Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem

weksla, 09.09.2010, 12:22 « poprzedni - następny »

skamil89

Powiem tak juz wiem co i jak,zrobi sie cieplej bo jak na razie -15 to przystepuje do pracy i zrobie co nieco fotek.Wlacznik zdobyłem

skamil89

podłaczyc podłaczyłem,wentylatorki działaja,fotel pasożyta grzeje tylko cos kierowcy nie grzeje,musze jeszcze zrobic jedno podejscie,jak zrobie do konca to zamieszcze schemat co i jak bo wiecej nie potrzeba fot.

michi

Ja mam pytanko jak dostać się do pinów bezpiecznika zapalniczki? Bo za bardzo nie mam pomysłów :-/

skamil89

Ja wyciagłem całą zapalniczkę i odizolowałem kabelek i dolutowałem a w skrzynce zamieniłem miejscami bezpiecznik po zapłonie

skamil89

Przekladke uważam za zakończoną, miałem problem z grzaniem kierowcy ale ogarnolem-urwane kabelki w siedzisku. Później dodam schemat elektryczny podłączenia .

skamil89

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


skamil89

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 22.01.2017, 19:31 »

+12 pociaglem z zapalniczki po zapłonie(zmiana położenia bezpiecznika)gdyz uważam ze przekaźnik zbędny pociągnięty do pinu 9 obu foteli i na sterowanie 4,6 gdzie przed tym dałem bezpiecznik 7.5A.W razie pytań proszę pytac to pomoge.Pozdrawiam


szuwar

Witam
Cały opis wyświetla mi się bez fotek czy mógłbym o nie poprosić.
Pozdrawiam

michumax

Cytat: skamil89 w 22.01.2017, 00:37
Przekladke uważam za zakończoną, miałem problem z grzaniem kierowcy ale ogarnolem-urwane kabelki w siedzisku. Później dodam schemat elektryczny podłączenia.

Ja również przeprowadziłem taką modyfikację w swoim przedliftowym mondeo, przełącznik podłączony według instrukcji weksla, kostki pod fotelem według schematu skamil89, z tą różnicą że do pina nr 9 poprowadziłem pin nr 4 przekaźnika, zamiast podłączenia pod zapalniczkę.

Słychać w obu fotelach jak wiatraczki pracują, natomiast mam ten sam problem co skamil89 bo nie grzeje mi fotel kierowcy. Czy to mogą być również urwane kabelki w siedzisku? Jeżeli tak to skamil89 w którym miejscu to znalazłeś? Pod fotelem czy pod tapicerką?

Zastanawiam się jednak czy może muszę podłączyć fotel kierowcy tak jak pasażera żeby hulało?

skamil89

Cytat: michumax w 13.11.2017, 21:53
Ja również przeprowadziłem taką modyfikację w swoim przedliftowym mondeo, przełącznik podłączony według instrukcji weksla, kostki pod fotelem według schematu skamil89, z tą różnicą że do pina nr 9 poprowadziłem pin nr 4 przekaźnika, zamiast podłączenia pod zapalniczkę.

Słychać w obu fotelach jak wiatraczki pracują, natomiast mam ten sam problem co skamil89 bo nie grzeje mi fotel kierowcy. Czy to mogą być również urwane kabelki w siedzisku? Jeżeli tak to skamil89 w którym miejscu to znalazłeś? Pod fotelem czy pod tapicerką?

Zastanawiam się jednak czy może muszę podłączyć fotel kierowcy tak jak pasażera żeby hulało?
Musisz rozebrać fotel, ściągnąć tapicerke i szukać po kabelkach który urwany, normalna przypadłość od śniadania gdzie się ukruszyly w późniejszym czasie.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

michumax

ok dzięki za odpowiedź, jutro poszukam i dam znać

aceton

Czy da sie założyć wentylacje do weluru?
Ma ktoś z Was zdjęcie wentylatora?

Jak odróżnić fotel z wentylacją i bez ?

mielke

Witam
Jak podłączyć sterowanie przyciskami z przekaźnikiem i z matami żeby maty grzały
Znalazłem taki opis
CytatPin 7 i 14 dają prąd na maty z przycisków (piny 1 w każdym przycisku). Do pinu 2 w przyciskach dochodzi napięcie ze skrzynki bezpieczników.
W skrócie chodzi o to, że pin 7 i 14 idą z niebieskiej wtyczki wprost do foteli odpowiednio do pinu 9 w każdej czarnej kostce. Dalej w każdej kostce piny 10 i 17 są ze sobą połączone (zwarte), a z pinów 18 wychodzą kabelki po prostu podpięte do masy. Ot, cała filozofia  (nie dochodzą po dwa kabelki do każdej maty tak jak piszesz, tylko po jednym). Maty spięte są szeregowo.
Jak spojrzysz na schemat, który umieściłem to tam jest wszystko ładnie napisane.


OK. Teraz jak już ładnie polutowaliśmy i pochowaliśmy kable od przełącznika pokazane na schemacie w pierwszym etapie, możemy podpiąć wtyczkę do przełącznika i wsunąć go na miejsce (jeśli wszystko zrobiliśmy zgodnie ze schematem, nie będziemy już tam zaglądać).
Następnie pod lupę idzie przekaźnik z gniazdem, dodatkowy 20A bezpiecznik wraz z obudową oraz kable.
Poniżej przedstawiam schemat podłączenia bezpiecznika do przekaźnika, oraz gdzie mają iść poszczególne kable z jego nóżek.
najlepiej jest zastosować złączki konwektorowe i gniazdo przekaźnika, wtedy wygląda to profesjonalnie, i nie ma możliwości że lutująć kable bezpośrednio do nóżek przekaźnika uszkodzimy luty od wewnątrz.
- Pin 1 (w moim przekaźniku pin nr 85) - podłączamy go do masy pojazdu (do wyboru-wedle uznania);
- pin 2 (w moim przekaźniku pin nr 86) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki PO ZAPŁONIE;
- Pin 3 (w moim przekaźniku pin nr 30) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki STAŁY PLUS;
-Pin 4 (w moim przekaźniku pin nr 87) - podłączamy go do kostki pod fotelami pin nr 17.



Między nóżką przekaźnika nr 3 ( u mnie 30) a pinem bezpiecznika zapalniczki ze stałym plusem, musimy wstawić dodatkowy bezpiecznik o natężeniu 20A w dodatkowej obudowie.
Jeszcze jedna sprawa odnośnie przekaźnika, należy sprawdzić czy piny 4 i 5 mają między sobą przejście (rezystancję). Użyjmy do tego omomierza. Jeśli tak to nie ma znaczenia czy czy do kostki pod fotelami pociągniemy kabel z pina 4 lub 5. Najlepiej szukać takich przekaźników. Zdecydowana większość przekaźników o tym schemacie powinna być taka.
Finalnie nasza "prawie" oryginalna instalacja powinna wyglądać mniej więcej tak:

Ja niestety nie miałem więcej kolorów kabli, dlatego użyłem 3 takich samych, najlepiej dac rózne kolory, wtedy się nie pomylimy oraz wygląda to bardziej profesjonalnie.

Jeśli chodzi o piny bezpiecznika zapalniczki po zapłonie oraz stały, to wszystko mieści się w tym gnieździe:


To w którym czy dolnym czy górnym miejscu tego bezpiecznika macie stały prąd lub po zapłonie musicie stwierdzić sami, ja już niestety nie pamiętam, ale myślę że nie ma z tym problemu.
Przekładać i sprawdzać w którym miejscu macie non stop prąd w zapalniczce, a w którym tylko po zapłonie, albo miernikiem, wtedy jeszcze pewniej.
Po podpięciu 3 kabli z pinów 85, 86 i 30 z naszego przekaźnika, pozostaje nam jeszcze kable z pina nr 87. tutaj zostawmy dłuższy kabel tak 3-4 metry.

Ważne:
przed kontynuacją dalszych prac wyciągniecie ten dodatkowy 20A bezpiecznik z obudowy!
Teraz pozostaje nam ostatni etap:
Mała zmiana w układzie kabli w kostce (tej dużej) wychodzącej z podłogi pod fotelem:
- kostka kierowcy

Interesują nas piny 17, 9 i 18, jak widać na zdjęciu mamy:
*W kostce po stronie kierowcy w pinie 17 zielono-niebieski kabel;
*W pinie nr 9 żółto-zielony kabel;
*W pinie nr 18 czarny kabel



Teraz tak:
Odcinamy stary przewód od pinu nr 9 przy kostce pozostawiając 2-3 cm kawałek i łączymy ten kawałek z kablem pociągniętym od przekaźnika z pinu nr 87
Następnie odcinamy stary kabel  z pinu nr 17 (jest zmostkowany z pinem nr 10), i do pozostawionych 2-3 cm kawałków dolutowujemy kable z pina nr 9.
Następnie odcięty pin nr 10 mostkujecie z czarnym kablem z pina nr 18. Wszystko ładnie należy polutować, zgrzać koszulkami termokurczliwymi i pochować. W tym momencie możecie sprawdzić czy fotel kierowcy grzeje i wentyluje. Powinno wszystko działać. Aha tylko uprzednio włóżcie ten dodatkowy bezpiecznik:)

Teraz zabieramy się za fotel pasażera:
- kostka pasażera (dokładnie taki sam układ z tym ze w pinie 17 i 10 jest kolor zielono-pomarańczowy, a w pinie nr 9 czarno-zielony)



Postępujemy analogicznie jak w fotelu kierowcy, wszystko jest dokładnie tak samo z wyjątkiem kolorów, numery pinów się nie zmieniają.
Jest jeden wyjątek, którego rozgryzienie zajęło mi sporo nerwów:) Robiąc połączenie między odciętym pinem 10 i pinem 18 robimy połączenie mostkowe tylko i wyłącznie odciętego kabla 10 z odciętym kablem masy dochodzącym do tej pory do pina nr 18.
Odcięty 2-3 cm fragment kabla w pinie nr 18 zaizolowujemy, i pozostaje on niewykorzystany.
To cała różnica między podłączeniem fotela kierowcy i pasażera.

Teraz wszystko ładnie chowamy, wedle swojego uznania. Możemy ostatecznie włożyć dodatkowy bezpiecznik i jeśli wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem oraz mamy sprawne maty i wentylatory to powinniśmy cieszyć się ogrzewaniem i klimatyza
cją foteli w naszym przedliftowym mondku:)
POZDRO

Podłączyłem przekaźnik wg tego opisu ale maty nie grzeją w obu fotelach, poza tym jest to podłączenie niezależne od przełączników

Wyjaśni mi ktoś jak to podpiąć by maty zaczęły grzać?

MarcinKielce

Odgrzewam kotleta. Mondeo w wersji przed FL rok 2002 wyposażenie bieda, chciałbym założyć i uruchomić fotele od rocznika 2006 GHIA. Pełna elektryka, grzanie i wentylowanie fotela skóra. Mam również konsolę z grajkiem Sony, zegarkiem itp a w moim jest jeszcze pokrętło. Pierwszy problem to nie pasują wtyczki np do przełącznika grzania i wentylowania foteli, nie pasuje wtyk sterowania klimatyzacją. Nie pasują wtyki od grzania szyby tył i od awaryjnych. Nie pasują wtyki do "samograja" oczywiście. Może ma ktoś jakiś przydatny schemat? Na szczęście mam "nową konsolę" z kawałkami instalacji. Mam wentylator 4 pin. Fotele przód po zamontowaniu i podłączeniu regulacja kierowca działa aż miło pasażer śpi, nie było zasilania, już jest i działa. Jest problem z poduszką pasażera, na komputerze krzak i miga cały czas kontrolka (3/1). Macie jakieś pomysły, sugestie, podpowiedzi. Każdy pomysł i rada jest mile widziana.