienia) powierzchni klocka. Późniejsza spokojna jazda już nie rozgrzewa klocka, a ściera to zeszklenie. Tak myślę.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

custom

Jezdze dosc dynamicznie, masa samochodu wieksza u mnie dziala.
Robiles pierwsze hartowanie tak jak zalecil producent?

T

Cytat: sseebbaa1 w 02.04.2015, 11:06Późniejsza spokojna jazda już nie rozgrzewa klocka, a ściera to zeszklenie. Tak myślę.
Na pewno tak właśnie jest, ale trudno to uznać za zaletę. Niemniej nie jest źle.

Cytat: custom w 02.04.2015, 13:45Robiles pierwsze hartowanie tak jak zalecil producent?
Zawsze po montażu nowych klocków korzystam z hamulców delikatniej przez jakiś czas, z tym, że w tym modelu po swapie hamulców z Focusa ST na przód, balans przesuwa się na tył, więc tylne hamulce są bardziej obciążone. Możliwe więc, że i to "delikatniej" jest sporym obciążeniem dla klocków.

Tak czy owak mamy XXI wiek, klocki nie powinny wymagać odprawiania nad nimi czarów po montażu. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

03.04.2015, 21:34 #1348 Ostatnia edycja: 03.04.2015, 21:49 by Rijndael
Jakiś czas temu auto dostało kierownicę ze skóry i drewna oraz konsolę o teksturze aluminium, ale wypolerowaną na wysoki połysk:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zestawienie może trochę nowatorskie, ale mi się bardzo podoba takie połączenie. Seryjnie nie produkowano nigdy wnętrza z jasnym welurem i jasną konsolą. Kierownica natomiast jest rewelacyjna w dotyku. Wbrew pozorom część drewniana jest znacznie mniej śliska niż skórzana.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Dla mnie na PLUS
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps