[Focus] St170 Strzela jakby nie miał katalizatora

RobertRS, 23.12.2016, 14:59 « poprzedni - następny »

RobertRS

23.12.2016, 14:59 Ostatnia edycja: 23.12.2016, 15:03 by RobertRS
Witam.
Szukam odpowiedzi na moje pytanie, odnośnie strzelania przy pierwszych 15min jazdy po nocce stania na dworze i ewentualnym tuningu w przyszłości.
Opiszę krótko jak to wygląda i co zrobiłem, bo wcześniej tak nie było.

Przed zimą wyjmowałem akumulator, żeby naładować i zobaczyłem, że dolot zimnego powietrza jest odłączony od filtra powietrza. No to szybciutko przypiąłem nowymi zaciskami. Odpalam, autko na ssaniu, rozpędzam powoli na 2 biegu do 3500rpm, puszczam gaz a tu nagle z tyłu pop'n'bangs jak w rajdówce :)
Na niższych obrotach nic nie strzela, tylko przy 3500rpm i aż ssanie się wyłączy. Widzę to po obrotach, gdy wciskam sprzęgło. Na ssaniu 1000rpm +, na wyłączonym 700-800rpm, czyli gdzieś po 15 minutach.
Dodam jeszcze, że focus ma zmienioną mapę, na hamowni miał 192KM i trochę zamula, jak się go wdepnie od razu do dechy, poza tym cała reszta stock. Olej nowy, płyny na bierząco 5sec do 100 :)

Moje pytanie brzmi, czy czasem moja foczka nie dostaje za mało powietrza? a może wręcz przeciwnie, skoro tylko na ssaniu brzmi jak rajdówka :) Czemu się przyjrzeć i czy warto zainwestować w filtr stożkowy?

TAM

To wróżenie z fusów. Podepnij komp, podjedź na hamownię i zrób logi, a sprawa będzie jasna.

lancer340

5 sek- 0-100km ??? 192KM ??? Kto Ci podnosił moc ???

TAM

Nie 192, a raczej 172. 5 sekund do setki nie z przednim napędem, niezależnie od mocy.

lancer340


JanuszTomek :)

Śmiejcie się śmiejcie ja szykuje ST150 na czas poniżej 6 do 100 :) a 6.3 widziałem u angoli
Co do Focusa to 192 hp realne jak masz coś porobione przy wydechu i dolocie i do tego strojenie
Ale to 5 sekund to też ciężko mi uwierzyć bo fiesta waży mniej a potrzebuje silnika 2.3 i grubych modów żeby zrobić czas poniżej 6,5
Co do strzałów u mnie strzela przy praktycznie każdym odjęciu gazy ponieważ ten silnik na spory apetyt na paliwo które i tak nie jest spalane więc trafia do wydechu gdzie dochodzi do zapłonu i masz ot swoje strzały nie mówiąc już o zimnym silniku i pracy na ssaniu ze zwiększoną dawką bo to całkowita norma w ST
Tak więc nie wiem czym się martwisz jak ludzie sporo robią żeby auto chodziło jak rajdówka i strzelało w wydech a ty chcesz temu zapobiegać :D
Powiem ci tylko, że nowy RS strzela i to całkiem ładnie :)
Pozdrawiam i jak mierzysz czas to rób to z jakąś elektroniką podpiętą do auta a nie za stoperem ponieważ 1 sekunda to bardzo mało a z drugiej strony tak wiele :) bo później możesz zostać źle odebrany wśród ludzi tak jak w tym przypadku

TAM

Około 6 s w mocno rasowanej ST150 jest realne do osiągnięcia, życzę więc powodzenia!

RobertRS

03.06.2017, 09:17 #7 Ostatnia edycja: 03.06.2017, 09:27 by RobertRS
Ze zmienioną mapą już kupiłem, także nie wiem kto się tym bawił. Taki zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że gdybym chciał strzelać z wydechu, to trzeba mapę zmienić, opóźnić zapłon i stock-owy też będzie strzelał. Pytanie tylko czy się opłaca i czy nie straci na mocy.
Zaokrągliłem to 5 sec, na oko jest pewnie 6, ale ze stoperem nie jeżdżę :P Na drugim biegu dobija 105+ także kwestia startu, opon i wiatru ;]
Foka faktycznie dostawała jakiegoś muła przez filtr powietrza, dolot zimnego powietrza niewiele dawał, pewnie przez nieszczelności w dolocie filtra.
Trochę czasu minęło od dodania pierwszego posta. Od tam tego czasu parę spraw udoskonaliłem.
Wywaliłem box-a a wsadziłem stożek 80mm, zamontowałem gas oil catcher z odm olejowych, dolot poprowadziłem od zderzaka, zamiast halogena jest dolot i doprowadziłem go aż pod sam stożek, uszczelniłem wydech bo miał przedmuchy, Obniżone amortyzatory przód i tył, także na 17" już nie pojeżdżę,kupiłem wzmacniane opony na profilu ( można jechać bez powietrza) usuwając koło zapasowe z bagażnika, zawsze to 30kg mniej ;)

Autko zbiera się lepiej, po tych zmianach, jazda autostradą już tak nie przemęcza foki. Do tego odczułem lepsze przyśpieszenie i elastyczność na 4,5 i 6 biegu przy prędkościach między 100-180, poza tym dzięki obniżonemu zawieszeniu, fruwa się po asfalcie.

JanuszTomek :)

Kolego sekund to może być około 7-8 po takich modach bo seria miała sporo ponad 8
nie wiem czy Focusem RS mk2 da się zejść do 5 sekund po grubych modach a on w serii ma 305 hp i dużo dużo momentu :)
Pisałem ci wcześniej sekunda to niewiele jeśli chodzi o pomiary ale żeby urwać tą sekundę potrzeba około +30 hp więcej  w takich autach jak Fiesta czy Focus bo to lekkie hatchbacki
Dla przykładu Fiesta ST150 w serii podobno ma 8,4 a po największych modach z silnikiem 2.3 oczywiście mówimy o N/A udało się zejść do 6,3 a Fiesta raczej waży mniej niż Focus więc się troszkę zapędziłeś z tymi swoimi pomiarami
I kolejne pytanie na jakich felgach i oponach robisz pomiary bo tam w serii było 17 a jak masz teraz 16 i niższy profil to jest duża szansa, że licznik oszukuje
Zmierz dokładnie i wtedy daj znać :)
PS fajne auto, szwagier ma takiego samego :)