[Mondeo] MK3 ST220 hatchback 2002

ColinRS, 10.01.2017, 18:42 « poprzedni - następny »

ColinRS

10.01.2017, 18:42 Ostatnia edycja: 10.01.2017, 19:06 by ColinRS
Cześć,
Przedstawiam Wam moje drugie Mondeo tym razem MK3 ST220, na dożywociu jest w rodzinie również MK2 1,8  :D.

Autko kupiłem w maju 2016r. na drogi wyjechało 08.10.2002r.

Kilka modyfikacji zostało zrobione w samochodzie(głownie przez poprzedniego właściciela), Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in.
-pusty wydech + de cat
-stożek (z obudową oczywiście)
-czujnik ciśnienia oleju (w podstawie filtra)
-wskaźnik ciśnienia oleju (w puszce po drinku)Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg60570.html#msg60570
-oryginalne felgi na biało
-tu i tam LED'y
-zmienione radio na 7" LCD z DVD
-głośniki Hertz
-instalacja pod wzmacniacz (od akumulatora po bagażnik)
-kamera cofania w tablicy
-swap silnika (zmieliło panewkę oporową wału :( i 6-tego tłoka )
-instalacja LPG STAG300
-hak do przyczepki

Na początek dzisiejsze fotki prosto z myjni w zimowym setupie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Mondeo Mk3 ST220 3.0 24v 2002r. Performance Blue

bishop

Ta puszka aż świeci na pierwszym zdjęciu.
Cytat: ColinRS w 10.01.2017, 18:42-swap silnika (zmieliło panewkę oporową wału  i 6-tego tłoka )
Wygląda na to że każde ST to czeka...to jak w TDCI mk3 - wtryski.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

ColinRS

Cytat: bishop w 10.01.2017, 19:01
Wygląda na to że każde ST to czeka...to jak w TDCI mk3 - wtryski.

Kuzyn pół roku cieszył się TDCI póki nie zatankował w kółku rolniczym...  :stupid:
Mondeo Mk3 ST220 3.0 24v 2002r. Performance Blue

caqerr

Cytat: bishop w 10.01.2017, 19:01
Ta puszka aż świeci na pierwszym zdjęciu. Wygląda na to że każde ST to czeka...to jak w TDCI mk3 - wtryski.


Bez przesady ;)
Wystarczy dobry olej i niejeden ST nie ma z tym problemu...
mój po prawie 284k (remont nie był spowodowany stanem panewek ;) )
wila 25x k km też bez obrócenia panewki,
znajomego ST przebieg ponad 320k i też wsio ori, łącznie z UPG...

bishop

Jedyny ST gdzie nie ma jeszcze poliftowych tylnych świateł założonych :P
Cytat: ColinRS w 10.01.2017, 19:08Kuzyn pół roku cieszył się TDCI póki nie zatankował w kółku rolniczym...
Przyspieszył tylko to co nieuniknione;] obrócona panewka V6 i wtryski w tdci to jak śmierć i podatek.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

ColinRS

10.01.2017, 19:45 #5 Ostatnia edycja: 10.01.2017, 19:47 by ColinRS
Cytat: caqerr w 10.01.2017, 19:27
Bez przesady ;)
Wystarczy dobry olej i niejeden ST nie ma z tym problemu...
Mój stary silnik niby polski salon niby wsio ok, ale przy upalaniu pobór oleju miał na poziomie 1l/1000km zakończył przebiegiem 243k przez moje zaniedbanie miał za mało oleju... zalany był Valvoline 10w40.

Cytat: bishop w 10.01.2017, 19:33
Jedyny ST gdzie nie ma jeszcze poliftowych tylnych świateł założonych :P
Nie kuś :D
Mondeo Mk3 ST220 3.0 24v 2002r. Performance Blue

sseebbaa1

Cytat: ColinRS w 10.01.2017, 18:42(zmieliło panewkę oporową wału :( i 6-tego tłoka )
Ciekawe, że została zmielona panewka oporowa. Raczej to nie zdarza się. No chyba, że najpierw uszkodzeniu uległa panewka korbowodowa i na jej skutek powstały jakieś siły próbujące przesuwać wał wzdłużnie, co zniszczyło pionowy element panewki oporowej...
Tak czy siak - ciekawe :)



Cytat: ColinRS w 10.01.2017, 18:42-czujnik ciśnienia oleju (w podstawie filtra)
1. Wyrzucony wymiennik ciepła i w jego miejsce wstawiona podstawka na czujniki, czy wymiennik został?
2. Powiedz mi jakie odczyty pokazuje ten zegar ciśnienia oleju przy ostrzejszej jeździe? Spada ciśnienie przy upalaniu?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ColinRS

10.01.2017, 21:45 #7 Ostatnia edycja: 10.01.2017, 21:52 by ColinRS
Cytat: sseebbaa1 w 10.01.2017, 21:07
Ciekawe, że została zmielona panewka oporowa. (...)  No chyba, że najpierw uszkodzeniu uległa panewka korbowodowa (...)

Wg. mechanika usterka tego typu (zmielenie panewki oporowej) mogła wynikać z uderzenia skrzynią biegów podczas niestarannego montażu (co pozostawiło rysę i dalsze zniszczenia).
Silnik został zatrzymany natychmiast po usłyszeniu stukania, a wytarcia w wale są i (wg. mechanika) nie mogły powstać w tym samym czasie. Wytarcie w wale i obudowie oraz panewki (wg. machanika) nie były opłacalne w napraiwe.

Cytat: sseebbaa1 w 10.01.2017, 21:07

1. Wyrzucony wymiennik ciepła i w jego miejsce wstawiona podstawka na czujniki, czy wymiennik został?
2. Powiedz mi jakie odczyty pokazuje ten zegar ciśnienia oleju przy ostrzejszej jeździe? Spada ciśnienie przy upalaniu?

1. Wymiennik jest przed chodnicą, zapytam mechanika jak dalej to wygląda, podłączył od nowa czujnik ciśnienia i wskazówka się rusza :D.
2. a) na starym silniku; 243k przebiegu; olej 10w40, obserwacje między maj a październik 2016:
<1 bara na biegu jałowym; ~3 bary przelotowa w trasie; max 6 barów na zimnym i upalaniu;
prędkości >230 6 barów non stop.
Co ciekawe jak brakowało 1,5l oleju (przed obróceniem panewki i wymiana silnika  ;( ) leciałem 2 pasmówką 140km/h i dziwiłem się czemu wskaźnik pokazuje 4 zamiast 3...
2.b) nowy silnik 131k przebiegu; olej 5w40; obserwacje listopad 2016 do dziś...:
aktualnie jest b. zimno, silnik wymieniony 2k temu i po ok 1h pracy przy temp. poniżej zera ciśnienie:
na jałowym 1,5 bara, max 6 barów; w trakcie przelotów na krótkich trasach (<70km) maleje powoli z 6 do 3,5 bara.
Mondeo Mk3 ST220 3.0 24v 2002r. Performance Blue

sseebbaa1

Dzięki za szczegółowe informacje. Mi właśnie brakowało takiego zegara, żeby poczynić stosowne obserwacje.


Cytat: ColinRS w 10.01.2017, 21:45w trakcie przelotów na krótkich trasach (<70km) maleje powoli z 6 do 3,5 bara.
To jest informacja, która mnie najbardziej interesuje.
Moim zdaniem oznacza to, że olej stopniowo przegrzewa się i tym samym rozrzedza się. Czyli czujnik ciśnienia odnotowuje to jako spadek ciśnienia, ale w rzeczywistości winowajcą jest zbyt wysoka temperatura oleju silnikowego.

Dlatego właśnie montuję chłodnicę oleju :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno

gratuluje zakuou bezawaryjności
Do przodu!!!