FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] P2127 Accelerator Position Sensor 2: Signal too Low, usterka silnika zm. przysp.

FORDTUNING.PLCodzienna eksploatacja naszych FordówElektryka i klimatyzacja[Focus] P2127 Accelerator Position Sensor 2: Signal too Low, usterka silnika zm. przysp.
[1]
k0ot #0 | 20.03.2019, 15:28
    Forumowicz
    Focus ST MK2
    Krakow

    Otwieram nowy temat. Mam problem z moim Focusem ST MK2 2006.

    Od jakiegoś czasu stale wyskakuje mi komunikat "usterka układu silnika - zmniejszone przyspieszenie". Po podpięciu auta pod komputer wyskakuje błąd P2127 "accelerator position sensor 2: signal too low". Po skasowaniu błędu i ponownym odczycie, błąd wyskakuje ponownie (zaraz po włączeniu zapłonu, nie trzeba wyłączać nawet silnika). Dodatkowo za każdym razem jak włączam zapłon to zegar (godzina na radiu) resetuje sie do domyślnej godziny. Check engine sie nie świeci, ale auto przez pierwsze kilka sekund ma ograniczone obroty do około 1000rpm, a później rzeczywiście nie dysponuje cała mocą.

    Co do przyczyny to wszystko zaczęło sie na myjni, kiedy to przestały świecić dwie żarówki świateł mijania (wtedy jeszcze nie było żadnego błędu). Stwierdziłem, ze skoro spaliły sie obydwie, to musi być to bezpiecznik, sprawdziłem wiec wszystkie bezpieczniki pod maska i przy siedzeniu pasażera, nic nie znalazłem, zdjąłem klosz i zobaczyłem, ze spaliły sie obydwie żarówki, wymieniłem je. Po zmontowaniu wszystkiego, odpaliłem auto i to właśnie wtedy błąd wyskoczył pierwszy raz (od tamtej pory swieci sie nieustannie).

    Po przeczytaniu kilku tematów na forach internetowych zacząłem od wymiany mojego starego, za małego jak na to auto i zmęczonego życiem akumulatora, nie pomogło. Następnie sprawdziłem masy, wygląda, ze tutaj jest wszystko OK. Sprawdziłem wszystkie kable i wtyczki przy bezpiecznikach, przy silnikiem i przy pedale gazu, tutaj także nic nie znalazłem.

    Niestety nie wiem za bardzo co może być przyczyna tego błędu. Moze podczas wymiany zarówki przerwalem jakis kabelek, który teraz robi zwarcie? Bardzo proszę Was o pomoc. Co mógłbym sprawdzić? Gdzie zaczac szukac?

    T #1 | 20.03.2019, 19:36
      Administrator
      Warszawa

      Komunikat odczytany wprost mówi prawdopodobnie o usterce czujnika pedału gazu (jest w Focusie coś takiego?) aczkolwiek często taki błąd jest powodowany także przez nie do końca sprawny TPS. Do tej ostatniej diagnozy pasowałyby także objawy.

      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
      k0ot #2 | 21.03.2019, 16:48
        Forumowicz
        Focus ST MK2
        Krakow

        T:
        Komunikat odczytany wprost mówi prawdopodobnie o usterce czujnika pedału gazu (jest w Focusie coś takiego?) aczkolwiek często taki błąd jest powodowany także przez nie do końca sprawny TPS. Do tej ostatniej diagnozy pasowałyby także objawy.
        T, ale czy wspomniane przez Ciebie potencjalne problemy mogłyby skutkować zerowaniem zegara do domyślnej godziny, przy każdym włączeniu zapłonu?
        T #3 | 21.03.2019, 17:51
          Administrator
          Warszawa

          Trudno mi to sobie wyobrazić. Niemniej czasem tak jest, że dwie usterki występują jednocześnie. TPS łatwo sprawzić nawet apką na telefon (zobaczyć co wskazuje gdy wciskasz pedał gazu). Będzie jasne, czy jest sprawny, czy nie.

          Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
          Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
          Alek #4 | 22.03.2019, 10:50
            Doświadczony

            ST220

            Jakie masz ogólnie napięcie w instalacji przy włączonym silniku?
            k0ot #5 | 08.04.2019, 00:23
              Forumowicz
              Focus ST MK2
              Krakow

              T:
              Trudno mi to sobie wyobrazić. Niemniej czasem tak jest, że dwie usterki występują jednocześnie. TPS łatwo sprawzić nawet apką na telefon (zobaczyć co wskazuje gdy wciskasz pedał gazu). Będzie jasne, czy jest sprawny, czy nie.
              Chcialem wlasnie sprawdzic przepustnice przez apkę, ale niestety przestalo mi dzialac zlacze diagnostyczne, http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,6160.0.html

              Jakie masz ogólnie napięcie w instalacji przy włączonym silniku?
              Sprawdze to jeszcze jutro, ale przy wymianie na nowy akumulator było sprawdzane napiecie i wtedy było dobre.

              T #6 | 08.04.2019, 00:59
                Administrator
                Warszawa

                Jeżeli doszło do kolejnej dziwnej awarii elektryki, to sugerowałbym podjechać do specjalisty, żeby obejrzał całą instalację.

                [1]