FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
1 2 [3]
Monti #30 | 13.11.2018, 23:30
    Doświadczony
    Mondeo MK4 ST / BMW f20
    Bielsko-Biała

    WWW
    Kupowałem jakieś tloczki do peugota bo byly takie same a o polowe tańsze.  Wiem ze chyba mniejsze tloczki byly stalowe a te większe aluminiowe o powłoce teflonowej.
    Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja Smiley. Bo w przeciwnym razie będą piszczeć choć też jest na to sposób ale nie taki który całkowicie wyeliminuje pisk.

    sseebbaa1 #31 | 13.11.2018, 23:55
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

      Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
      Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

      A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i tak właśnie będę montował Smiley

      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      MAG #32 | 14.11.2018, 08:03
        Weteran forum
        Smokus Maximus & STraszydło
        Gdańsk / Kristianstad (S)

        Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?


        Monti #33 | 14.11.2018, 08:58
          Doświadczony
          Mondeo MK4 ST / BMW f20
          Bielsko-Biała

          WWW
          Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

          Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
          Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

          A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i tak właśnie będę montował Smiley

          Klocki ścierają się równiutko. Problem jest w tym ze w BMW te zaciski sa od strony kabiny a w mondeo od strony zderzaka i jak je zakładasz bez obracania to sa do góry nogami. W zacisku są po dwa tłoczki na stronę z czego jeden ten dolny jest większy oraz dodatkowo jest sprężynka rozpychająca (trzymająca klocki). I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy Smiley


          Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?

          Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
          Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
          « Ostatnia zmiana: 14.11.2018, 09:37 autor: Monti »

          Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
          sseebbaa1 #34 | 14.11.2018, 12:01
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            To jak Ty masz zamontowane te zaciski, bo nie do końca rozumiem? Pokaż jakieś zdjęcie od drugiej strony koła, gdzie widać zwrotnicę i zacisk.
            Który tłoczek jest teraz w Mondeo na górze - większy czy mniejszy?

            Monti #35 | 14.11.2018, 12:05
              Doświadczony
              Mondeo MK4 ST / BMW f20
              Bielsko-Biała

              WWW
              Mam normalnie przykręcone ale bez obracania, czyli u mnie przewód hamulcowy idzie do góry a Ty będziesz miał skierowany w dół.
              http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,5042.msg60658.html#msg60658

              Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
              MAG #36 | 14.11.2018, 19:40
                Weteran forum
                Smokus Maximus & STraszydło
                Gdańsk / Kristianstad (S)

                ...
                Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
                Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
                Takie cus też mnie interesuje - jak jest to rozwiązane ze zmianą z cichego na głośny?

                sseebbaa1 #37 | 14.11.2018, 20:27
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  Monti, ja niestety nadal mam problem ze zrozumieniem tego co jest odpowiedzialne za piszczenie hamulców w Twoim samochodzie Cheesy

                  Napisałeś:
                  Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja. Bo w przeciwnym razie będą piszczeć
                  czyli wskazałeś, że Ty nie obróciłeś do góry nogami, co jest prawidłowym stwierdzeniem.
                  W Twoim przypadku bowiem zamieniłeś zaciski stronami - ten który był prawym w BMW jest teraz lewym w Mondeo. W Mondeo wyjście na przewody jest do góry, tak jak i w BMW, więc zaciski nie są do góry nogami.


                  Ale potem napisałeś, że za piszczenie hamulców obwiniasz to, że zaciski są do góry nogami (i tym samym sprężynki też do góry nogami):
                  I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy

                  Więc już nie wiem o co chodzi i co obwiniasz za piszczenie.

                  1 2 [3]