FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] Zmiana zderzaka przód/tył MK3 na te z ST/RS

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning stylistyczny: nadwozie i wnętrze[Mondeo] Zmiana zderzaka przód/tył MK3 na te z ST/RS
[1]
Straszyn27 #0 | 16.04.2017, 19:49
    Nowicjusz

    Witam, jak w tytule, mam Forda Mondeo MK3 2003 sedan. Z tego co wyczytałem na tym forum istnieje taka możliwość lecz nie było zgodności czy bez potrzebnych przeróbek. Interesuje mnie wymiana i przodu i tyłu ze względu na konieczność odmalowania w moim aucie tych 2 części a że te od ST wyglądają bardzo dobrze to zastanawiam się czy istnieje możliwość aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu  Jeśli ktoś orientuje się gdzie takie coś jest możliwe do zrobienia w Pomorskim to poproszę namiary od razu.

    T #1 | 16.04.2017, 21:26
      Administrator
      Warszawa

      Spasowanie przedniego ST do zwykłych błotników jest trudne, bo błotniki w ST220 były szersze. Niektóre osoby to zrobiły, ale nigdy nie będzie wyglądało to idealnie. Kolejny problem to progi — tych z ST nie zamontujesz do zwykłych błotników i próg będzie dużo głębiej niż linia zderzaków. Może lepiej rozejrzeć się za pakietem RS (zderzaki + progi)?

      « Dodane: 16.04.2017, 21:35 »

      PS W kwestii porównania — na zdjęciu tytułowym na forum 4 auto od lewej to mój ex-samochód z pakietem RS, natomiast 7 od lewej (też srebrne kombi) to ST220.
      « Ostatnia zmiana: 16.04.2017, 21:35 autor: Rijndael »

      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
      Straszyn27 #2 | 16.04.2017, 22:50
        Nowicjusz

        Próbowałem rozglądać się za pakietem RS ale strasznie ciężko jest coś znaleźć bo zazwyczaj części opisane są jako,,ST220/RS" i nie wiem jakie różnice są dokładnie w designie jak i w cenie. Na zdjęciu w tym formacie nie widzę żadnych różnic ogólnie, a jak jest w rzeczywistosci? RS wygląda dobrze? I Czy części brałeś z polski czy z Angli? Bo słyszałem że tam RS-y były popularne.
        « Ostatnia zmiana: 16.04.2017, 22:52 autor: Straszyn27 »
        T #3 | 17.04.2017, 12:13
          Administrator
          Warszawa

          Różnice widać, jak się postawi oba auta koło siebie i ogląda na żywo. Generalnie ST jest bardziej masywny i wygląda bardziej agresywnie, RS idzie bardziej w kierunku elegancji. Za to, tak jak wspomniałem, zarówno przedni zderzak jak i progi idealnie pasują do nadwozia, bo zostały zaprojektowane do zwykłych błotników i nie trzeba ich wymieniać. W UK pakiet RS nazywał się "Zetec S". W Google znajdziesz dużo zdjęć.

          Tutaj możesz zobaczyć jak pakiet RS wygląda "w akcji" na filmiku z moim ex-autem (w sedanie tylny zderzak jest inny, reszta pasuje):
          https://www.youtube.com/watch?v=b4sN0lokXwg

          Jedynym elementem pakietu ST, który da się spasować idealnie ze zwykłym Mondeo jest tylny zderzak. Niektórzy łączą tylny zderzak ST z resztą RS, bo tylko on miał miejsca na wyprowadzenie końcówek wydechu. Trzeba jednak pamiętać, że także tylny zderzak ST jest trochę bardziej masywny niż RS, ale nie jest to drastyczna różnica i większości osób takie połączenie nie razi.

          Ja miałem kiedyś podobny dylemat — moje zderzaki (zwykłe) miały rysy, więc postanowiłem przy okazji założyć jakiś pakiet. Rozważałem pakiet ST, ale po obejrzeniu jak wygląda spasowanie zderzaka ST do zwykłych błotników i jak dużych przeróbek wymagają progi ST (w zasadzie trzeba zrobić początkowe kilka cm od nowa) zdecydowałem się na RS. Dodatkowym argumentem było to, że nie-ST z pakietem ST to byłby wg. mnie taki trochę "mieszaniec", natomiast pakiet RS był specjalnie zaprojektowany do tego nadwozia i był opcją fabryczną. W Polsce jest też rzadszy niż ST.

          Niemniej ostateczną decyzję musisz podjąć sam.

          Gdybyś zdecydował się na pakiet RS, to będę w ciągu kilku dni wystawiał w naszej giełdzie pakiet z mojego ex-auta.

          Straszyn27 #4 | 17.04.2017, 12:28
            Nowicjusz

            Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź Smiley Od wczoraj przejrzałem chyba wszystkie posty na polskich forach i też skłaniam się ku RS na przód ze względu na bezproblemowy montaż, wygląd też całkiem fajny. Czy progi też warto zmienić na te z RS czy one różnią się na tyle aby je wymieniać? I teraz rzecz która mnie nurtuje najbardziej, TYŁ. Czy TYLNY zderzak od RS z kombi będzie pasować do sedana? Tył od St podoba mi się trochę bardziej ale z tego co czytałem wynika że trzeba by przerobić układ wydechowy dlatego raczej brałbym RS. Jeśli będziesz sprzedawać to na pewno się odezwę Smiley Wiesz już może ile będziesz chciał za cały pakiet? Cheesy
            « Ostatnia zmiana: 17.04.2017, 12:33 autor: Straszyn27 »
            sseebbaa1 #5 | 17.04.2017, 12:50
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              Tył od St podoba mi się trochę bardziej ale z tego co czytałem wynika że trzeba by przerobić układ wydechowy
              Istnieją wersje zderzaka ST220 z wycięciem na jedną rurę Smiley
              Są to zderzaki od 2.2 TDCi z pakietem ST.

              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
              Straszyn27 #6 | 17.04.2017, 12:52
                Nowicjusz

                Istnieją wersje zderzaka ST220 z wycięciem na jedną rurę Smiley
                oooo tego nie wiedziałem. Lecz jeśli kolega wyżej będzie sprzedawac komplet to łatwiej będzie kupić wszystko już skompletowane Smiley
                [1]