FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] MK4 2,5T - błąd P0026 i P0027

FORDTUNING.PLCodzienna eksploatacja naszych FordówSilniki benzynowe turbo[Mondeo] MK4 2,5T - błąd P0026 i P0027
[1]
Presto #0 | 06.05.2019, 22:25
    Forumowicz

    Mondeo MK4 kombi 2,5T - LPG STAG QMAX Plus
    Rybnik

    Cześć,
    pogrzebałem trochę po forach odnośnie mojego problemu i odnoszę wrażenie, że jednak tematy nie do końca wyczerpują problem lub nie pasują w moim przypadku ( poza tym jest ich jak na lekarstwo ).

    Już piszę w czym sprawa ale najpierw opiszę sprzęt Wink. Mondek jest z 2007 roku z przebiegiem na 99% pewnym w okolicach 235kkm.  Zregenerowałem turbo, wymieniłem wszystko co potrzeba z rozrządem związane plus uszczelnienia bo poprzedni właściciel miał problemy z odmą i silnik krwawił skąd tylko mógł. Cewki zapłonowe nowe Boscha, świece zapłonowe Denso irydowe z przebiegiem 35kkm.

    Dzisiaj pojechałem na hamownie ( temp otoczenia około 12 st. C) i wyszło 197KM i 300Nm oraz błędy P0026 i P0027.
    Dodam, że silnik pracuje jak zegareczek, pali na widok kluczyka i Check się nie świeci a błędy są.

    Czy te błędy mogą mieć wpływ na moc oraz czy to wina zaworów zmiennych faz rozrządu czy najpierw zacząć szukać czegoś innego?
    Gdyby był potrzeby wykres z hamowni mogę dodać jutro jak go zeskanuję.

    Pozwoliłem sobie napisać na tym forum bo myślę, że tutaj najbardziej kompetentni ludzie przebywają Smiley.

    Pozdro
    Jacek/Presto

    MAG #1 | 07.05.2019, 11:59
      Weteran forum
      Smokus Maximus & STraszydło
      Gdańsk / Kristianstad (S)

      Wyniki w okolicach 200-210KM to typówka dla Mondeo i S-Max'a z tym silnikiem.
      Z tym, że moment wydaje mi sie troche niski nawet jak na serię.
      Pokaz skany wykresu - wtedy mozna będzie spróbować troszkę więcej powiedzieć.

      Co do błędów niestety nie podpowiem...

      « Ostatnia zmiana: 07.05.2019, 12:00 autor: MAG »
      Presto #2 | 07.05.2019, 12:46
        Forumowicz

        Mondeo MK4 kombi 2,5T - LPG STAG QMAX Plus
        Rybnik

        Wykres z hamowni poniżej

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



        Mam nadzieję, że poprawnie (zgodnie z wymogami forum) umieściłem grafikę.

        MAG #3 | 08.05.2019, 13:03
          Weteran forum
          Smokus Maximus & STraszydło
          Gdańsk / Kristianstad (S)

          Ten poczatek wykresu z "doliną" momentu tak sobie wygląda....

          Odszukałem swoje wyniki i w serii miałem 203KM i 315Nm.
          Po programie mam obecnie 240KM i 397Nm - prawdopodobnie będę jeszcze ostatni raz w tym roku podchodził do strojenia auta.

          Presto #4 | 08.05.2019, 16:53
            Forumowicz

            Mondeo MK4 kombi 2,5T - LPG STAG QMAX Plus
            Rybnik

            Nie wiem jak ładuje sama turbina. Dostałem dzisiaj kabel STN1170 ELM327 v3 Viaken, podłączyłem, odpaliłem FORScan'a skasowałem błędy. Zrobiłem 4 km i wyskoczył błąd P0026, zobaczę co dalej (zapewne błąd P0027 wyskoczy później).
             
            W programie można podejrzeć parametr, który mówi o wartości kąta wałka ssącego względem wartości oczekiwanej. Na wolnych obrotach oscyluje gdzieś w granicy -0,3 do -0,5 stopnia. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (max do 5 tyś obr/min) potrafi skakać nawet od -0,7 do 0,8 stopnia. Pytanie czy to wartość normalna.
             
            Ktoś wie jak odczytać wartość doładowania w wartościach innych niż volty Smiley w FORScan?

            « Ostatnia zmiana: 08.05.2019, 17:04 autor: Presto »
            MAG #5 | 09.05.2019, 08:53
              Weteran forum
              Smokus Maximus & STraszydło
              Gdańsk / Kristianstad (S)

              Nie tak daleko od Ciebie jest FSV Performance - znają sie bardzo dobrze na tych silnikach - zadzwoń, pogadaj, może podjedź do nich...

              paweleczek666 #6 | 10.05.2019, 20:57
                Doświadczony

                Kuga mk1 2.5 270HP
                Poznań - okolice

                interesująca propozycja...ale nikt nikomu nic nie zabroni..każdy ma swój rozum.. w sumie czemu nie, niech kolega tam podjedzie, tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą Wink

                Monti #7 | 12.05.2019, 22:18
                  Doświadczony
                  Mondeo MK4 ST / BMW f20
                  Bielsko-Biała

                  WWW
                  Masz gaz włożony? Jak tak to odłącz gaz od aku i zresetuj błędy.  Potem sprawdź czy sie pojawiły ponownie błędy.  Lpg czasem wali blabłędami

                  Presto #8 | 13.05.2019, 08:04
                    Forumowicz

                    Mondeo MK4 kombi 2,5T - LPG STAG QMAX Plus
                    Rybnik

                    ...tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą Wink
                    Mam się czegoś obawiać odnośnie fachowców?

                    Zadzwoniłem do nich. Niestety nie są w stanie po podłączeniu i sprawdzeniu parametrów ocenić czy rozrząd jest dobrze poskładany. Takie sprawy tylko można sprawdzić fizycznie. Sam nie wiem co zrobić. Nie chce płacić za sprawdzenie rozrządu jeżeli już raz płaciłem innemu mechanikowi, wolałbym żeby to on sprawdził. Natomiast ten błąd jednoznacznie nie mówi o błędzie w ustawieniu rozrządu Sad. Musiałbym chyba zainwestować w nowy zawór do VVT na ssaniu.

                    Wiem jedno, "NASI" byli w tym silniku i wszystko złożone na silikonie Undecided. Zawór w sobotę wyjąłem wyczyściłem, tłok chodzi bez zacięć. Po podłączeniu zasilania działa tylko pytanie jak. Jedyne co to uszczelnienie pod zaworem trochę zmęczone jest.

                    Po złożeniu błąd P0026 pojawił się po 7km. P0027 nie pojawił się od przed ostatniego kasowania.

                    Gaz jest założony na Stag 300 Q-MAX PLUS i fakt, że bierze korekty po OBD2 ale jaki to miałoby wpływ na błąd zaworu?

                    « Ostatnia zmiana: 13.05.2019, 08:39 autor: Presto »
                    Monti #9 | 13.05.2019, 08:11
                      Doświadczony
                      Mondeo MK4 ST / BMW f20
                      Bielsko-Biała

                      WWW
                      Ja we wcześniejszym aucie miałem tez problemy z błędami, okazało się ze powodowała je instalacje LPG.

                      « Ostatnia zmiana: 13.05.2019, 08:19 autor: Monti »
                      Presto #10 | 13.05.2019, 13:38
                        Forumowicz

                        Mondeo MK4 kombi 2,5T - LPG STAG QMAX Plus
                        Rybnik

                        Gaz odłączony. Błędy skasowane. Po zrobieniu kilku km na benie wyskoczyły błędy P0026 i P0027 przy tym samym przebiegu Undecided
                        [1]