[Mondeo] Co zrobić z wydechem? TUNING w St220

Mejszi, 17.05.2019, 23:34 « poprzedni - następny »

Mejszi

Panowie, jako iż zaczęła mi gnić prawa końcowa pucha i pojawiło się brzęczenie zapadła decyzja o modach.

Co zrobić, aby wydech był głośniejszy i było lepiej słychać bulgot?
NA RAZIE skupmy się na tym co jest pod spodem.
Wiadomo końcowe puszki polecą do wymiany, ale może zalecacie coś zrobić na ten moment?
Pod spodem seria, tylko lewa pucha naprawiana.  :)

Alek

To w sumie zależy od tego ile chcesz wydać i ile układu chcesz wymienić a ile zostawić. Niektórzy pod hasłem "wydech" rozumieją wszystko od głowic do zderzaka a niektórzy w zasadzie tylko tłumiki końcowe z ozdóbkami.

Coristo

Zbieram się do wymiany od dłuższego czasu, więc może coś podpowiem, a przy okazji sam się czegoś dowiem ;)
Z racji przebiegu zamierzam pozbyć się osławionych katalizatorów, w ich miejsce wstawić decaty, katalizator sportowy pod auto, nie wiem jeszcze jakiego tłumika środkowego użyć, końcówki...chyba Ultera, ale nie jestem jeszcze pewny ;)
przekrój rur od kolektora do właściwego katalizatora 2,5, następnie rozdzielenie na 2,25 (takie informacje znalazłem na forum).
Będę wdzięczny za uzupełnienie mojej wiedzy ;)

sseebbaa1

Cytat: Coristo w 19.05.2019, 03:19przekrój rur od kolektora do właściwego katalizatora 2,5, następnie rozdzielenie na 2,25

Oba decaty mają średnice 2,25", czyli to takie rury będą leciały za decatami.

Piszesz o katalizatorze (a nie katalizatorach), więc rozumiem, że chcesz te dwie średnice połączyć w jedną rurę i dopiero dać jeden duży katalizator pod samochodem. Nie widziałem jeszcze takiego rozwiązania w ST220, ale już na początek uwaga: musiałaby to być średnica minimum 2,75".
Nie możesz 2 x 2,25" połączyć w jedną rurę 2,5" bo mocno przytkasz wydech na takim Y-pipe zaraz za silnikiem, a więc w miejscu gdzie spaliny mają jeszcze bardzo dużą energię. Spaliny będą bowiem jeszcze przed jakąkolwiek przeszkodą i właśnie z tą pełną energią powinny trafić na katalizator, aby on właściwie działał.

Jaki katalizator zamierzasz zastosować?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Coristo

19.05.2019, 13:37 #4 Ostatnia edycja: 19.05.2019, 14:02 by Coristo
No i mnie zagiąłeś :D gdzieś znalazłem informację o tym jednym katalizatorze, 200pcsi na metalowym wkładzie podobno działało bez problemu. Zastanawiam się czy w ogóle nie odpuścić tego kata...
Żeby nie robić śmietnika miałbym pytanie poza konkuresem na priv ;)
EDIT:
"
Jest jeszcze jedna opcja, jeśli chcesz zachować katalizator i wydać sensowne pieniądze. Otóż seryjne katalizatory z downpipes przy tym rozwiązaniu wywalasz (tylko koniecznie zastępujesz rurkami, a nie drążysz te puszki i to wszystko musi być pospawane precyzyjne), a następnie robisz łączenie dwóch wydechów w jeden nie przed tylną osią, jak seryjnie, ale wcześniej, tak żeby wypadło to w proporcjach 1:2 długości wydechów z poszczególnych głowic. Łączenie robisz do średnicy rury 2,5". Zaraz za łączeniem dajesz katalizator (jeśli chcesz przejść bez problemów pomiar spalin to musi być to minimum metalowy 200 cpsi), a później dobierasz jeszcze jakiś tłumik środkowy. Przed tylną osią robisz płynną zwężkę do 2,25", bo tyle ma seryjny wydech przy przejściu przez tylną oś."
Wypowiedź admina w tym temacie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=3967.0

sseebbaa1

Kolega T tak napisał, bo posłużył się oficjalnymi informacjami Forda odnośnie średnic rur wydechu w ST220. Ford bowiem podaje, że te rury mają średnicę 2,0" i można było przypuszczać, że i początkowy fragment wydechu ma podobnie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jednak faktycznie wloty i wyloty do katalizatorów mają 2,25", a dopiero zaraz za katalizatorami są zwężki.
Widać to na poniższym zdjęciu - zaraz za tą obejmą ze śrubą widać zwężenie właśnie z 2,25" na 2,0".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Gdyby łączyć dwie rury 2,0" w jedną, to rzeczywiście należałoby zastosować zbiorczą średnicę 2,5".
Natomiast dwie rury 2,25" połącz w jedną 2,75".
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy