[Mondeo] Jak zdemontować alternator w ST220?

rafalpr1993, 19.04.2017, 18:04 « poprzedni - następny »

T

Cytat: rafalpr1993 w 18.05.2017, 12:52Uszczelki są w porzadku pod kolektorem.
Jak to oceniłeś? Sprawdzałeś też uszczelki pomiędzy dolnym kolektorem a głowicą? To, że wyglądają ok, jeszcze nic nie znaczy. One często wyglądają ok, a nie są już szczelne. Mało tego — wystarczy przykręcić śruby kolektora w niewłaściwej kolejności i/lub niewłaściwym momentem i tez będzie nieszczelność.

Co do EVP to podmieniałeś na inny? Bo tutaj jest podobnie — może jeszcze nie wyrzucać błędu, ale sporadycznie już nie działać poprawnie.

Co do gazu to można popsuć wszystko, łącznie z całym silnikiem (pierścienie) jak się wierci bez demontażu kolektora albo nie umyje go później dokładnie. Gdzie masz wtryskiwacze gazu, w dolnym (tak powinno być) czy w górnym (tak nie powinno być) kolektorze dolotowym?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

rafalpr1993

18.05.2017, 17:39 #16 Ostatnia edycja: 18.05.2017, 17:43 by rafalpr1993
Sprawdzałem wzrokowo ale tylko te górne.  Co do szczelności to przy zamkniętej przepustnicy wyciągnąłem wąż obejsciowy i po zatkaniu go silnik zgasł. Co raczej dowodzi szczelności.  Sprawdzałem tez samostartem i wpuszczane dym do kolektora czy gdzieś się nie wydostaje.  Nic...

Wężyki od wtryskiwaczy gazu są wkręcone w dolny kolektor. Nie demontowalem bo juz nie chciałem aż tak bardzo ingerować.  Tylko skoro jest szczelny to w ogóle jest sens ? Powinny się pojawiać błędy o zbyt ubogiej/bogatej mieszance.

Kolektor sam przykrecalem zgodnie z instrukcją kluczem dynamometrycznym. A nawet ściągalem go dwa razy bo myślałem ze może źle osadzony.


« Dodane: 18.05.2017, 17:43 »

EVP to chodziło Ci o zawór odpowietrzenia par paliwa czy coś innego ?

kantor

na benzynie i na gazie tak samo reaguje na wolne obroty? widze ze 95% uzytkowników st220 buja sie z tym problemem. mi tez czasami potrafi zgansnąć ale odkąd go mam pół roku to może zdazylo sie to z 5 6 razy. natomiast prawie za kazdym razem obroty pikują w dół (czasami zaswieci zakumulator) i wracają do normy.

może odłącz sterownik silnika. daj mu chwile na restart i pojezdzij na PB. może krokowy dostaje za późno sygnał do otwarcia
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

Tak samo reaguje na benzynie i na gazie.
No widzisz czyli jak Tobie też od czasu do czasu gasnie to to nie jest normalne. W żadnych samochodzie nie powinno tak być.

Próbowałem. Nic to nie wniosło.

Powiedz mi kantor - tez masz w swoim ST lpg ? Jeśli tak to jakiej firmy ?

kantor

Tak mam i siebie gaz i sterownik firmy ls-next - podfirma kme. Ogólnie jeździ na nim bardzo dobrze
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

Jak dla mnie to nawet nie jest dobrze, skoro czasami gasnie. Nie powinien nigdy gasnacym samoczynnie.

kantor

No tyle to wiem tylko nikt se z tym rady nie potrafi dac:/ może to problem z samym kompem coś się z nim dzieje...
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

A ze tak zapytam nieśmiało. Odpinales kiedyś gaz całkowicie?
Pytam bo ja będę chciał to kiedyś zrobić żeby całkowicie sprawdzić czy to wina gazu czy nie. Ale dużo z tym zachodu bo trzeba usunąć wężyki lub je zaślepic, wyjąć wtyczki z wtryskiwaczy gazu i odpiac centralke gazu.
I do tego zainwestować w benzynę.  Ale za około 2-3 miesiące to uczynię i jak nie będzie gaslo to oddaje gazownikom niech robią co chcą.  Ma nie gasnac i ch...

kantor

Widzę że pisałeś że wszystkie podciśnienia masz ok, ale Sprawdzales jeszcze tego węża który idzie do tyłu do kolektora od zaworu do odpowietrzenia skrzyni korbowej? On jest z dwóch części i łączy się mniej więcej pod rura z dolotu. Zobacz tam...
Może to głupie lub zbieg okoliczności ale u siebie jak podgialem ta blachę gdzie są mocowane linki z gazu i tempomatu na przepustnicy (taki choćby ceownik) tak ze wybrałem luz linki od tego momentu ani razu mi nie zgasl tj. jakie 3 miesiące
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

Sprawdzałem to. Nawet robilem takie coś ze od kolektora wypialem ten przewód.  Założyłem inny i go zaslepilem żeby nie ciągnął lewego powietrza a z drugiej strony od zaworka puściłem do atmosfery.  Dalej obroty falowaly.

Wygląda na to, że zmieniłeś pozycję zamknięcia przepustnicy.  Mogło to pomoc jeśli TPS jest wytarty w którymś miejscu.
U mnie niestety taki zabieg tez nie przyniósł efektu.

despi69

29.05.2017, 13:47 #25 Ostatnia edycja: 29.05.2017, 13:49 by despi69
Witam ponowie.
W jakim stanie masz przepustnice jeśli chodzi o czystość? Moja nie wyglądał źle do czasu jak jej nie zdemontowałem. Od środka już było źle. Łącznie z lekkim rantem z nagaru który wymagał szlifu papierkiem wodnym. Poczyściłem wszystko specjalnym preparatem do czyszczenia gaźników i przepustnic. Zawór bocznikowy też poczyściłem oraz jego dolot w kolektorze aż do miejsca gdzie jest podpięty przewód gumowy doprowadzający powietrze. Sporo tam było syfu. W kolektorze dolotowym tez był nagar a na dole kolektora przy wlocie są dwa króćce którymi podciśnienie wychodzi i podpięte są do nich przewody do zaworów. Tam tez miałem wrażenie był już mały przepływ przez nagar. Zacząłem szukać co to za ustrojstwa i za co odpowiadają i niechcący trafiłem na opis związany z czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym. Jego zasyfienie również objawia się -  cytuję komentarz z filmiku na you tube gdzie gościu prezentuje czyszczenie oraz objawy: "gaśnięcie silnika po gwałtownym zwolnieniu pedału przyspieszenia".  Może ktoś się wypowie i sprawdzi ta teorię. Ja jeszcze nie umiejscowiłem tego czujnika u nas bo gościu prezentował to w Peugeot 307 benzyna. W każdym bądź razie też miał gaz i pewnie nie ma znaczenia na czym jedziesz bo komputer głupieje przez ten czujnik i tak sobie wyobrażam, że nie daje na wtryski odpowiedniej dawki paliwa i silnik się dławi albo gaśnie. Jak pomierzyć jego parametry to inny temat ale podmianka na drugi "sprawny" od zaprzyjaźnionego posiadacza 3.0 V6 jest chyba najszybszym testem plus analiza organoleptyczna i czyszczenie na początek. No i wciśnięcie sprzęgła również może być połączone z gwałtownym odjęciem gazu. A w tych dwóch przypadkach Ci gaśnie.
Pozdrawiam i odpisz czy masz jakąś wiedzę na ten temat.  
Wytrwale ST-ka reanimuje choć czasami mnie *** denerwuje.

rafalpr1993

Przepustnica była trochę od strony kolektora brudna. Ale żeby jakoś bardzo to nie.  Czyscilem ja dwa razy na połysk.  Uszczelka tez jest idealna nie wygnieciona. Dla pewności dałem jesczee masę uszczelniającą.  Jeśli chodzi o pod ciśnienie to idzie do serwo, do zaworka paliwa na listwie wtrysków benzyny. Do tego do kolektora dochodzą jeszcze przewód od zaworu odpowietrzenia par paliwa, odpowietrzenie skrzyni korbowej i odpowietrzenia dwoch pokryw zaworow.

Co do czujnika podciśnienia to w tym samochodzie na pewno nie istnieje jako osobny element.  Z tego co się orientuje to w przepływomierzu jest czujnik mierzący temperaturę zasysanego powietrza oraz czujnik mierzący masę zasysanego powietrza(MAF). Żadnych innych tam nie ma czujników na wlocie powietrza.