Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

Bobson

19.10.2014, 12:56 #1200 Ostatnia edycja: 19.10.2014, 13:00 by Bobson
Takie objawy może dawać uszkodzona przepływka która zaniża odczytywaną ilość powietrza. Adaptacja dąży wtedy do unormowania mieszanki ponieważ sonda widzi co innego niż podaje do ECU przepływka. ECU zwiększa ilość paliwa ponieważ tak wychodzi z sondy.

Przerabiałem ten temat w Escorcie i Fieście. Przepływki kłamały mi o 25 i 15%, na jałowych w Escorcie przy przekłamaniu 25% "lała" się bena z wydechu. Mapa adaptacji dla obrotów jałowych poszła na +25% - gdybym miał checka w Escorcie to by się zaświecił.

Jeśli w samochodzie nie ma lewizny itd, po odpaleniu na zresetowanej mapie adaptacji odczyty z przepływki muszą być dosłownie wzorowe względem informacji technicznych. W Escorcie miałem 0,6v na jałowych, musi być 0,8-0,85v.

Podczas jazdy tak tego nie czuć w kwestii mieszanki ale auto nie jedzie jak trzeba.
Diagnozowałem to z pomocą Fordiaga więc jest to pewne info. Sprawdź to sobie.

PS podobny objaw daje uszkodzony zawór odmy korbowej który puszcza ciśnienie do ssącego na postoju.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Niestety, to nie jest żaden z tych problemów. Ten efekt powoduje stożek, przepływomierz z Jaga i przerobiony LIM. Teraz cała sztuka polega na tym, żeby sprawdzić, który z pasujących przepływomierzy będzie najbliższy ideałowi i jechać na strojenie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

arkadius73

Na tym przepływomierzu raczej nic nie zrobisz ponieważ pracuje on w innym zakresie dla pcm i ecu wiem bo próbowałem jaga , toyoty i innych , niby takie same z wyglądu ale jednak nie
albo grubo albo wcale

T

Ale zobacz ile mam zmian w aucie. Na tym polega problem. Seryjny przepływomierz daje przyzwoite wolne obroty, ale za to w innych zakresach wydaje się być ubogo. Chodzi o znalezienie takiego, który się najlepiej zaadaptuje.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

Czym planujesz stroić auto? Bo trochę nie wiem dlaczego próbujesz to wyprostować skoro będzie strojenie jak mniemam z użyciem AFR.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Cytat: Bobson w 20.10.2014, 22:03Czym planujesz stroić auto?
Via OBD.

Cytat: Bobson w 20.10.2014, 22:03Bo trochę nie wiem dlaczego próbujesz to wyprostować skoro będzie strojenie jak mniemam z użyciem AFR.
Bo to jest wysoce samoadaptujące się ECU, które praktycznie non-stop, łącznie z WOT, pracuje w CL (OL zauważyłem wyłącznie podczas hamowania silnikiem, w momencie, gdy w ogóle nie jest podawana benzyna). W związku z tym uważam, że im mniej będzie do zestrojenia, tym lepiej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

arkadius73

22.10.2014, 00:14 #1206 Ostatnia edycja: 22.10.2014, 00:15 by arkadius73
Ja też nie mam serii a stroiłem na ori przepływce tylko hm zwiększonej średnicy dolotu dostosowanej do głowicy i kanałów im , odpuść sobie przepływkę z jaga serio
albo grubo albo wcale

T

Cytat: arkadius73 w 22.10.2014, 00:14Ja też nie mam serii a stroiłem na ori przepływce tylko hm zwiększonej średnicy dolotu dostosowanej do głowicy i kanałów im, odpuść sobie przepływkę z jaga serio
Ale na seryjnej jest gorzej, co prawda wolne obroty są lepsze (ale też nie idealne), ale za to w pozostałym zakresie jest ubogo. Główny problem z wolnymi obrotami polega na tym, że ecu, według map, chce dać za dużo paliwa. Tak jak w całym zakresie mam STFT w okolicach 0, tak na wolnych robi się -15.

Gdzie stroiłeś? Może być na PW. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Autko chyba dowiedziało się, że planuję następce, bo sprawiło mi mało sympatyczną niespodziankę.

Jadę sobie w korku i nagle słyszę jakiś dziwny dźwięk. Nie byłem pewien, czy z mojego auta, czy z innego, wyłączyłem muzykę i nasłuchuję. Nic, wszystko normalnie. No, ale obserwuje wskaźniki i temperatura wody zaczyna się podnosić. Zjechałem na trawę, wyłączyłem silnik. Otworzyłem maskę -- na oko wszystko normalnie, nawet UIM wydawał mi się chłodniejszy niż zwykle. Podejrzenie więc padło na czujnik temperatury, no ale nie chciałem ryzykować jazdy bez pewnej diagnozy więc wezwałem lawetę. Jak się okazało słusznie. Winnym okazał się pasek pompy wody. Część warta grosze. Wszystko dobrze się skończyło, ale gdyby to zdarzyło się w trasie, kiedy byłbym zajęty rozmową z pasażerem to mogłoby już nie być tak różowo.

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Z okazji pobytu w serwisie autko dostało nowy olej i zostały założone koła zimowe (18" -- takie same jak letnie, z nowymi oponami Uniroyal).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

A doczekamy się strojenia w tym roku?
Pasek może się poprostu zestarzał, nie wymianiałes jeszcze?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 28.10.2014, 20:06A doczekamy się strojenia w tym roku?
Nie wiem czy w ogóle to robić. Auto ma 240 KM, dobre AFR, jeśli ogarnę wolne obroty, to być może lepiej będzie zostawić tak jak jest niż przedobrzyć. Zobaczymy. To nie jest TDI, że masz 50 tunerów do wyboru i prawie każdy zrobi to szybko i przyzwoicie.

Cytat: weksla w 28.10.2014, 20:06Pasek może się poprostu zestarzał, nie wymianiałes jeszcze?
Kiedyś kupiłem do wymiany poliftowy, ten bez napinacza -- powiedzieli, że "nie pasuje" i że stary jest "dobry". Niestety okazało się, że jak zwykle miałem rację... :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

W sumie szkoda byloby nie spróbować wystroić. Możnaby sie pokusic o opcję z urzadzonkien do w grywania serii i 2 wersji moda. W razie co wracasz do serii...
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Venomus

Tyle już zrobiłeś, że aż szkoda tego niewystroić to by była taka "kropka nad i" :) .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

T

28.10.2014, 23:06 #1213 Ostatnia edycja: 28.10.2014, 23:11 by badger
Niby macie racje, ale z drugiej strony -- może to już zostawię kolejnemu właścicielowi? Bo tak jak mówię, to nie jest przypadek, w którym auto ma np. ewidentnie ubogo na wysokich obrotach i wiadomo, że strojenie jest koniecznie i dużo da, tu chodziłoby raczej o podstrojenie. Czyli koszt strojenia spory, a efekt mocno niepewny.

« Dodane: 28.10.2014, 23:09 »

Pisałem wczoraj do Superchipsa, czy by mi nie zmodyfikowali lekko, wg. moich wskazówek, programu w bluefinie (jest to technicznie możliwe). Na razie nic nie odpisali...

Jest paru stroicieli w Warszawie, ale nie jestem pewien, czy cokolwiek by z tego wyszło, do Krakowa, z kolei, daleko...

« Dodane: 28.10.2014, 23:11 »

Tak naprawdę trzeba by tam przestawić wtryskiwacze z 17 na 24 lb, zabrać 15% paliwa na niskich obrotach, przesunąć odcinkę o 200 rpm w górę i przyspieszyć nieco zapłon. I tyle.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Napisz do heka co on na ten temat myśli. Nie musisz od razu do niego jechać. Może coś poradzi albo kogoś poleci.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko