[Focus] Pomarańczowe STraszydło by MAG ...

MAG, 12.10.2018, 22:20 « poprzedni - następny »

MAG

Niestety peknięcie sprężyn na przeglądzie zostało zauwważone i zamiast w lutym, muszę zjechać do Polski jeszcze pod koniec listopada...

No nic - obniżę go najwyżej troszke szybciej niz planowałem ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

loockas

Zależy co chcesz dalej robić z tym samochodem. Ja nie zdążyłem, ale finalnie byłem zdecydowany na B12. Do Mazdy będę polował na B14. B6 mam obecnie i przy ciaśniejszych zakrętach zaczyna pływać.

MAG

03.11.2018, 09:37 #32 Ostatnia edycja: 03.11.2018, 09:41 by MAG
Auta nie upalam, a wypady na tor bedą sporadyczne (o ile w ogóle sie uda).


Za ProKit B12 trzeba wysupłać prawie 3 tysiące z tego co widziałem.
Za springi APEX w zestawie ze sportowymi amorami KONI wyjdzie minimum tysiąc mniej, czyli "w gratisie" mam komplet poliuretanów.

Zastanawiam sie właściwie tylko nad jedna rzeczą - czy od razu za jednym zamachem robić całą zawiechę, czy rozbić wydatki na 2 tury i na razie wymienić tylko same springi i amory, a wymianę polibusze zrobic na wiosnę...

Pękniete springi musze wymienić najpóźniej do końca listopada żeby zaliczyć przegląd, a ruszając springi za jedną robotą wymienię od razu amory, bo akurat tutaj robienie tego osobno jest bezsensowne.





btw - Bishop - i jak tam wygląda sprawa twojej naklejki?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bishop

Cytat: MAG w 03.11.2018, 09:37btw - Bishop - i jak tam wygląda sprawa twojej naklejki?
Niestety..zgubiłem gdzieś na kompie plik źródłowy... mogę odtworzyć to ale to trochę potrwa niesteyy :/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MAG

Aaaaa, no trudno...
Gdybys miał gotowca i jego cenę, to pewnie bym był zainteresowany, ale w takim wypadku to szkoda żebys poświęcał swój czas.

Mam tez pewne inne pomysły i wszystko wskazuje, że będę szedł w kierunku czarnego dachu (i prawdopodobnie maski), wiec temat naklejek raczej będę odpuszczał...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Postanowiłem wysupłac wiecej kasy na raz i robie STraszydło całościowo.

W zestawie z amorami i spręzynami wpadnie komplet plibuszy, nowy kompresor klimy i nowa klamka tylnej klapy.

Amory już zamówione (KONI STR.T).
Springi APEX też, ale z nimi moga być problemy z terminem dostawy, więc nie wiem czy na szybko nie będę musiał kombinowac z czymś innym, bo w czwartek 22-ego listopada auto wjeżdża na warsztat....

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

27.11.2018, 13:35 #36 Ostatnia edycja: 27.11.2018, 15:10 by MAG
Czwartek w zeszłym tygodniu - taka sytuacja z samego rana...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pomiar ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.






A taka sytuacja parę godzin godzin później na podnośniku...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Tak jak zapowaiadałem, na aucie wyladowały amory (KONI STR.T) oraz sprężyny (APEX).
Poza tym poliuretany (caluśki komplet), nowe łaczniki, sworznie i końcówki drążków - od spodu auto to teraz niemal "nówka sztuka"....

Niestety nie dało rady zmieścić się z wymianą kompresora klimy i klamki bagażnika - zabrakło czasu, bo musiałem zabierać auto i wracać do siebie.

Wczoraj zaliczyłem poprawkowy przegląd techniczny i mam z tym spokój do stycznia 2020, ale zapewne kolejny i tak zrobię jakoś jesienią 2019, po powrocie z wakacyjnego pobytu w Polsce.



Plany na rok 2019 to:
- wymiana kompresora klimy
- obuwie letnie (mam dylemat dotyczący felg - iść w stronę 19-tek, czy jednak zostać na 18-tkach...)
- ogarnięcie lakieru - co najmniej tylne błotniki (przydałoby sie tez przedni zderzak i maskę), ale mooooooże bym się nawet skusił na folię na całe auto - zależy to od przewidywanych kosztów lakierniczych, bo na oklejenie całego auta dostałęm propozycję za 4-4,5 tysiąca w zależności od folii....

Poza tym muszę ogarnąć poprawki programu, a w związku z tym:
- montaż DP i sportkata,
- większy IC
- mooooooże wtryski z RS'a i lepszy osprzęt turbiny, ale to sie jeszcze zobaczy
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 27.11.2018, 13:35- obuwie letnie (mam dylemat dotyczący felg - iść w stronę 19-tek, czy jednak zostać na 18-tkach...)

Obserwując Twoje poprzednie samochody i ich buciki oraz biorąc pod uwagę to, że masz S-Maxa i tym samym Focus będzie w zasadzie zabaweczką (kwestie użytkowe lekko na bok)...

...no sam rozumiesz :D że koła 18" wyglądałyby zbyt przeciętnie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220


MAG

29.11.2018, 13:27 #39 Ostatnia edycja: 29.11.2018, 13:36 by MAG
Taki ładny dzisiejszy poranek...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Tak dochodze do wniosku, że po założeniu dystansów ten poziom obniżenia będzie idealny...


A co do "bucików"

19-tki kuszą, a muszę się nawet przyznać, że w garażu w Gdańsku leżą 20-tki, które musze dac do zrobienia i przez moment miałem wizje założenia ich STraszydła...

Felgi z RS'a mi się nie widzą - nie jestem wielbicielem wieloszprychowych kółek...

Niemniej ze względu na fakt, że STraszydło jest autem do funu (i użytku po miescie w cieplejszych częściach roku), wbrew pozorom mocno się zastanawiam czy nie zostać na ori alusach 18" i tylko zrobić je na grafitowo plus założyć dystanse.
Dzięki temu mógłbym pozwolić sobie na lepsze opony i ich częstrzą zmianę niż w przypadku 19-tek...  ;-)
No i auto byłoby mniej wrazliwe na jakość dróg i pozwalałoby na ostrzejsza jazde nie tylko tam gdzie jest gładko jak na stole...


Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Felgi z ST są wyjątkowo ładne, ja bym je zostawił. :) Nie ma co zmieniać na siłę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

JacekST220


MAG

STraszydło mi sie zbuntowało - alternator odmówił współpracy...
Dobrze, że to pod domem było jak zaczęły sie dziwne rzeczy dziać ...

Z tego między innymi powodu wyrejestrowuję go czasowo na 2-3 miechy, a w trakcie światecznego pobytu w Polsce kupię jakiegoś altka na podmiankę, a stary pójdzie latem do regeneracji.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

STraszydlo znowu na chodzie.
Udało się zrobić altka (regeneracja tutaj) wraz z montażem za bardzo przyzwoite 2.200 kr.
To minimalna kwota jaką w sieciowym szwedzkim warsztacie chcieli za samą robociznę wymiany. Całe szczęście przejeżdżając koło arabskiego warsztatu, gdzie w Magance wymieniałem wcześniej łożysko, postanowiłem zajść i zagadać.
Koleś zaproponował mi regenerację, a za samą wymianę powiedział max 1.500 kr. Takiej ofercie nie mogłem się oprzeć i postanowiłem nie bawić się w kombinacje z zakupem używki i regeneracją w Polsce.

Ale tak czy inaczej planuję czasowe wstrzymanie auta do ruchu na styczeń i luty, a może nawet i marzec, ale to się jeszcze zobaczy...

Teraz jeszcze dwa dni nim pojeżdżę (Smokus odpocznie przed świątecznym wyjazdem do Polski) i to będzie na tyle z pierwszego okresu użytkowania ;-)

Na wiosnę trzeba będzie pomyśleć o fmic, dp+sportkat i strojeniu.
No i letnich kółkach lub chociaż samych oponach...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

18.01.2019, 22:59 #44 Ostatnia edycja: 18.01.2019, 23:02 by MAG
Jestem na etapie wyboru IC'ka do mojej Foki i zastanawiam się nad dwiema rzeczami.

1-sza to wybór konkretnego produktu - jestem na 99% zdecydowany na FMIC 550x230x65

Zakładam póki co Stage1 czyli powiedzmy okolice 270-280KM, a docelowo max 300-320KM (na 100% nie w tym roku) - jest w takim przypadku sens pakować się w tego większego 600x300x76?


2-ga sprawa
Tak się zastanawiam, czy nie wymienić ori rur idących od IC do turbiny i z drugiej strony do przepustnicy?

Konkretnie myślałem o rurach od Mondeo/S-Max'a 2,5T, bo tam sa większe średnice niz w ST - co sądzicie o takim pomyśle?

Z czym może sie wiązać taka zmiana? Kwestia mocowania MAP sensora to jedno, a drugie to chyba kwestia wywalenia SoundSymposera? Coś jeszcze?


No i jeszcze takie dumania...

Sprzętowo mam już (w spadku po poprzednim właścicielu) zmienioną rurę od przepływki do turbo, będzie IC, modyfikacja puszki filtra powietrza, a także zastanawiam się nad większym DP oraz sportkatem.

Nie wiem tylko czy te 2 ostatnie rzeczy jest sens wymieniać już teraz przy planowanej na ten rok mocy ok 270KM, czy jest to potrzebne, czy można z tym poczekać?

No i kwestia wtrysków z RS'a - montować je od razu, czy czekać do następnego roku i decyzji o podejściu do Stage2?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0