FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] MK4 2,5T - błąd P0026 i P0027

FORDTUNING.PLCodzienna eksploatacja naszych FordówSilniki benzynowe turbo[Mondeo] MK4 2,5T - błąd P0026 i P0027
[1]
Presto #0 | 06.05.2019, 22:25
    Forumowicz

    Mondeo MK4 2.5T 2007r
    Rybnik

    Cześć,
    pogrzebałem trochę po forach odnośnie mojego problemu i odnoszę wrażenie, że jednak tematy nie do końca wyczerpują problem lub nie pasują w moim przypadku ( poza tym jest ich jak na lekarstwo ).

    Już piszę w czym sprawa ale najpierw opiszę sprzęt Wink. Mondek jest z 2007 roku z przebiegiem na 99% pewnym w okolicach 235kkm.  Zregenerowałem turbo, wymieniłem wszystko co potrzeba z rozrządem związane plus uszczelnienia bo poprzedni właściciel miał problemy z odmą i silnik krwawił skąd tylko mógł. Cewki zapłonowe nowe Boscha, świece zapłonowe Denso irydowe z przebiegiem 35kkm.

    Dzisiaj pojechałem na hamownie ( temp otoczenia około 12 st. C) i wyszło 197KM i 300Nm oraz błędy P0026 i P0027.
    Dodam, że silnik pracuje jak zegareczek, pali na widok kluczyka i Check się nie świeci a błędy są.

    Czy te błędy mogą mieć wpływ na moc oraz czy to wina zaworów zmiennych faz rozrządu czy najpierw zacząć szukać czegoś innego?
    Gdyby był potrzeby wykres z hamowni mogę dodać jutro jak go zeskanuję.

    Pozwoliłem sobie napisać na tym forum bo myślę, że tutaj najbardziej kompetentni ludzie przebywają Smiley.

    Pozdro
    Jacek/Presto

    MAG #1 | 07.05.2019, 11:59
      Weteran forum
      Smokus Maximus & STraszydło
      Gdańsk / Kristianstad (S)

      Wyniki w okolicach 200-210KM to typówka dla Mondeo i S-Max'a z tym silnikiem.
      Z tym, że moment wydaje mi sie troche niski nawet jak na serię.
      Pokaz skany wykresu - wtedy mozna będzie spróbować troszkę więcej powiedzieć.

      Co do błędów niestety nie podpowiem...
      « Ostatnia zmiana: 07.05.2019, 12:00 autor: MAG »

      Presto #2 | 07.05.2019, 12:46
        Forumowicz

        Mondeo MK4 2.5T 2007r
        Rybnik

        Wykres z hamowni poniżej

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



        Mam nadzieję, że poprawnie (zgodnie z wymogami forum) umieściłem grafikę.

        Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @239KM 375Nm
        LPG STAG QMAX Plus
        MAG #3 | 08.05.2019, 13:03
          Weteran forum
          Smokus Maximus & STraszydło
          Gdańsk / Kristianstad (S)

          Ten poczatek wykresu z "doliną" momentu tak sobie wygląda....

          Odszukałem swoje wyniki i w serii miałem 203KM i 315Nm.
          Po programie mam obecnie 240KM i 397Nm - prawdopodobnie będę jeszcze ostatni raz w tym roku podchodził do strojenia auta.

          Presto #4 | 08.05.2019, 16:53
            Forumowicz

            Mondeo MK4 2.5T 2007r
            Rybnik

            Nie wiem jak ładuje sama turbina. Dostałem dzisiaj kabel STN1170 ELM327 v3 Viaken, podłączyłem, odpaliłem FORScan'a skasowałem błędy. Zrobiłem 4 km i wyskoczył błąd P0026, zobaczę co dalej (zapewne błąd P0027 wyskoczy później).
             
            W programie można podejrzeć parametr, który mówi o wartości kąta wałka ssącego względem wartości oczekiwanej. Na wolnych obrotach oscyluje gdzieś w granicy -0,3 do -0,5 stopnia. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (max do 5 tyś obr/min) potrafi skakać nawet od -0,7 do 0,8 stopnia. Pytanie czy to wartość normalna.
             
            Ktoś wie jak odczytać wartość doładowania w wartościach innych niż volty Smiley w FORScan?
            « Ostatnia zmiana: 08.05.2019, 17:04 autor: Presto »

            Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @239KM 375Nm
            LPG STAG QMAX Plus
            MAG #5 | 09.05.2019, 08:53
              Weteran forum
              Smokus Maximus & STraszydło
              Gdańsk / Kristianstad (S)

              Nie tak daleko od Ciebie jest FSV Performance - znają sie bardzo dobrze na tych silnikach - zadzwoń, pogadaj, może podjedź do nich...

              paweleczek666 #6 | 10.05.2019, 20:57
                Doświadczony

                Kuga mk1 2.5 270HP
                Poznań - okolice

                interesująca propozycja...ale nikt nikomu nic nie zabroni..każdy ma swój rozum.. w sumie czemu nie, niech kolega tam podjedzie, tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą Wink
                Monti #7 | 12.05.2019, 22:18
                  Doświadczony
                  Mondeo MK4 TitS / BMW f20
                  Bielsko-Biała

                  WWW
                  Masz gaz włożony? Jak tak to odłącz gaz od aku i zresetuj błędy.  Potem sprawdź czy sie pojawiły ponownie błędy.  Lpg czasem wali blabłędami

                  Presto #8 | 13.05.2019, 08:04
                    Forumowicz

                    Mondeo MK4 2.5T 2007r
                    Rybnik

                    ...tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą Wink
                    Mam się czegoś obawiać odnośnie fachowców?

                    Zadzwoniłem do nich. Niestety nie są w stanie po podłączeniu i sprawdzeniu parametrów ocenić czy rozrząd jest dobrze poskładany. Takie sprawy tylko można sprawdzić fizycznie. Sam nie wiem co zrobić. Nie chce płacić za sprawdzenie rozrządu jeżeli już raz płaciłem innemu mechanikowi, wolałbym żeby to on sprawdził. Natomiast ten błąd jednoznacznie nie mówi o błędzie w ustawieniu rozrządu Sad. Musiałbym chyba zainwestować w nowy zawór do VVT na ssaniu.

                    Wiem jedno, "NASI" byli w tym silniku i wszystko złożone na silikonie Undecided. Zawór w sobotę wyjąłem wyczyściłem, tłok chodzi bez zacięć. Po podłączeniu zasilania działa tylko pytanie jak. Jedyne co to uszczelnienie pod zaworem trochę zmęczone jest.

                    Po złożeniu błąd P0026 pojawił się po 7km. P0027 nie pojawił się od przed ostatniego kasowania.

                    Gaz jest założony na Stag 300 Q-MAX PLUS i fakt, że bierze korekty po OBD2 ale jaki to miałoby wpływ na błąd zaworu?
                    « Ostatnia zmiana: 13.05.2019, 08:39 autor: Presto »

                    Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @239KM 375Nm
                    LPG STAG QMAX Plus
                    Monti #9 | 13.05.2019, 08:11
                      Doświadczony
                      Mondeo MK4 TitS / BMW f20
                      Bielsko-Biała

                      WWW
                      Ja we wcześniejszym aucie miałem tez problemy z błędami, okazało się ze powodowała je instalacje LPG.

                      « Ostatnia zmiana: 13.05.2019, 08:19 autor: Monti »
                      Presto #10 | 13.05.2019, 13:38
                        Forumowicz

                        Mondeo MK4 2.5T 2007r
                        Rybnik

                        Gaz odłączony. Błędy skasowane. Po zrobieniu kilku km na benie wyskoczyły błędy P0026 i P0027 przy tym samym przebiegu Undecided

                        Presto #11 | 28.08.2019, 22:18
                          Forumowicz

                          Mondeo MK4 2.5T 2007r
                          Rybnik

                          Piszę posta ponownie. Poprzednio w czerwcu mój post po prostu zniknął z forum bez żadnej informacji. Mam nadzieję, ze to błąd forum a nie celowe działanie.

                          Tytułem wstępu chciałem poinformować, że problem udało mi się rozwiązać.

                          Błąd P0026 i P0027 wskazuje na zawory zmiennych faz rozrządu ale nie nie koniecznie oznacza to, że winowajcą są zawory. Niestety każdy mechanik w okolicy kazał podmieniać zawory z innego sprawnego silnika ale jak wiadomo to nie jest prosta sprawa.
                          Bardzo mało jest info na temat wyżej wymienionych błędów w netcie a jak są to niemalże 99% mówi o wymianie zaworów VVT, która ostatecznie nie rozwiązała problemu do końca.

                          Przy takich błędach trzeba sprawdzać po kolei:
                          1. Połączenia elektryczne między zaworami a PCM oraz przejrzeć wiązkę elektryczną
                          a jak nie pomogło to
                          2. Wyjąć zawory i sprawdzić czystość kanałów olejowych, sprawdzić czy nie zacina się tłok zaworu oraz czy się otwiera po podaniu napięcia.

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                          3. Sprawdzić ciśnienie oleju silnikowego - silnik zagrzany - na biegu jałowym powinno  być 1 bar a przy 4 tyś obr/min jakoś 4 bary.
                          Jeżeli jest OK to teraz już pozostaje zakup nowych zaworów najlepiej oryginałów INA ( omijać serwis Forda bo wołają za każdy zawór ponad 808,00 zł)

                          W mondeo pomiar ciśnienia oleju najlepiej zrobić w miejscu po czujniku kontrolki ciśnienia oleju, który jest zaślepiony korkiem na torx chyba T45.

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Ciśnienie u mnie wyglądało tak (wolne i 4 tyś obr/min)

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Najpierw kupiłem zawór na wałek ssący INA F-347135.03 nowe oznaczenie 427 0003 10 żeby w razie czego nie stracić za dużo kasy. Jakie było moje zdziwienie jak porównałem nowy zawór ze starym.

                          Zdjęcie pokazuje różnice ( oba zawory mają identyczne wszystkie oznaczenia )

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Okazało się, że w moim starym zaworze "ktoś" obrócił część zaworu z kanałami olejowymi względem cewki (nie wiem jak dał radę bo to jest zaciskane).

                          Na tej stronie jest fajnie pokazane jak biegną ścieżki olejowe do kół zmiennych faz rozrządu --> http://mondeoclub.ru/remont/fm4/2_5t_engine_duratec_st/

                          Po założeniu nowego zaworu w FORscan'ie zaczął zmieniać się parametr związany z wałkiem ssącym VCT_IN_CAM
                          Tutaj stary zawór

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          A tutaj po wymianie

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Opis z FORScan'a tego parametru

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Jak tylko założyłem nowy zawór VVT od razu zaczęło wywalać błędy po uruchomieniu na wałku wydechowym:
                          P0027:26-6C - Zakres/jakość sygnału w obwodzie zaworu elektromagnetycznego sterowania zaworem wydechowym (1 rząd cylindrów) | Dodatkowe symptomy usterki: - Tempo zmian sygnału poniżej wartości progowej.
                          P0027:77-6C - Zakres/jakość sygnału w obwodzie zaworu elektromagnetycznego sterowania zaworem wydechowym (1 rząd cylindrów) | Dodatkowe symptomy usterki: - Nie można uzyskać wymaganego położenia.

                          Kupiłem i założyłem nowy zawór VVT na wałek wydechowy INA F-347136.03 nowe oznaczenie 427 0004 10 i błędów brak!  Cheesy


                          Temat zamykam.

                          [1]