Katalizator sportowy zamiast decata - trzeba będzie stroić?

KrisSz, 23.08.2016, 13:00 « poprzedni - następny »

KrisSz

Witam

Poddałem się się trochę narzekaniom rodziny i będę musiał odrobinę ściszyć swojego RS-a :(

W chwili obecnej wystrojony na 400+ KM, DP 3 cale, Decat 3 cale, Wydech 3 cale Bull X (ma środkowy rezonator jak w innych wydecha "resonated").
Oprócz tego większe wtryski, turbo hybryda, icek, dolot MT + strojenie na PB 98.

Nie sama głośność jest problemem ale raczej droning / buczenie w pewnym zakresie obrotów (w zależności od pogody, temperatury i wilgotności pomiędzy 2000-2500 obrotów)

Zanim zmienię wydech pomyślałem nad zmianą decata na katalizator sportowy. Wybrałem katalizator sportowy Milletek Race Cat (większa średnica katalizatora - ok 13 cm, metalowy 200CPI). Zakładam, że jako dodatkowy "rezonator" ograniczy trochę buczenie (na oryginalnym kacie założonym na chwilę nie buczał).

Teraz pytanie "ala wróżka" ;):

Utraty paru koni się nie nie boję, pytanie brzmi raczej czy będzie trzeba stroić od nowa żeby był bezpiecznie dla silnika?

Na koniec oczywiście empirycznie założę katalizator, wetknę sondę w wydech i się "przejadę" ale na razie chciałbym ocenić ryzyko strojenia.


Pozdrawiam

K

Thombike

Odpowiedź brzmi - NIE. Nie bedzie ciszej. przynajmniej nie tak jak być moze się tego spodziewasz. Mam tez wymieniony cały wydech i z racji miejsca zamieszkania sport KAT (nie można zrobić dekat, bo przeglądu nie dostanę) i "droning" jak to nazwałeś miewam nieznośny. W pewnych zakresach denerwuje nawet mnie. A mam dużo mniej nadłubane niż u Ciebie więc...cudu bym sie nie spodziewał... A co do strojenia...nie sądzę ale ekspertem nie jestem, niech wypowie sie ktos inny. IMHO - skórka nie warta wyprawki.

T

Cytat: KrisSz w 23.08.2016, 13:00Utraty paru koni się nie nie boję, pytanie brzmi raczej czy będzie trzeba stroić od nowa żeby był bezpiecznie dla silnika?
Zależy od silnika, u mnie w V6 założenie katalizatora skasowało dużą część niskich tonów. Jak to zadziała u Ciebie, trudno przewidzieć.

« Dodane: 24.08.2016, 23:37 »

Jeszcze dodam -- od silnika, modyfikacji i samego wydechu. Brzmienie wydechu stosunkowo trudno przewidzieć. Katalizator jest tłumikiem (katalitycznym) więc na pewno w jakimś stopniu zmniejszy głośność, ale trudno zgadnąć, czy będzie to dla Ciebie satysfakcjonujące.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Thombike

Zadaniem sport KATa jest głwonie utrzymanie paramtrów spalin w granicach, które auto musi spełniać, by jeździć w ogóle po drogach w niektórych krajach (np. w Niemczech). Tłumi raczej niewiele. Ale...próbuj...skoro musisz :)

KrisSz

Dzięki za podpowiedzi. Nie spodziewam się żeby było ciszej. Zakładam tylko że kat zadziała trochę jak rezonator i wygłuszy droning w zakresie który drażni moich pasażerów. Zakładając że średnica samego katalizatora jest cirka 2x większa od decata i co najmniej 75% pow przekroju to dziury to mam nadzieję że nie będzie wymagane powtórne strojenie bo wymaga to czasu którego nie mam za dużo.

Cóż, sprawdzimy empirycznie.....
Pozdrawiam

K

ScorpioPL

I koniecznie daj znać jak poszło :)
Programowanie Ford & BMW ElmConfig INPA NCS

Thombike

A przy jakich zakresach wystepuje "droning"? Lub w jakich sytuacjach? U mnie niestety w najczęściej wykorzystywanym zakresie, czyli ok 2500-3000 obr i prędkosciach rzedu 100-120km/h Ponizej i powyżej jest juz całkiem przyjemnie. Dlatego nie sadzę by pomogło...ale...nie słyszałem Twojego RSa, więc to tez tylko po częsci gdybanie.

KrisSz

No to po operacji. Pierwsza dobra wiadomość: katalizator jest na tyle "przewiewny" że nie trzeba stroić ;-).

Droning pojawiał się u mnie pomiędzy 1800-2500 obrotów a teraz praktycznie go nie ma. Na wolnych obrotach silnik chodzi odrobinę ciszej i mniej basowo a przy hamowaniu silnikiem jest znacznie ciszej. Poza lekkim wyciszeniem działania we wszystkich zakresach obrotów generalnie poprawa w komforcie jazy dla pasażerów. Dalej "burbla" i strzela. Na razie wrażenia tylko na nagrzanym silniku, zobaczymy jak będzie jutro na zimnym.
Pozdrawiam

K

weksla

Jakie są koszta takiego ustrojstwa bo mnie też ten rezonans drazni.  U mnie występuje w zakresie 2. 5-3. 5 tys.  Po załozeniu przepustnicy na jednej koncowce jest lepiej jednak problem pozostał.  Np.  Moja żona wogole nie chce jezdzić ze mną tym. Autem z tytułu buczenia.  Więc tak czy inaczej muszę coś z tym zrobić.  Wcześniej przy wydechu 2. 5" problem nie istniał.  Przy przejściu na 3" jest.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KrisSz

Katalizator wkład w eltecu na 400 km + kosztuje od 1800 pln w górę. Gotowy katalizator z rurami flanszami i wieszakami od milltekA z ebay kosztuje 1900 pln. Zgadnij co wybrałem ? Powód zmiany jak podałeś wyżej.
Pozdrawiam

K

Thombike

Znam takich, co by sie cieszyli, jakby żona nie chciała z nimi eSTekiem się bujać :D

KrisSz