FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Nowe auto dla mnie

FORDTUNING.PLAuta innych marekEksploatacja i tuningNowe auto dla mnie
[1] 2
T #0 | 10.12.2018, 23:32
    Administrator
    Warszawa

    Jak część z Was wie od pewnego czasu szukam nowego auta, bez ciśnienia, bo jeżdżę sobie Octavią. Niemniej trwa to już na tyle długo i w międzyczasie obejrzałem tyle trupów, że postanowiłem założyć ten temat w nadziei na przyspieszenie całej operacji. Smiley

    Moje kryteria są takie:

    - Coupe.
    - Poniżej 5,5 s do 100 (najlepiej poniżej 5 s).
    - Napęd na tył lub 4x4.
    - Auto w "dołku cenowym" tak, żeby nie traciło za bardzo na wartości.
    - Dobrze, żeby zwracało uwagę, będzie też nośnikiem reklam moich projektów.

    Samochód typowo weekendowy, więc walory praktyczne, spalanie etc. bez znaczenia.

    Widełki: 50-100k (nie mam ciśnienia na górną granicę)

    Moje aktualne typy:

    - Porsche 911 Carrera (996 polift)
    - Porsche Cayman S (987 przedlift)
    - Jaguar XKR (II gen., przedlift)
    - Corvette (C6 LS2 lub LS3)

    Co możecie powiedzieć o tych modelach? Może znacie kogoś, kto ma przyjemność je eksploatować? A może warto wziąć pod uwagę coś jeszcze?

    Wszelkie uwagi mile widziane. Smiley

    bishop #1 | 11.12.2018, 08:26
      Weteran forum
      ST220:2002/Fiesta ST: 2013
      Zielona Góra

      WWW
      T:
      Wszelkie uwagi mile widziane.
      Nie znam się ale wypowiem się.  Cheesy Ze względów wizualnych brałbym pod uwagę tylko dwa pierwsze.  Cool Reszta kojarzy mi się kryzysem wieku średniego. Cool
      T:
      A może warto wziąć pod uwagę coś jeszcze?
      A jakiegoś muscle cara lub old timera nie chcesz?

      T #2 | 11.12.2018, 18:29
        Administrator
        Warszawa

        Nie znam się ale wypowiem się.  Cheesy Ze względów wizualnych brałbym pod uwagę tylko dwa pierwsze.  Cool Reszta kojarzy mi się kryzysem wieku średniego. Cool
        Hm... to ciekawe, bo ja najbardziej z kryzysem wieku średniego kojarzę właśnie Porsche. Smiley

        A jakiegoś muscle cara lub old timera nie chcesz?
        Muscle, ze względu na nadal wysoki kurs dolara, są — moim zdaniem — mocno przewartościowane. Old timerów nie biorę pod uwagę, bo auto ma dawać przyjemność z jazdy i być w miarę bezawaryjne. Nie chcę skupiać się na jeżdżeniu po warsztatach i poszukiwaniach części.

        sseebbaa1 #3 | 11.12.2018, 21:36
          Moderator
          ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
          Gorzów

          Musisz się też zastanowić nad swoim OBECNYM stylem jazdy. To potrafi się zmieniać z czasem Smiley
          Czy wolisz wysokie obroty i nie przeszkadza Ci wysokie kręcenie, czy stawiasz na trochę dieslowe odejście z dołu?
          Moim zdaniem z uwagi na pojemność silników dwa pierwsze są bardziej wysokoobrotowe, a dwa kolejne ciągną od samego dołu.

          To znaczy Porsche i tak jak na standardy zwykłych kierowców jest torpedą już od stosunkowo niskich obrotów, ale jednak w porównaniu do dużych V8 wypada gorzej. Ja nie uznałbym jednej czy drugiej opcji za gorszą, bo obie mi się podobają, ale po prostu zwracam uwagę na ten czynnik.

          Żeby trochę ułatwić wybór:
          Porsche to jednak dźwięk śrub wrzuconych do wiadra, a V8 śliczniej brzmi.
          A żeby utrudnić wybór, to dodam:
          Ale Porsche z kolei zabija rywali prowadzeniem.

          T #4 | 11.12.2018, 23:54
            Administrator
            Warszawa

            Moja główna koncepcja dotyczy sfery finansowej i sprowadza się do tego, żeby auto zachowało wartość, a na eksploatacje zarobiło reklamami moich projektów. Smiley Stąd odpadają różne fajne auta jak np. BMW, które w 3 lata straci pewnie połowę wartości.

            A co do tych czterech, to tak widzę plusy i minusy:

            - 911 jest ewidentnie w dołku cenowym i na pewno zwraca uwagę, więc wydaje się "opłacać" najbardziej, mam też blisko dobry serwis Porsche. Minusy to paskudna stylizacja wnętrza i podzielone opinie na temat trwałości silników.
            - Cayman wygląda ogólnie świeżo, jednak osiągi są takie sobie (bodaj 295 KM i 5,4 do 100, trochę odstaje od reszty).
            - XKR jest super, to byłby mój faworyt, ale jest to skomplikowane auto i bywa trochę kapryśne jeśli chodzi o drobne awarie, a dobry serwis jest po drugiej stronie miasta (w praktyce 1-1,5h godziny jazdy).
            - Corvette ostatnio podrożała. Ale oferuje najlepsze osiągi i chyba najbardziej efektowny wygląd w odpowiednim kolorze.

            I bądź tu mądry. Smiley

            « Ostatnia zmiana: 11.12.2018, 23:57 autor: Rijndael »
            sseebbaa1 #5 | 12.12.2018, 09:02
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              Co do propozycji 3 i 4:
              Osobiście lubię jeździć "tyłkiem po asfalcie", więc bardzo mi się podobają niskie auta, a zwłaszcza wrażenia jakie temu towarzyszą.
              Dlatego z tych dwóch propozycji V8, to Corvette jest akurat moim faworytem.

              Jaguary słyną z pięknego dźwięku V8, ale akurat Vette przebija i to swoim prawdziwie amerykańskim bulgotem (także dzięki większej pojemności).




              T #6 | 12.12.2018, 10:56
                Administrator
                Warszawa

                Ale XKR ma kompresor. Smiley I to słychać.

                Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                wodzmistrz #7 | 12.12.2018, 12:27
                  Bywalec
                  Ford Focus ST mk2 2005
                  Poznań / Środa Wlkp

                  A może Nissan 350/370Z? Wink

                  Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
                  Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony Smiley
                  MAG #8 | 12.12.2018, 18:12
                    Weteran forum
                    Smokus Maximus & STraszydło
                    Gdańsk / Kristianstad (S)

                    Nissan chyba nie ma szansy spełnić oczekiwań jesli chodzi o osiągi...

                    T #9 | 12.12.2018, 22:12
                      Administrator
                      Warszawa

                      350Z to jest ogólnie fajna opcja, bo można powiedzieć, że "już staniał", ale osiągi trochę za słabe (nawet nominalne, a ten silnik średnio trzyma moc).

                      Co do 370Z to spodziewam się, że będzie jeszcze mocno taniał, bo nie widzę powodów, dla których nie miałby osiągnąć poziomów cenowych podobnych jak 350Z. Szczególnie, że ma pojawić się następca.

                      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                      Monti #10 | 20.12.2018, 11:27
                        Doświadczony
                        Mondeo MK4 ST / BMW f20
                        Bielsko-Biała

                        WWW
                        Popatrz na to ogłoszenie.

                        https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-3-4-320-ps-manual-6-biegow-xenon-skora-z-niemiec-europa-ID6BzdzB.html

                        Polecam sprzedającego

                        T #11 | 21.12.2018, 21:54
                          Administrator
                          Warszawa

                          Bardzo ładnie wygląda, ale to niestety przedlift. Przedliftów nie biorę pod uwagę ze względu na problemy z silnikiem (większość bolączek została poprawiona przy okazji liftu). No i nie bez znaczenia jest też różnica w osiągach (5,4 s do 100 vs. 4,9 s), ale to drugorzędna sprawa. Smiley

                          Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                          Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                          T #12 | 24.12.2018, 03:03
                            Administrator
                            Warszawa

                            Miałem dziś okazję obejrzeć i przejechać się jednym z 911. Jak znajdę chwilę, to opiszę dokładniej moje wrażenia.

                            Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                            Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                            Monti #13 | 24.12.2018, 10:22
                              Doświadczony
                              Mondeo MK4 ST / BMW f20
                              Bielsko-Biała

                              WWW
                              T:
                              Miałem dziś okazję obejrzeć i przejechać się jednym z 911. Jak znajdę chwilę, to opiszę dokładniej moje wrażenia.
                              Ejj.

                              To tak jak byś pokazał dziecku cukierka i powiedział ze później mu go dasz Smiley

                              Jak juz zacząłeś to pisz jak było Smiley

                              Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
                              T #14 | 25.12.2018, 00:05
                                Administrator
                                Warszawa

                                Mówiąc krótko. To jest bardzo specyficzne auto. 100% samochodu i niewiele ponadto. Albo się to lubi, albo nie. Nie ma tam nic zbędnego, żadnych luksusów. Auto jest za to bardzo szybkie, nawet w takiej podstawowej wersji. Każdy mechanizm sprawia wrażenie zaprojektowanego z dużym zapasem. Nadwozie jest bardzo sztywne. I — co ciekawe — samochód bardzo łatwo się prowadzi.

                                Zaskoczyła mnie ilość miejsca wewnątrz, jakkolwiek na szerokość nie ma go zbyt wiele, tak na długość i wysokość prawie każdemu powinno wystarczyć. To pewnie dlatego, że siedzi się prawie na asfalcie. Smiley

                                Generalnie wrażenia pozytywne i 911 idzie do sprawdzenia w warsztacie.

                                Dam znać co dalej. Smiley

                                « Dodane: 25.12.2018, 02:21 »

                                Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało, chętnie odpowiem jeśli będę wiedział. Smiley

                                « Ostatnia zmiana: 25.12.2018, 02:21 autor: Rijndael »
                                [1] 2