FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] Mondeo 155KM 2.2TDCi cel -> +200KM

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników wysokoprężnych (diesel)[Mondeo] Mondeo 155KM 2.2TDCi cel -> +200KM
[1]
jarr25 #0 | 01.10.2018, 19:15
    Nowicjusz
    Hej, chciałem się zabrać za mój samochód Wink Każdy kiedyś zaczynał  Embarrassed także proszę o merytoryczne posty Wink
    Czy pomoglibyście mi określić :

    1. Podstawowe rzeczy które potrzebuję wiedzieć by w ogóle wiedzieć z czym zacząć
    Czy mój silnik ma oficjalnie turbo? Czy moc i ciąg rzeczywiście idzie z wtrysków i na nich powinienem się skupić? Jakie rzeczy powinienem wiedzieć o moim silniku?

    2. Co powinienem wiedzieć że jest sprawne i ogarnięte, żeby po prostu nie zarżnąć silnika jakimiś niepotrzebnymi rzeczami. Bardzo chętnie posłucham kogoś kto robił taki tuning Wink

    3. co myślicie o czymś takim?
    https://www.youtube.com/watch?v=W-Oi73Op_dw&index=176&list=PLymXi35qMO8C2aoRwmW49WRGIL0ksgXZP&t=0s

    4. ile można wycisnąć? Oczywiście wszystko z głową i bez kosztów na silniku. Czy spalanie może spaść, przy jednoczesnej poprawie zrywności auta?

    5) Jak sprawdzić czy sposób przyśpieszania obecny mojego auta jest poprawny? Czy powinienem odwiedzić hamownię? Auto słabo idzie na 1,2,3 dopiero na 4 jak depnę to odepchnie się i rzeczywiście jakiś tam ciąg jest Wink

    6) Forum już mnóstwo lat - pewnie macie opracowane już sprawdzone sposoby tuningu tych silników. Czego unikać a w co iść?

    7) ktoś już założył taki temat, poczytałem go też, ale jest z 2012 roku, jestem ciekaw czy może coś się od tego czasu zmieniło Wink
    http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,2781.60.html

    MAG #1 | 09.10.2018, 09:33
      Weteran forum
      Smokus Maximus & STraszydło
      Gdańsk / Kristianstad (S)

      Punkt nr 1 mnie rozłożył...

      Zacznij od znalezienia jakiegos kumatego mechanika i sprawdzenia czy w aucie wszystko działa tak jak należy, a potem przejedź się na hamownię żeby sprawdzić ile ma w realu.

      btw - na 200+ w tym aucie to raczej nie masz co liczyć, no chyba że masz wagon zbędnej kasy....

      Alek #2 | 09.10.2018, 13:00
        Doświadczony

        ST220

        Czy mój silnik ma oficjalnie turbo?
        Miałem kiedyś Forda z dieslem bez turbo, jakieś 10 lat temu i był to Escort'94 i miał porażającą moc 50 kunia. Za to jeździł na każdym paliwie, w tym ukraińskiej ropie i porannym moczu po dobrej imprezie. Od tamtych lat raczej nie robią już diesli bez turbo.

        Czy moc i ciąg rzeczywiście idzie z wtrysków i na nich powinienem się skupić?
        Moc i 'ciąg' idzie z naciskania tłoków przez wybuchowe spalanie paliwa z powietrzem. Problem w tym że spalanie wytwarza przede wszystkim temperaturę, z którą będziesz musiał sobie poradzić. Słabo znam temat podkręcania diesli, natomiast powinieneś się skupić na tym żeby tłoki nie wzięły rozwodu z cylindrami. Do tego silniki z doładowaniem mają szeroką (szerszą) gamę uroczych usterek związanych ze sterowaniem doładowania.

        5) Jak sprawdzić czy sposób przyśpieszania obecny mojego auta jest poprawny? Czy powinienem odwiedzić hamownię? Auto słabo idzie na 1,2,3 dopiero na 4 jak depnę to odepchnie się i rzeczywiście jakiś tam ciąg jest
        Może spada Ci ciśnienie ładowania przy zmianie biegów?

        Pytania zadajesz, bez urazy, dość podstawowe. Z drugiej strony lepiej zapytać na początku niż pośrodku. Tak sobie myślę... są prostsze sposoby żeby mieć 200 kunia w Mondeo, ino nie w dieslu.

        jarr25 #3 | 09.10.2018, 13:46
          Nowicjusz
          Dobra czytałem że bardziej możliwe jest 180, też dobrze

          Pytania faktycznie, podstawowe, ale przecież pisałem że się nie znam

          Nie z ciśnieniem raczej wszystko ok, nic nie zauważyłem. Może to ma tak być?

          A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak

          « Ostatnia zmiana: 09.10.2018, 13:48 autor: jarr25 »
          Monti #4 | 09.10.2018, 14:16
            Doświadczony
            Mondeo MK4 ST / BMW f20
            Bielsko-Biała

            WWW
            A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak
            Jak świszczy to raczej turbo do wymiany Smiley Ciesz się ze nie słyszysz tego świstu.

            Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
            Alek #5 | 10.10.2018, 10:46
              Doświadczony

              ST220

              Dobra czytałem że bardziej możliwe jest 180, też dobrze
              Przy jakim zakresie modyfikacji?

              A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak
              Moim zdaniem to jest kwestia niedużej turbiny, jak w większości fabryczny TD, przy małym naciśnięciu dużo się dzieje, a potem dociskasz do końca i się okazuje że nie ma nic więcej Tongue

              Nie z ciśnieniem raczej wszystko ok, nic nie zauważyłem. Może to ma tak być?
              Z ciśnieniem ładowania, chodziło mi o to że musisz zmieniać biegi w takim tempie żeby nie wyhamować turbiny. W seryjnym aucie nie masz monitorowania ciśnienia ładowania, więc musisz się tego nauczyć nieco na ślepo.

              Co masz w planie z tym samochodem konkretnie?
              [1]