[Mondeo] ST220- jaki zamiennik półosi ?

rafalpr1993, 06.04.2017, 11:59 « poprzedni - następny »

rafalpr1993

Witam Forumowiczów.
Chciałbym wymienić obydwie półosie w swoim ST220.
Mam problem z doborem jakiegokolwiek zamiennika. Każdy sklep twierdzi, że tylko oryginał za 1700zł/szt.
Musi być jakaś alternatywa ? Ile musi być zębów na zewnętrznej i wewnętrznej stronie półosi prawej, a ile na lewej ?
Pomóżcie bo ręce opadają.

Pozdrawiam
Rafał.

st-power

1700zł to może kosztuje ta krótsza,bo ta długa w ASO kosztuje ok 3000zł :D
Szukałbym do wersji cywilnej 3.0 V6 lub jeśli mega problem to kup dobre używki z gwarancją rozruchową.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

rafalpr1993

Dzwoniłem do forda to gość stwierdził, że lewa 1700zł i prawa też. Może nie doliczył wałka xD

Nie wierzę, że nikt nie wymieniał w ST półosi. Ktoś liczył te zęby ile powinno być ?

sseebbaa1

Tylko, że problemem może tu być nie ilość zębów (bo to zresztą łatwo policzyć), ale długość półosi.
Zwykłe V6 3.0 (204KM) miało zwykłe zawieszenie. Nie jestem pewien czy te półosie są zamienne, bo ST220 ma szerzej rozstawione przednie koła.


Weź albo regenerowane z ASO, albo używane z ST220.
Nie baw się w zamienniki, bo mają najprawdopodobniej w złych miejscach wycięcia na zabezpieczenie Segera - to zaś powoduje, że półoś będzie miała w niewłaściwym miejscu przegub zewnętrzny - w jeździe na wprost będzie OK, ale skręty będą hałasowały a może nawet rozlatywać się. Chodzi o to, że przegub musi się "zginać" dokładnie w tym samym miejscu, gdzie łamie się zwrotnica przy skręconych kołach.

Ja miałem przygody z regenerowanymi półosiami, ale teraz po wszystkim jestem przekonany, że to z powodu jednego kiepskiego mechanika, a nie z winy części.
Regenerowana dłuższa półoś RM2S713B436AX:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg43875.html#msg43875

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rafalpr1993

Powiedz mi gdzie szukać w ogóle regenerowanych z aso ?
I jeszcze jedno pytanie: jeśli kupowałbym używane przy odbiorze osobistym to jak sprawdzić przegub zewnętrzny ?

sseebbaa1

Cytat: rafalpr1993 w 06.04.2017, 18:03
Powiedz mi gdzie szukać w ogóle regenerowanych z aso?
W ASO.


Cytat: rafalpr1993 w 06.04.2017, 18:03jeśli kupowałbym używane przy odbiorze osobistym to jak sprawdzić przegub zewnętrzny?
Nie wiem po czym poznaje się zużyte przeguby, gdy są one wymontowane.
Może ktoś inny podpowie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 06.04.2017, 18:29Nie wiem po czym poznaje się zużyte przeguby, gdy są one wymontowane.
Mogą mieć luz, pęknięcia na manszetach, ślady smaru na zewnątrz... ale jak tego nie ma, to nie ma gwarancji, że są dobre.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Z ustaleń wynika,że półosie na odcinku przegub wewnętrzny - przegub zewnętrzny są takie same jak w Diesel'u.
Inny jest za to drążek półosi i łożysko podpory półosi.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

kantor

nieśmiało zapytam co sie dzieje ze sie półosie wymienia?:)
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

Obstawiałem, że przeguby są do wymiany ze względu na szarpanie samochodu po puszczeniu gazu.
Niestety po sprawdzeniu luzów wydaje mi się ze przeguby są w dobrym stanie.
Zakleilem poduszkę silnika klejem do szyb aby ją usztywnicni sprawdzić czy będzie poprawa. Powiem tak : jest poprawa bo to praktycznie jakby przymocować silnik na sztywno.  Ale pomimo takiego rozwiązania dalej jest gdzieś luz. Jak puszcze pedal gazu to lekko szarpie. Ktoś ma pomysl dlaczego ?

kantor

22.05.2017, 09:04 #10 Ostatnia edycja: 22.05.2017, 11:07 by kantor
No to po co wymieniać polos jak przeguby są do wymiany? Kupuje się nowe lub regenruje zakłada się i jeździ... Aczkolwiek jeśli poszarpuje i słychać to jakby był luz na zębach to obstawialbym skrzynie lub cwajmase (miałem tak w moim poprzednim bmw - zrobiłem dwumase i skończyło się szarpanie przy odpuszczeniu gazu na jedynce)

« Dodane: 22.05.2017, 09:06 »

Poza tym przeguby w miarę łatwo zdiagnozować. Wyciagasz je z auta, myjesz ze smaru i patrzysz czy kulki mają luz w sitku - jak mają to luz na bank będzie odczuwalny

« Dodane: 22.05.2017, 11:07 »

Poza tym przeguby w miarę łatwo zdiagnozować. Wyciagasz je z auta, myjesz ze smaru i patrzysz czy kulki mają luz w sitku - jak mają to luz na bank będzie odczuwalny
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

rafalpr1993

Oddam do regeneracji i będę jeździł na czym ? Po za tym łatwiej byłoby mi kupić półoś z dwoma przegubami i wymienić niż męczyć się z wymianą osobno.

Kolego to nie jest wcale łatwy sposób bo nie mając kanału i wprawy w tym zejdzie na pewno cały dzień.  A do tego dochodzi potem kupno nowego smaru i kupno opasek na wszelki wypadek.  A jeśli się okaże że jednak nie ma luzu to robota na darmo. Sprawdzałem na samochodzie. Nie ma luzu na półosiach. A szarpanie występuje na każdym biegu po puszczeniu gazu. Z każdym większym biegiem jest mniej odczuwalne. Może to co innego ??