[Focus] ST MK2 Electric Orange 5D

P4KI, 30.01.2017, 14:51 « poprzedni - następny »

P4KI

Model: Focus ST225 MK2
Nadwozie: Hatchback 5D
Kolor: Electric Orange
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.5 Turbo
Moc: 265 KM / 439 NM

Mody:

Bluefin Stage 3
Customowy 3'' układ wydechowy na dwóch tłumikach,
Intercooler FMIC 600x300,
Boost Solenoid firmy MAC,
Zawór DV firmy Forge,
Aktuator firmy Forge z żółtą sprężyną,
Wtryski 440cc,
Ecu Spacer,
Sprzęgło firmy LUK od RS,
Przewody hamulcowe w oplocie firmy Hel plus plyn ATE.

Mody powyżej zostały przeprowadzone przez poprzedniego właściciela. Z mojej strony wymieniłem:

Cewki zapłonowe firmy NGK
Świece firmy Beru


Koła:
Lato - BBS CK 19" w czarnym kolorze.
Zima - Seryjne 18" w kolorze srebnym.

Zdjęcia:
Wrzucę jak tylko wrócę z roboty :)

Auto kupione od tutejszego forumowicza, który serdecznie polecał mi Wasze forum. Obiecałem że się w końcu zarejestruje i dotrzymuje danego słowa.

Auto w przeciągu tych kilku miesięcy zrobiło juz dwie przykre niespodzianki.

Auto trafilo na wrsztat w celu uszczelnienia komory. Olej dostał sie do cewek i swiec. Te pierwsze popękały (wszytskie pięć), te drugie wyglądały jak świeczki 1 listopada. Auto nie palilo na wszystkie gary. Wszytsko zostało wyczyszczone i uszczelnione oraz zamontowane nowe cewki i świece wymienione powyżej.

Auto zaczelo jeździć.

Miałem w koncu wziąć się za wymiane sprezynki w actuatorze, ale niestety nie zdążyłem. Auto obecnie stoi w garażu i czeka na dokładną diagnozę. Prawdopodobnie jutro. Auto w ruchu wyrzuciło płyn chłodniczy. Najprawdopodobniej puścił przewód gdzieś pod zbiornikiem wyrównawczym co spowodowało wzrost temperatury. Auto zaczęło rzucać gestym białym dymem z ukladu wydechowego. Natychmiast motor został zatrzymany. Stawiam, że woda dostała się do cylindrów - dzisiaj bede rozbieral i sprawdzał co tam sie dzieje. Pytanie teraz czy przez uszczelke czy głowicę. Jestem mega wkurzony bo nie tak mial wyglądać plan budżetu na ten sezon. Miały wjechać nowe heble i kilka innych rzeczy.

Zastanawia mnie czy to wszytsko nie jest spowodowane tym magicznym Bluefinem który nie przekonuje mnie w swojej pracy. Jeżdżąc z OBD i mierzac silnik mam strasznie wysoką temperaturę spalin a przy tej mocy z tego sie orientuje nie powinno tak być.

Pisze to na telefonie także przeraszam za ewentualne błędy w tekście. Bede na bieżąco informował o rozwoju sytuacji.


weksla

Hej. Auto znam.
Jeśli chodzi o tą przykrą niespodziankę z płynem chłodzącym to razej nie mam zbyt dobrych wieści. Nauczony złym doświadczeniem sądzę że pękła Ci któraś tuleja cylindra...mam nadzieję że jestem w błędzie ale jeśli tak to spore koszta
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

P4KI

Cytat: weksla w 30.01.2017, 15:37
Hej. Auto znam.
Jeśli chodzi o tą przykrą niespodziankę z płynem chłodzącym to razej nie mam zbyt dobrych wieści. Nauczony złym doświadczeniem sądzę że pękła Ci któraś tuleja cylindra...mam nadzieję że jestem w błędzie ale jeśli tak to spore koszta

Mozesz rozwinąć swoją myśl nt. kosztów? Podac kwotę na swoim przykładzie

weksla

Ja poszedłem trochę inną drogą gdy przytrafiła mi się ta przypadłość. Miałem trochę szczęścia i zakupiłem kompletny silnik z Rsa w dobrym stanie teraz śmiga od roku na pokładzice.
Masz 2 wyjścia albo po inspekcji silnika (o ile to możliwe bo nie wszystkie się da naprawić) robi się wkładkę do bloku. O szzegóły i ceny gadaj z Thomasem z forum lub na Fb znajdz sobie firmę FSV Performance. Jednak z tego co wiem to do kupy z robotą i częściami  wychodzi między 8 a 10k
Druga opcja to zakup innego słupka ale to też trzeba mieć szczęście bo raz że jest ich mało a dwa mogą być w różnym stanie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

P4KI

To żeś mnie teraz dobił. Poczekam z osądami do momentu kiedy będą wyniki inspekcji. Człowiek, który się będzie zajmował Focusem głupi nie jest i pomorze mi rozwiązać zagadkę. Musiałem niestety przesunąć wizytę z jutra na środę, ew. czwartek ale teraz to już bez różnicy. Dzień w tę czy w tamtą - ma być dobrze, to najważniejsze.

weksla

No takie są niestety realia. Mam nadzieję że się pośpoeszyłem z diagnozą ale niestety znam parę aut które miały podobne objawy
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

P4KI

Tak myslalem o tej tulejce. Nie byłoby przypadkiem tak, że gdyby to ona puściła to ubyloby oleju? Zaraz po usterce kilka razy sprawdziłem olej i w porownaniu do tego ile go bylo przez ostatnie kilka tygodni nic sie nie zmienilo na oko ( sprawdzalem olej raz w tygodniu przez ostatni miesiąc czasu)

weksla

U mnie oleju nie ubywało
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Lymok

P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.
Nirimov / Dawid

P4KI

Cytat: Lymok w 31.01.2017, 17:29
P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.

Dzięki za informację, ale póki nie bede wiedział więcej to nawet nie myślę o takich rzeczach ;)

Lymok

Wcale Ci się nie dziwię, to nie 1,9 tdi :P
Nirimov / Dawid

P4KI

Sprawdzilem dzisiaj czy coś jest w tlokach. Jest sucho, ale 2 tłok (liczy sie od rozrusznika, tak?) jest srebny, czysciutki - czyli tylko tu jest gdzieś nieszczelnośc tymbardziej ze sprawdzilem cisnienie w tym cylindrze i tylko on pokazał mi o polowe mniejsza wartość niz pozostale. Zyje dobrą nadzieją:)

Tigerbart

Cytat: P4KI w 30.01.2017, 14:51Zdjęcia:
Wrzucę jak tylko wrócę z roboty Smiley

Wróciłeś już z roboty ? ;)

lancer340

Cytat: Lymok w 31.01.2017, 17:29
P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.

Masz cos na handel ???

weksla

Lumok gdzieś przywalił?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps