[Focus] Przegląd przedzakupowy 2.5Turbo ST, wady

bartek1204, 19.12.2017, 20:48 « poprzedni - następny »

bartek1204

Panowie jadę oglądać parę Focusów St 2.5 Turbo, na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Jakie ma wady ten silnik, bo często pada. Nie spodziewam się rewelacji za 30 000 zl.

lancer340

Jesli pooglądasz parę sztuk to wrzuć opis  które mają jakieś wady na miejscu.

ScorpioPL

Cytat: bartek1204 w 19.12.2017, 20:48bo często pada

Pierwsze słyszę, własnie temu kupiłem Kuge z tym silnikiem bo ja czytałem że bezawaryjny :)
Programowanie Ford & BMW ElmConfig INPA NCS

peter2903

Cytat: bartek1204 w 19.12.2017, 20:48
Panowie jadę oglądać parę Focusów St 2.5 Turbo, na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Jakie ma wady ten silnik, bo często pada. Nie spodziewam się rewelacji za 30 000 zl.
Ze swoich doświadczeń i zapłaconego frycowego sugeruję :
-weź ze sobą zdjęcie wzorcowe silnika z góry, z światłami, porównaj sobie spasowanie elementów wzorcowy vs oglądany egzemplarz
-zobacz czy nic nie świszczy, piszczy NA ZIMNYM SILNIKU po odpaleniu,w trakcie próbnej jazdy, zobacz jak wchodzą wszystkie biegi, czy nie ma oporów na zimnym
-przy jeździe próbnej zobacz jak idzie wskazówka turbo(czy idzie ponad 1/2 budzika od 3. biegu), spytaj czy jest/była wgrana mapa czy to seria
-na nierównej drodze przy wyłączonym radio nasłuchuj ewentualnych stuków przód/tył
-możesz podjechać na jakąś stację diagnostyczną i zrobić test spalin za 20-30 zł (ewentualnie test amorków, hamulców) i wstępnie ocenić jaki stan ma katalizator/układ wydechowy, od spodu możesz sprawdzić czy są wszystkie osłony vs. oryginał (silnika + chłodnicy), czy jest rdza, czy nie ma dziur w wydechu, czy jest kat/de-cat
-za 30 k. będziesz szczęściarzem jeśli to nie jest bity Niemiec albo Szwajcar, weź czujnik lakieru, kogoś kto sięzna oceni gdzie i jak bardzo był walony, jak fachowo zrobiono naprawy
Dodatkowo jak już masz wytypowany egzemplarz,który pozytywnie przejdzie powyższe możesz:
-pojechać na hamownię i zmierzyć ile wyjdzie koni :)
-pojechać do zaufanego ASO na sprawdzenie auta przed zakupem :D

lancer340

Bartek, z którego rejonu PL jesteś ????

PyRsHaL

Cytat: bartek1204 w 19.12.2017, 20:48Jakie ma wady ten silnik, bo często pada.

Tu chyba chodzi o mnie ;) W każdym bądź razie nie było jeszcze awarii powstałej w wyniku normalnej eksploatacji - tylko i wyłącznie przez upalanie.

Z rzeczy które nie są zbyt trwałe w tych silnikach:
-odma / membrana separatora oleju
-tuleje cylindrów (potrafią pękać po zbyt ostrym lub nieumiejętnym tuningu)

No i poza tym jeszcze nieszczęsne półosie, ale tutaj przy spokojnej eksploatacji i jak nie będziesz mu przyciskać na skręconych kołach to nic się nie powinno wydarzyć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

loockas

24.12.2017, 20:51 #6 Ostatnia edycja: 24.12.2017, 20:53 by loockas
Półosie dość łatwo sprawdzić:

1. Mając auto na podnośniku ręką złapać za półoś i sprawdzić czy nie ma nadmiernych luzów
2. Podczas zmiany biegów wsłuchać się czy nie ma stukania, dość charakterystyczny dźwięk.
3. Przy większych prędkościach wibracje na kierownicy, a w dalszej fazie wibracje przy wyższych obrotach bez względu na prędkość, odczuwalne na całej budzie.

Powyższe zauważyłem na swoim przykładzie. Punkt 2 miałem chwilę po zakupie, punkt 3 pojawił się po przejechaniu ok 5kkm. W tym był jeden wypad na oes i 1/4 mili :)

Warto na to zwrócić uwagę, bo to są dość drogie rzeczy.

Ktoś chyba dzisiaj wrzucał przedlifta za 29k na grupę RS/ST na Fejsie.

bartek1204

Cytat: lancer340 w 23.12.2017, 22:35
Bartek, z którego rejonu PL jesteś?

Kraków/Olkusz małopolska ;)