FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] Mk3 TDDI 115KM -> cel 200KM+

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników wysokoprężnych (diesel)[Mondeo] Mk3 TDDI 115KM -> cel 200KM+
[1]
326piotrek #0 | 09.09.2018, 00:59
    Nowicjusz

    Cześć,
    rozpoczynam przeróbki do mocnego (mam nadzieję) mapowania. Zastanawiam się co zmienić, żeby jak najlepiej przygotować fordzinę na tuning Cheesy

    Rocznik 2001, silnik 2.0 TDDI 115 koni, turbo ze zmienną geometrią.

    Aktualnie robione zmiany to:
    - usunięcie rezonatora przy turbo
    - usunięcie EGR, to znaczy że zaślepiam rurę z wydechu, do której był przykręcony EGR, całą resztę wywalam, żeby było więcej miejsca
    - czyli po usunięciu EGR, rura z intercoolera idzie prosto w górę do kolektora dolotu
    - decat

    Muszę tylko podjechać do warsztatu i zapytać czy dadzą radę mi zrobić tak zagiętą rurę zamiast katalizatora, czekam też na rury do wstawienia w miejsce rezonatora i EGR.

    I teraz pytanie, co jeszcze zmienić przed mapowaniem? Myślałem o wtryskach, ale nie wiem jakie wstawić. Czy to seryjne turbo da radę zbliżyć się do 200KM? Bo jednak mapowanie to nie najmniejszy wydatek, więc chcę możliwie jak największą zmianę. W sensie przygotować wszystko i dopiero czip. I co ze sprzęgłem? Wydech cały zmieniać, czy tylko decat?

    Zastanawiałem się też nad stożkiem, choć opinie są różne. Ale w każdym razie rozważam poprowadzenie jakiejś dodatkowej rurki z obudowy filtra powietrza, do przedniego grilla, żeby dostawało się do filtra maksymalnie dużo chłodnego powietrza. Przy braku EGR powinno być na to dużo miejsca. Jakie macie zdanie?

    Dla zainteresowanych samymi zmianami, które aktualnie robię, dam znać czy czuć jakąś różnicę, bo ich koszt jest prawie zerowy, a może się coś poprawi. Ale to za jakiś czas bo na razie naprawiam rdzę Stupid

    « Ostatnia zmiana: 09.09.2018, 01:15 autor: 326piotrek »
    heko #1 | 09.09.2018, 10:38
      Weteran forum
      Focus 3 RS 2.3eb 350...?
      Kraków

      WWW
      niestety, cała moc w tych autach, ukryta jest w układzie wtryskowym, wydajność pompy i wtrysków to podstawa
      bez jakichkolwiek przeróbek, potrafią wypluć 155KM a inne po różnych "udogodnieniach" kończą na 130KM
      kat nie jest restrykcyjny
      IC daje sobie radę jako tako
      dolot, filtr powietrza, nieistotne

      326piotrek #2 | 09.09.2018, 19:55
        Nowicjusz

        Oho! No to kierunek obrany Cheesy Porobię rozeznanie i wstawię tu update.

        EDIT
        Trochę pogooglałem i wyszło, że warto/wystarczy mieć wydajną pompę, tą "lift pump", czyli z tyłu, przy baku. Ta wtryskowa niby ok, a jeśli nie, to nie wiem jaka będzie dobra. Odnośnie tej obok baku, na allegro jest sporo jakichś podejrzanych no-nameów, które niby dadzą 130 l/h i to wszystko za 120 zł Huh? Mam przeczucie, że raczej lepiej wybrać taką:
        https://fmic.pl/fmicpl/30288-pompa-paliwowa-044-fmicpl.html#/162-pompy_fmic-m18
        Pasowałaby? I czy warto?

        A co do wtrysków to wyczytałem, że zmienić trzeba tylko same końcówki... a na jakie? Embarrassed
        Coś takiego będzie ok?:
        https://allegro.pl/rozpylacz-bosch-nozzle-scania-dlla146p154-i6855255075.html#thumb/1
        « Ostatnia zmiana: 10.09.2018, 00:58 autor: 326piotrek »
        heko #3 | 10.09.2018, 16:59
          Weteran forum
          Focus 3 RS 2.3eb 350...?
          Kraków

          WWW
          nie doradzę, nie wiem co to warte
          nie wiem które końcówki wtrysków będą Ok, ale trzeba ok. +20% wydajności

          326piotrek #4 | 21.09.2018, 10:53
            Nowicjusz

            Pojeździłem chwilę z tymi modami, które wypisałem wyżej i w osiągach różnica jest bardzo minimalna, poprawiła się na pewno reakcja na pedał gazu i ogólnie fordzina jest trochę żywsza. Brzmienie silnika ani trochę głośniejsze, za to turbo słychać tak jak syrenę policji i świetnie gwiżdże Cheesy Więc polecam jak ktoś ma ochotę się pobawić za nieduże pieniądze. Decat musiałem zamawiać z ebaya bo w całym mieście nikt mi nie chciał takiej rury zrobić, ale przyszedł w trzy dni i nawet ładnie pasuje.
            Co do wtrysków to nigdzie nie znalazłem jakiej wielkości są otwory w końcówkach, wyczytałem że ciśnienie to od 221 do 233 bar, ale nie wiem teraz na co zwracać uwagę żeby znaleźć bardziej wydajne końcówki Undecided
            « Ostatnia zmiana: 21.09.2018, 12:11 autor: 326piotrek »
            auchim #5 | 18.12.2018, 01:06
              Znawca
              Mondeo TDDi
              waw

              heh że jeszcze się komuś chce dłubać w TDDi Smiley ale fajnie fajnie działaj.

              Pierwsze to wymiana turbo na hybrydę a jak chcesz bardziej dłubać to jakieś większe i dorabianie kolektora. Bez zmiennej geo będzie raczej lepsza. Turbo szybko wkręcające się do 2 Bar bezcenne Cheesy
              Standardowy IC będzie puchnąć przy upałach.
              Jak już wleciał decat to wypadałoby wydech podobnej średnicy
              Te.... kurcze już jakieś 7 lat temu.. jak dłubałem przy swoim żaden warsztat w PL nie chciał dotykać układu paliwowego. Z tego co wiem to porządnie ogarniają go tylko amerykanie. Jest masa firm które tam tuningują VP44 - oczywiście trochę inne wersje niż w naszych Mdo, ale z tą też by dali rade.
              Wtryski tak samo można kombinować z końcówkami czy całymi od transita ale nikt nie da gwarancji czy nie padnie silnik. Zmieniasz i trzymasz kciuki Smiley Ja się nie zdecydowałem. Twoje i tak pewnie leją.... Smiley
              Co do pompki wspomagającej to wszystkie zamienniki są nic nie warte, padają jak muchy, ewentualna opcja to np AirDog ale to chyba w bagażniku trzeba by montować.
              Ogólnie moim zdaniem nie warto grzebać w tym układzie paliwowym. Może i niedomaga ale jest pancerny i to jego największy plus. Jeśli już coś robić to bezpieczniej, z lepszymi rezultatami jeśli chodzi o przyrosty i taniej będzie dodać wtrysk alkoholu albo LPG
              Teoretycznie istnieje możliwość powiększenia pojemności tłokami z 2.2 TDCi, ale znowu po co zmieniać coś co jest pancerne - te z 2.2 potrafią się przepalać.
              Sprzęgło spokojnie podoła a jak coś to są do dostania pomodzone zestawy bez dwumasy.

              Przede wszystkim to zmień swój cel z KM na NM i wal w ciemno do heka, co byś nie wstawił i pozmieniał to największe efekty i tak będą po mapie Wink
              [1]