FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

ST220 B5Y '05

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaST220 B5Y '05
[1] 2
Alek #0 | 01.06.2018, 11:53
    Doświadczony

    ST220

    Serwus,

    Czytam i czytam a swoim się nie chwalę. Trzymam w garażu na specjalne okazje ST. Pojazd jest w zasadzie fabryczny, lista zmian:

    - Hamulce przednie ASBO/Focus ST/Volvo
    - Przewody hamulcowe w oplocie stalowym, nie pamiętam producenta
    - Płyn hamulcowy DOT 5.1, na wszelki wypadek
    - Przewody zapłonowe Magnecor dożywotnie
    - Eibach ProKit
    - Dystanse 20mm Dystom, przód i tył
    - CB radio z instalacją incognito Wink
    - Koła oryginalne, plus Continental SportContact 5/6 (225/40/18 92)

    Jeździ tak: https://www.youtube.com/watch?v=ayGJB-ezHfU

    Wygląda najczęściej tak:

    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



    « Ostatnia zmiana: 04.06.2018, 19:50 autor: sseebbaa1 »
    sseebbaa1 #1 | 01.06.2018, 13:11
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Miło Cię widzieć z własnym tematem na forum! Cheesy
      Wiem, że już niedługo pochwalisz się innymi, dużo ciekawszymi modyfikacjami. Zresztą jedna z modyfikacji tłumaczy to zdjęcie z rozkręconym przodem auta Smiley

      A jeżeli chodzi o wyjazdy w takim stylu, jak to pokazałeś na filmiku, to koniecznie zrób w końcu użytek z zalegającej w garażu szperze Quaife! Koniecznie.
      Górskie serpentyny są miejscem gdzie najlepiej wykorzystasz to ulepszenie.
      To niesamowite, ale z tym dyferencjałem przy dodaniu gazu w środku zakrętu zyskujesz nadsterowność, a nie podsterowność jak to zwykle bywa w samochodach FWD.

      Zedd #2 | 03.06.2018, 22:27
        Forumowicz

        Jeśli nie robisz użytku ze szpery i zalega w garażu to bardzo chętnie ją odkupie Wink

        a co do tematu to bardzo fajne autko Smiley

        JacekST220 #3 | 04.06.2018, 08:19
          Doświadczony
          Ford Mondeo ST 220

          Gdzie są jakieś zdjęcia? Słaba ta galeria Sad, a fajne zmiany i plany Smiley
          Alek #4 | 04.06.2018, 18:12
            Doświadczony

            ST220

            Jeśli nie robisz użytku ze szpery i zalega w garażu to bardzo chętnie ją odkupie Wink

            a co do tematu to bardzo fajne autko Smiley

            Czuję się ponaglony i zmotywowany, będzie montaż, zwłaszcza że mam już drugą skrzynię do przeszczepu; tak więc propozycję doceniam, ale z całym szacunkiem odrzucam Wink


            Gdzie są jakieś zdjęcia? Słaba ta galeria, a fajne zmiany i plany

            No to tak na rozpęd, dla szukających inspiracji, kilka zdjęć z mojego druciarskiego montażu chłodnicy oleju:

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




            Organ to Mocal 25-cio rzędowy, rdzeń 235mm. Kupiony w FMIC. Nie jest potrzebna taka duża, ale będzie podłączona przez termostat, a chciałem mieć większe niż Sebastian, więc cóż...

            I komora silnika, stan bieżący:

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

            « Ostatnia zmiana: 04.06.2018, 19:56 autor: sseebbaa1 »
            sseebbaa1 #5 | 04.06.2018, 20:31
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              a chciałem mieć większe niż Sebastian, więc cóż...
              Świnia! Stupid


              Jestem pod wrażeniem zdolności spawalniczych! Bardzo ładnie wyszła ta rama trzymająca chłodnicę.
              Duża chłodnica nie przeszkadza kiedy połączona jest z termostatem. Wówczas nie ma obawy zbytniego wychłodzenia oleju.

              Trzymam kciuki za montaż Quaife!
              Sprawdź wcześniej stan wnętrzności skrzyni biegów- zwłaszcza synchronizatory (czy zęby są ostre jak igiełki) oraz teflonowe ślizgi na wybierakach (czy nie są starte i czy nie mają powbijanych metalowych opiłków).

              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
              visionary #6 | 05.06.2018, 10:46
                Forumowicz
                Mondeo ST220 Kombi
                okolice Bydgoszczy

                Gratulacje samochodu, zapału i umiejętności do poprawy fabryki Wink widzę na ostatniej fotce, że Kolega posiada silikonowy zamiennik harmonijki dolotu - pod ori przepustnicę czy od Mustanga? Jak ori to zdradzisz skąd i za ile? Wink
                sseebbaa1 #7 | 05.06.2018, 12:55
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  To zdaje się jest Roose Motorsport

                  https://roosemotorsport.co.uk/ford-mondeo-st220-3-0l-induction-silicone-hose-kit.html

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                  Alek #8 | 05.06.2018, 17:04
                    Doświadczony

                    ST220

                    Tak jest, to jest roose Motorsport. Kosztowały nie pamiętam ile, ale wtedy nie żałowałem (dużo). Teraz bym to zlecił w Marsilu, I jestem przekonany że zrobiliby to nie gorzej niż anglicy. Średnica jest do oryginalnej przepustnicy.

                    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
                    Alek #9 | 23.07.2018, 22:00
                      Doświadczony

                      ST220

                      Postępy:
                      http://www.dropbox.com/s/fekvnq17u244os6/IMG_20180715_181727.jpg
                      sseebbaa1 #10 | 23.07.2018, 22:20
                        Moderator
                        ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                        Gorzów

                        Alek wstawiaj od razu zdjęcia, a nie linki Smiley

                        O tak:

                        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                        Gratuluję zabrania się za jedną z najfajniejszych modyfikacji!
                        Będziesz na pewno zadowolony. Szpera w zakrętach daje niesamowitą przewagę - możesz cisnąć gaz a auto zamiast robić się podsterowne, to zaczyna pięknie ciągnąć przednią oś do wnętrza zakrętu. Do tego stopnia, że tylna oś robi uślizg na zewnątrz!

                        ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                        Alek #11 | 18.08.2018, 18:17
                          Doświadczony

                          ST220

                          Zmęczyłem dzisiaj w końcu mechanika żeby podłączyć chłodnicę oleju. Kilka wskazówek dla potomności i wyszukiwaczy:
                          - Przewody olejowe, do chłodnicy zamontowanej jak na zdjęciach, mają długość odpowiednio 100 i 120cm
                          - Na obydwu końcach przewodów są kolanka 90st.
                          - żeby odkręcić i przykręcić krócieć filtra oleju który wychodzi z bloku, trzeba się zaopatrzyć w nietypową końcówkę trzpieniową z imbusem 1/2'', czyli pół cala, czyli 12.7mm. Klucz jest niestandardowy, warsztaty ani sklepy standardowo takich kluczy nie mają
                          - żeby dokręcać tulejki na podstawkach filtra oleju, najlepszy jest klucz nasadowy 25mm. Jest to niestandardowy wymiar, i nie zawsze w warsztacie jest
                          - oryginalne rurki które łączą pompę wody z wymiennikiem ciepła są nietypowo upierdliwe do demontażu, przynajmniej bez ściągania przedniego katalizatora
                          Mam nadzieję że to się komuś przyda na przyszłość.
                          Alek #12 | 04.11.2018, 21:42
                            Doświadczony

                            ST220

                            Kilka aktualizacji za ostatnie dwa miesiące:

                            1. Rozszczelnił się termostat oleju. Wskazówka dla innych, chińskie termostaty lubią stosować o-ringi bez podcięć w nyplach. Majster na wyjeździe włożył zamiast tego podkładki miedziane i póki co jest sucho i elegancko.

                            2. Udało się wreszcie założyć skrzynię z dyferencjałem Quaife. Wrażenia? AWD nie ma sensu Smiley. Przy okazji nabyłem w drodze kupna short-shifter produkcji Sebastiana. Ustawienie short-shiftera to oczywiście kwestia preferencji, ale na mój gust, skok i siły na drążku są teraz takie jakie powinny być fabrycznie; zdecydowanie krok w dobrą stronę.

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                            3. Plany na zimę. Dzięki temu że STek został moim drugim samochodem, został rozłożony na sezon jesienny. W planie jest przedewszystkim wydech. Układ będzie podobny do Sebastianowego, przy czym tłumiki zamówiłem custom'owe w GTPerformance. Montaż we własnym zakresie. Póki co wydech wyleciał spod samochodu, w przyszłym tygodniu spodziewam się rur, kolanek itd.

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            « Ostatnia zmiana: 04.11.2018, 21:55 autor: Alek »
                            sseebbaa1 #13 | 04.11.2018, 23:12
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Udało się wreszcie założyć skrzynię z dyferencjałem Quaife. Wrażenia? AWD nie ma sensu
                              No na mokrym, to szpera jednak nie zastąpi AWD, choć bardzo poprawia ruszanie, bo ciągnie z obu przednich kół.
                              Ale fakt, że na suchym Quaife to petarda. Dodanie gazu w zakręcie powoduje wyrzucanie tyłu na zewnątrz łuku. Przy umiejętnym operowaniu gazem mamy naprawdę nadsterowność w przednionapędówce!
                              Nawet w codziennym, zwykłym użytkowaniu można docenić zalety dyferencjału o ograniczonym poślizgu - włączanie się do ruchu z podporządkowanej nie jest już obarczone obawą "zdążę? nie zdążę?" Cheesy


                              Przy okazji nabyłem w drodze kupna short-shifter produkcji Sebastiana. Ustawienie short-shiftera to oczywiście kwestia preferencji, ale na mój gust, skok i siły na drążku są teraz takie jakie powinny być fabrycznie; zdecydowanie krok w dobrą stronę.
                              Dziękuję za miłe słowo Smiley A jakie ustawienie wybrałeś? Na zdjęciu z wyjętą skrzynią widzę sworzeń wkręcony w pozycję -15%. Takie też jest na samochodzie teraz?


                              tłumiki zamówiłem custom'owe w GTPerformance
                              Możesz podać ceny tych tłumików i zdjęcia pokazujące ich jakość? Wiem, że decaty GTP są ładnie zrobione i jestem ciekaw jak to wygląda z tłumikami.


                              Zbrojenia na przyszły sezon idą pełna parą! Stupid

                              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                              Alek #14 | 04.11.2018, 23:22
                                Doświadczony

                                ST220

                                No na mokrym, to szpera jednak nie zastąpi AWD, choć bardzo poprawia ruszanie, bo ciągnie z obu przednich kół.
                                Każdy kij ma dwa końce, AWD to dodatkowe kilogramy które trzeba rozpędzić i potem wlec za sobą, a przydają się tylko przez krótki moment. Ile ważyłoby AWD do ST220, ca.100kg?

                                A jakie ustawienie wybrałeś? Na zdjęciu z wyjętą skrzynią widzę sworzeń wkręcony w pozycję -15%. Takie też jest na samochodzie teraz?
                                Tak jest, -15%, dla mnie cacy

                                Możesz podać ceny tych tłumików i zdjęcia pokazujące ich jakość?
                                No więc, razem wyszło mi 2500 za:
                                - Tłumik środkowy, przelotowy, z podziałem na dwie osobne komory dla rzędów, z dobudowanym zejściem 2x2.25''>1x2.75''
                                - Dwa tłumiki końcowe, przelotowe, z rurą 2.0'', bez końcówek
                                - rozejście "T" 1x2.75''>2x2.00''
                                - downpipe przód i tył
                                - 2 łączniki superflex, 2.25'', nie pamiętam jakie długie
                                Porobię w wolnym czasie zdjęcia i wrzucę
                                [1] 2