S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)

sseebbaa1, 15.01.2018, 23:23 « poprzedni - następny »

stingerA6

Temat rozchodzi się o 650 zł i 20 ps i 40 Nm. Co do hamowania po przestawieniu, to oczywiście można ale 180 przestawione ładnie trzymają moc.
Sebastian jest jednak ważne ale:
Ty zawsze profesjonalnie podchodzisz do wszelakich modyfikacji, więc...ja Cię widzę na grupówce TuneFORCE i indywidualnym strojeniu maxia.

sseebbaa1

Cytat: stingerA6 w 03.02.2018, 10:05ja Cię widzę na grupówce TuneFORCE i indywidualnym strojeniu maxia.
Masz dobre wyczucie - dokładnie tak samo myślę :)

Problemem jest to, że promocja w TuneFORCE trwa jeszcze miesiąc (do końca lutego), a trochę się spłukałem na wydech eSTeka.
Ale promocyjne 1000zł za strojenie S-Maxa zamiast standardowej oferty 1500zł zmusza mnie do mocnego zastanawiania się nad jak najszybszym chip tuningiem...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Dziennik:

1.02.2018 roku
109.926 km
- wymiana oleju Liqui Moly 4100 Top Tec 5W40 (weszło około 5,5 litra)
- dodatek Liqui Moly Ceratec
- filtr oleju Filtron


Lubię wykorzystywać forum do zapisywania takich informacji, bo potem mam je pod ręką w smartfonie :)


Naprawiłem też dwie małe usterki, które stwierdziłem jeszcze przy kupowaniu auta.

Pomiędzy przednimi a tylnymi drzwiami jest uszczelka wypełniająca pionową szparę. Uszczelka zapewne ma wygłuszać drzwi poprzez zapobieganie ewentualnym szumom powietrza w tej szparze.
Uszczelka jest przymocowana do krawędzi tylnych drzwi.
Zauważyłem, że po lewej stronie auta miękka część uszczelki została całkowicie oderwana:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po prawej stronie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Brakowało dokładnie tej części uszczelki, którą odchylam palcami:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po lewej stara uszkodzona uszczelka, a po prawej nowa:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Już po wymianie lewej uszczelki zobaczyłem, że prawa - po dokładniejszych oględzinach - jednak też nadaje się do wymiany:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na całe szczęście koszt uszczelki jest bardzo przystępny.
Spodziewałem się, że będzie kosztowała około 200-300 zł, a tu zaskoczenie - po rabacie wyszło zaledwie 65 zł. No i nie potrzebujemy żadnych dodatkowych zapinek, bo wszystko jest w komplecie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Naprawa drugiej usterki odbyła się już całkiem darmowo :)

Nie działał mechanizm wolnego opadania schowka pasażera.
Po odchyleniu całego pojemnika schowka zobaczyłem, że wysuwany hamulec został przez kogoś za daleko wciśnięty. I to dlatego hamulec został odpięty od schowka, bo nie dało się go wyciągać. Hamulec był blokowany przez element zaznaczony strzałką.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ktoś miał wcześniej problemy z naprawieniem tego, bo nie zauważył, że przy wyciąganiu hamulca jednocześnie trzeba wcisnąć też biały wyłącznik lampki schowka, który jest widoczny na tym zdjęciu :)
(strzałka pokazuje ten sam element co wcześniej, natomiast biały włącznik jest widoczny poniżej wysuwanego hamulca)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Obecnie wolne opadanie działa jak należy, no i lampka schowka prawidłowo wyłącza się po zamknięciu klapy.

Drobne rzeczy, a cieszą właściciela :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

stingerA6

Brawo Ty. Pierwsze dłubanko masz za sobą. Czekam teraz na efekty zastrzyku adrenaliny dla motorowni i Twoją recenzję chiptuningu.

sseebbaa1

S-Max umówiony na 26 lutego na 12:30 w TuneFORCE w Poznaniu na strojenie na hamowni!

8)

Już nie mogę się doczekać, bo spodziewam się około 50 dodatkowych koni mechanicznych. To już powinno być odczuwalne :love:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Seba - to co przede wszystkim poczujesz, to moment i jego wyciągnięcie duzo poza seryjna granicę uzyteczności.
Auto będzie nie do poznania...  ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

stingerA6

Dokładnie zastrzyk 100Nm zrobi swoje, a 50 km to jeszcze dodatkowy bonus.

sseebbaa1

Wolałbym jak najmniejszy przyrost Nm, a jak największy KM.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

18.02.2018, 09:49 #38 Ostatnia edycja: 18.02.2018, 12:05 by MAG
O ile mnie pamięć nie myli to kuce są tylko wypadkową obrotów i tego co wyjdzie z momentem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Tak, racja. Ale diesle z reguły mają szczyt momentu na niższych obrotach. I ten szczyt nie jest mi do niczego potrzebny.
Najlepiej mieć płaski moment obrotowy, ale pociągnięty jak najdalej, aby z tego (na skutek pomnożenia przez obroty) wygenerowała się moc.
Czyli moment może być wysoko (a po chiptuningu będzie przecież wyższy), ale bez niepotrzebnego zawyżania przy niższych obrotach, bo tylko spowoduje to szybsze zużycie napędu i opon.

To moc maksymalna, a nie moment maksymalny odpowiada za maksymalne przyśpieszenia samochodu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

No ale właśnie po chipsie znacznie wydłuża Ci się użyteczny moment - pamietam jak w swoim poprzednim S-Maxie 2,0 TDCI w pomiarze na serii wyszło mi 249KM i cos ok. 370Nm (teoretycznie 130KM i 330Nm), a po programie było 172KM i 402Nm - niby przyrost wartości max taki sobie, ale już róznica w tym jak auto jeździło była kolosalna, wlaśnie ze względu na to jak ułożył sie przebieg momentu.

Na serii zaraz po przekroczeniu 3 tys obr moment leciał drastycznie w dół, podczas gdy na chipsie przy 3.800 obr miałem jeszcze ponad 300Nm.
Na serii przy 3,5 kprm auto praktycznie juz nie jechało, a po chipsie, przy przyspieszaniu kręciłem je do prawie 4 tys - różnica w wartości momentu obrotowego pod koniec wykresu, w zakresie 3.200-3.800 obr była w okolicach 100Nm!
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 18.02.2018, 12:16Na serii przy 3,5 kprm auto praktycznie juz nie jechało, a po chipsie, przy przyspieszaniu kręciłem je do prawie 4 tys - różnica w wartości momentu obrotowego pod koniec wykresu, w zakresie 3.200-3.800 obr była w okolicach 100Nm!

No to piszemy o tym samym :D jeżeli chodzi o oczekiwaną moc biorącą się z momentu.
Skoro pod koniec skali obrotów była duża różnica wartości momentu, to właśnie stąd brała się moc (a jednocześnie rozciągnęła się w górę obrotów użyteczność silnika).

Ale teoretycznie można sobie wyobrazić, że moment obrotowy został pociągnięty tak jak w Twoim przykładzie, ale jednocześnie tuner np. nie zapanował nad momentem przy niższych obrotach i powstał tam wysoki wierzchołek na wykresie. Wówczas taki przebieg będzie fajnie sprawdzał się na wysokich obrotach, a jednocześnie całkiem niepotrzebnie będzie zrywał przyczepność na niższych obrotach (no i narażał skrzynię na uszkodzenia).
Wypłaszczenie tego szczytu w przebiegu momentu obrotowego tak naprawdę nie będzie miało istotnego wpływu na maksymalne przyśpieszenie samochodu, bo te zależy jak już wspomniałem od koni mechanicznych, a nie od Nm.

Tutaj wykres takiego silnika jak mój "narysowany" przez heko:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,68.msg54735.html#msg54735
Bardzo mi się podoba - widać, że starał się trzymać moment jak najbardziej wypłaszczony (i nie przekraczający 450 Nm, jako wartości granicznych przewidzianych dla PowerShifta). Czegoś takiego oczekuję po swoim chip tuningu :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

22.02.2018, 14:33 #42 Ostatnia edycja: 22.02.2018, 14:35 by sseebbaa1
Wizyta w TuneFORCE przesunięta o dzień później, bo wyjazd do Poznania musiałem pogodzić z obowiązkami służbowymi.

A teraz S-Max, jako tytułowe "rodzinne wozidło", pięknie zawiózł nas do Kołobrzegu na ferie.
W nocy spadł śnieg, więc rano z dziećmi postawiliśmy przy hotelu prawdziwego strażnika S-Maxa!
Teraz autko jest już całkowicie bezpieczne :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Wczoraj S-Max był na chiptuningu w TuneFORCE.

Badanie seryjnego auta pokazało 158 KM oraz 345 Nm.

Ostateczny wynik, jaki został osiągnięty po modyfikacji, to 200 KM oraz 442 Nm :)

seria:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




chiptuning:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Nieźle nieźle.. i jak wrażenia? Inne auto?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html