FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaS-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
1 2 3 4 [5] 6
MAG #60 | 23.04.2018, 15:13
    Weteran forum
    Smokus Maximus & STraszydło
    Gdańsk / Kristianstad (S)

    205/55/16 fabrycznie w Mk4?
    Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?

    st-power #61 | 27.04.2018, 11:49
      Moderator
      Mondeo MK4 2.2 TDCi 200KM Indyvidual
      Warszawa

      205/55/16 fabrycznie w Mk4?
      Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?
      Z nr VIN  tak wychodzi i potwierdza to jego jedyny właściciel (salon Polska), wg wlepy takie koła powinny być zamontowane do silnika 1.6 B a nie 2.2TDCi.

      MAG #62 | 29.04.2018, 21:25
        Weteran forum
        Smokus Maximus & STraszydło
        Gdańsk / Kristianstad (S)

        Seba - FOTY!

        Wiem że fele już na aucie, ale za brak uaktualnienia na forum to normalnie minuuuuuuusa masz....

        Wink

        Rijndael #63 | 29.04.2018, 22:05
          Administrator
          Warszawa

          I to jakiego! Smiley

          Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
          Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
          sseebbaa1 #64 | 29.04.2018, 23:15
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            No już, już. Smiley
            Nie było kiedy przycupnąć do komputera.

            Świeżutko założone nowe buciki - dla przypomnienia:
            opony 255/40R20
            felgi 20x8,5 ET45

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            « Dodane: 29.04.2018, 23:41 »

            Moim zdaniem proporcje auta zdecydowanie poprawiły się z tymi felgami Cool
            A i odsadzenie kół jest prawie idealne.
            « Ostatnia zmiana: 29.04.2018, 23:41 autor: sseebbaa1 »

            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
            bishop #65 | 30.04.2018, 07:09
              Weteran forum
              ST220:2002
              Zielona Góra

              WWW
              opony 255/40R20
              Taki powinien wychodzić z fabryki. Pasują. Jak komfort? Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]

              MAG #66 | 30.04.2018, 07:38
                Weteran forum
                Smokus Maximus & STraszydło
                Gdańsk / Kristianstad (S)

                Wygląda świetnie, ale faktycznie 20-tka w Mark2 jest po prostu fajna, ale jakiegoś ogromnego wrażenia nie robi, podobnie jak 19-tka w Mark1...

                Tak czy siak - auto wreszcie wygląda tak jak powinno i aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali, skoro nawet w Mark1 takowa była.

                Bobson #67 | 30.04.2018, 08:47
                  Doświadczony

                  Fiesta XR2i, Mondeo St220
                  Złotów

                  WWW
                  Wygląda super! Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna Tongue Gorzej z komfortem Smiley

                  PS hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają Tongue
                  « Ostatnia zmiana: 30.04.2018, 08:48 autor: Bobson »

                  Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                  Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                  sseebbaa1 #68 | 30.04.2018, 11:33
                    Moderator
                    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                    Gorzów

                    Taki powinien wychodzić z fabryki.
                    Całkowita zgoda!
                    Gdybym wybrał 19" to naprawdę żałowałbym. Balon byłby nie do zniesienia.
                    A dwudziestki są idealnym rozwiązaniem zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę kolejną kwestię:

                    Jak komfort?
                    Jest dokładnie tak jak się spodziewałem i jak wynikało z wyliczeń wysokości opony. Niewielki ubytek komfortu! Przypuszczam, że gdybym nie wiedział, że koła zostały zmienione, to mógłbym nawet tego nie zauważyć na drodze. A Gorzów jest miejscami bardzo dziurawy i kostka brukowa się zdarza...
                    Nie mam żadnych zastrzeżeń.

                    Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]
                    Po mieście na pewno wzrośnie, bo już czuję większą przyczepność na rondach Cheesy To będzie prowokowało.
                    A prawdziwy sprawdzian spalania będzie na trasie przy prędkościach, którymi wcześniej jeździłem. Ale na pewno trochę wzrośnie. Tu nie ma cudów. Szersza guma stawia większy opór zarówno asfaltowi, jak i powietrzu przepływającemu pod autem.


                    aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali
                    Dokładnie. Zwłaszcza, że komfort pozostał na poziomie felg 18" w S-Maxie mk1. Bo w mk1 opona 235/45R18 ma taką samą wysokość jak moja 255/40R20.

                    Teraz jak tak myślę, to przy takich ekstremistach jak Ty, latar lub stingerA6 wchodziłyby w grę nawet felgi 21". Wtedy opona byłaby zapewne 255/35R21 co daje wysokość opony 255x35%=89,25mm.
                    A obecne Wasze dwudziestki w mk1 mają mniejszą ilość gumy Cheesy


                    Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna Tongue Gorzej z komfortem Smiley
                    Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

                    hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają Tongue
                    Coś trzeba będzie pomyśleć!

                    ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                    Bobson #69 | 30.04.2018, 20:41
                      Doświadczony

                      Fiesta XR2i, Mondeo St220
                      Złotów

                      WWW
                      Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

                      Bałbym się H&Ra w tym przypadku, celowałbym w Eibacha Pro-Kit. H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.

                      Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                      Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                      sseebbaa1 #70 | 30.04.2018, 20:50
                        Moderator
                        ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                        Gorzów

                        Niestety Eibach nie ma nawet w planach produkcji sprężyn do S-Maxa mk2. Kolega sprawdził to, na moją prośbę, bezpośrednio w Niemczech Sad
                        Gdyby Eibach proponował takie rozwiązanie, to sprężyny już leżałyby w moim garażu - takie moje wnioski po super wrażeniach w związku ze sprężynami Eibacha w Mondeo ST220.

                        H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.
                        Wiem. Słyszałem już takie opinie. Problemem jest to, że jak na razie żaden inny producent nie oferuje sprężyn obniżających do S-Maxa mk2...

                        ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                        Bobson #71 | 30.04.2018, 20:52
                          Doświadczony

                          Fiesta XR2i, Mondeo St220
                          Złotów

                          WWW
                          Uuuu to słabo kurde. Będziesz musiał chyba zaryzykować z tym H&Rem...

                          Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                          Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                          Rijndael #72 | 30.04.2018, 22:24
                            Administrator
                            Warszawa

                            Bardzo mi się podoba. Smiley

                            caqerr #73 | 01.05.2018, 16:45
                              Weteran forum

                              mk4 tdci
                              Wola/Pszczyna

                              O Panie...
                              Czekam na springi, zdecydowanie ich brakuje Smiley
                              Na nich to już będzie dopełnienie dzieła, będzie zacnie Smiley
                              sseebbaa1 #74 | 17.06.2018, 18:29
                                Moderator
                                ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                                Gorzów

                                Nagle Cheesy skończyły się przednie hamulce!
                                Kiedy na trasie usłyszałem dźwięk jaki wydają hamulce, to byłem pewny, że właśnie klocków już nie ma i metal trze o metal.
                                Musiałem jednak dokończyć trasę, by dojechać do domu i wtedy na dalszym odcinku ze zdziwieniem stwierdziłem, że wydajność hamulców jest cały czas normalna, mimo tego przerażającego dźwięku.
                                Czyli układ hamulcowy działał poprawnie, ale dźwięk był jak w starym trupie.

                                Na podnośniku w warsztacie wszystko się wyjaśniło. Przy zaciskach jest prosty sygnalizator akustyczny zużycia klocków! Stupid
                                Jest to blaszka, która zabezpiecza klocki oraz dodatkowo jest tak wygięta, aby dotknęła tarczy zanim skończy się klocek.

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                                To ta blaszka wydawała dźwięk niemalże identyczny, jak przy całkowicie skończonych klockach.
                                Jest to przydatne rozwiązanie, bo okładziny zostało bardzo niewiele, może 1,5 mm.

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                                Kupiłem od razu klocki w ASO, bo mieli od ręki.

                                Przednie klocki hamulcowe Ford S-Max mk2 - finis 1884555

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                                Ważna informacja - jeżeli ktoś sam chce wymieniać klocki, to musi zakupić sobie imbus w rozmiarze 11. Jest to nietypowy rozmiar, który nie występuje w standardowych zestawach kluczy. Warsztat musiał szlifierką przerabiać imbusa 12, żeby wymienić mi klocki.

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                                ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                                1 2 3 4 [5] 6