[Focus] ST 225 Czarna Owca ;)

wodzmistrz, 21.08.2016, 21:27 « poprzedni - następny »

wodzmistrz

21.08.2016, 21:27 Ostatnia edycja: 21.08.2016, 21:48 by wodzmistrz
Witajcie,

Od końca maja jestem posiadaczem czarnej foczki ST. Autko z grudnia 2005. Aktualny przebieg 117000 km. Biorąc pod uwagę wnętrze - możliwe, że autentyczny. Ładnie wygląda czarna podsufitka :) Interesowało mnie głównie 5d, z uwagi na praktyczność.

Wyposażonko:
- podgrzewana przednia szyba
- pełna elektryka szyb i lusterek
- podgrzewane fotele
- wyświetlacz dotykowy + nawigacja DENSO - mapy z 2010 roku - cała Europa, udało dograć się też PL
- bluetooth
- system Follow me home (oświetlenie pod lusterkami)
- elektryczny szyberdach
- odstraszacz gryzoni - zamontowany pod maską, szczerze to nie wiem o co w tym chodzi, ale jednej nocy dwa razy mnie obudził wyciem... :)
- rolety przeciwsłoneczne z tyłu
- ksenony
- dostęp bezkluczykowy
- czujniki parkowania

Wnętrze:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



To tyle jeśli chodzi o samo wyposażenie.

Auto mechanicznie w dobrym stanie, silnik oglądany przez paru mechaników, nie mieli zastrzeżeń, chodzi też ładnie.

Na dzień dobry zrobione:
- rozrząd - w ostatniej chwili bo pompa wody już trochę głośno pracowała według mechanika
- wymiana prawego łożyska - cała piasta
- wymiana tylnych klocków
- wymiana osłony przegłubu

Niedługo później oderwała się osłona chłodnicy, która była dziadowsko przykręcona (przy większej prędkości pękła i szurała po drodze). Dodatkowo brakowało osłony silnika. Obydwie dokupione i mam nadzieje, że porządnie przykręcone, do tej pory wszystko ok :) Przy okazji wymienione zostały obydwie tylne tuleje przedniego wahacza - na razie zamienniki, może później pomyśli się o czymś lepszym.

W chwili zakupu auto było full seryjne, tzn.:
- silnik seria
- seryjne tarcze, klocki
- seria zawieszenie
- seryjny wydech etc.

Jedynie zaciski z tyłu i przodu pomalowane na czerwono :)

Jeśli chodzi o stan karoserii... - generalnie jest ok, aczkolwiek auto na pewno było puknięte z przodu, miałem tego świadomość jak kupowałem, mam tylko nadzieję, że nie za mocno i nie będzie generowało problemów. Poprawy wymaga przede wszystkim maska - niedbale wypolerowana i spasowana. Lekkie puknięcie było też z tyłu - prawy tylny zderzak - rzekomo na parkingu. Do zrobienia później.

Obydwie rzeczy świadczą o niedbalstwie poprzednich właścicieli ale zamierzam je poprawić i pokazać, że jak się włoży trochę serca to wszystko można dobrze zrobić :)

Reszta karoserii bardzo ładna, aczkolwiek, znowu tutaj muszę wbić szpilkę poprzednikom - polerował ją jakiś amator / papudrok. Pod światło widać pełno hologramów (takie łuny świetlne). W związku z tym na zimę konieczna polerka całości - na szczęście mam brata, który zajmuje się detailingiem i już mi obiecał, że zrobimy igiełkę zimą, jak tylko będzie wolna jakaś mała hala / garaż :)

Zdjęcia po wczorajszym małym detailingu (aktywna piana, dekontaminacja, mycie, quick detailer, czernidło na opony :)):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jeszcze fotki z dzisiaj, akurat ładny wieczór się zrobił:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I na koniec jeszcze bonusik z Sierrą (pierwsze moje auto, po dziadku) :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Generalnie Focus wymaga jeszcze kilku poprawek, nic pilnego, ale porobię.

Po ogarnięciu koniecznych rzeczy, postanowiłem przejechać się na chiptuning do TuneForce. W tej chwili pewnie inaczej bym to rozegrał, tzn. najpierw może decat, IC i dopiero strojenie. No ale jakoś wygrała chęć szybkiego poprawienia osiągów, bo autko wydawało się mi trochę zamulone jak na teoretycznie taką dużą moc.

Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że autko miało bardzo fajną serię: 240 KM / 336 Nm.

Wykręcić udało się z niego 255 KM / 434 Nm. Powiedzieli mi, że ciężko było ugrać coś więcej. Wzrost momentu naprawdę jest dosyć brutalny, trochę obawiam się o sprzęgło, skrzynię, półosie itp, ale staram się nim nie dzikować za ostro i na razie wszystko chodzi moim zdaniem ok ;)

Widzę, że zdecydowanie mocniej dmucha turbo - o ile wcześniej ładowało na oko max 0.8-0.9 bar tak teraz przy depnięciu budzik doładowania potrafi być zamykany.

Mam tu do Was pytanko: czy jest to bezpieczne dla turbiny? Co w ogóle sądzicie o wykresie, przebiegu mocy i momentu? Wszystko ok i tak powinno być? Wykresiki poniżej.

Seria:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Mod:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Może mam trochę obawy na wyrost, ale wolę się podpytać bardziej kumatych osób o zdanie ;)

Aczkolwiek przy takim momencie z wyprzedzaniem bez redukcji nie ma żadnego problemu, auto jest bardzo elastyczne i miło się jeździ.

Jak powrzucam na yt to wkleję tu linki do paru filmików, które udało mi się nagrać :)

To tyle jeśli chodzi o to co było.

To co na teraz:
Aktualnie na dniach planuję pojechać na wymianę wszystkich filtrów, oleju i płynu chłodniczego.
Oraz na przegląd klocków / tarcz - jeśli podpowiedzą aby wymienić to jest to następna rzecz, którą robię od razu.

A co na przyszłość?
Planów jest dużo :) Aktualnie po temacie oleju itp drugi priorytet ma zakup nowych alusów i opon zimowych do nich. Wiem, że niektórzy mają zupełnie inne podejście do tematu ale planuję zakup nowych alusów i założenie ich z nowymi oponami na zimę. Dużo jeździć nie będę, auto (mam nadzieję) na większość zimy schowa się pod wiatą, także nie powinny te aluski mocno dostać po dupsku, a te co mam teraz po prostu mega mi nie pasują i kłują w oczy :)

Cel - oryginalne alu od ST Mk2 albo Mk3, ale pomalowane na czarno.

Następnie z wizualnych rzeczy:
- przyciemnienie szyb
- wstawienie nowych albo przemalowanie kratek od grilla na czarno
- być może zmiana kloszy z tyłu - chciałbym bardziej srebrne niż czerwone, rodzice w poliftowym Focusie mk2 takie mają i dużo lepiej moim zdaniem to wygląda :)

A z rzeczy mechanicznych - nie planuję potwora powyżej 300 KM (przynajmniej na razie :D) także:
- nowy IC - może np. FMIC
- Decat
- wtedy zapewne ponowne strojonko niestety?

A co dalej to zobaczymy jak będzie wyglądał worek z pomysłami i worek z pieniędzmi :)

To tyle. Będę tu wpisywał co jakiś czas co u Czarnej Owcy słychać :)

Pozdrowienia! :)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

weksla

Witamy
Jakbym widział swojego po kupnie zaraz.  Ty masz fajną rzecz jaką jest szyberdach którego ja nie posiadam.  Koła tragiczne musisz zmienić choćby na ori.
Wykres przed chipem super.  Obecny bardzo szpiczasty.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wodzmistrz

Zdecydowanie te koła to jest pilna rzecz do zmiany, inaczej to bym chociaż tą zimę przeczekał no ale nie dam rady :)
Planuję ori lub bardzo podobne, 18 i czarne.

No właśnie też uważam że przed chipem naprawdę kulturalny przebieg, a teraz tak trochę w stylu: walnięcie przy niskich obrotach a potem w dół. No ale cóż...jak dojdą jeszcze inne rzeczy to albo wybiorę się gdzie indziej albo poproszę o lepsze dopracowanie :P

W ogóle powiedzieli mi, że ten program wyglądał na oryginalny, tak jakby albo z fabryki wyjechał lekko podkręcony albo w serwisie ktoś mu trochę moc podniósł.
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

Kris1976

Potwierdzam...aktualny falunek do STejka się nie nadaje. Pasuje do TDci a nie do ST. Ori wzór jest o 2 ligi wyżej. Takim momentem krzywdy  sprzęgłu raczej nie zrobisz. Wykres serii trochę wg mnie mało realny tym bardziej że seria pompuje do 0.6 (max 0.7).
Wkładaj fmica , DP i smaruj do Grześka / Heko. Przewidywalna moc/ NM  280 i 460
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wodzmistrz

Dzięki za wskazówki, też mi nie przypadł do gustu ten program. Kiedy będą fundusze / czas to prawdopodobnie zrobię dokładnie jak mówisz
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

bishop

Ładna czarna foka.
Cytat: wodzmistrz w 21.08.2016, 21:27Ładnie wygląda czarna podsufitka
Pokaż.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

bdaras

Jeszcze raz gratuluje zakupu no i udało ci się w końcu wrzucić fotki i opis :-)
Co moim zdaniem zmieniłbym w wyglądzie to już ci mówiłem jak się widzieliśmy na zlocie. Felgi to pierwsza rzecz jaką musisz zrobić.
Jeżeli chodzi o wykres to dwie sprawy.
Pierwsze:
Pomiary w Tuneforce są lekko zawyżane. Wiem to z doświadczenia z pomiarami mojej foczki. U nich przy mojej foczce wyszło 387KM, na dwóch innych hamowniach 370KM. Tak więc 17KM więcej. Mi akurat to nie robi znaczenia przy tej mocy czy mam 370 czy 387KM.
Tak więc raczej miałeś 225KM zamiast 240 a teraz masz 240 zamiast 255. Jeżeli chcesz wiedzieć jaka jest bardziej rzeczywista moc w twoim ST to możesz umówić się do Pachury blisko ciebie. Tam nie zawyża. Jedyny minus Pachura Motosport to wiesz jaki jest ;-) Aczkolwiek jestem pewien, że tak wyjdzie jak piszę.
Druga sprawa: Fakt, wykres jest trochę szpiczasty ale wynika to też między innymi z tego, że sam w sobie wykres jest robiony w takiej skali. Zauważ, że na wielu wykresach podziałka zaczyna się od 1000obr/min. W Tuneforce od 0. To powoduje, że siłą rzeczy jest bardziej wąski i tym samym szpiczasty. Poza tym wykres przebiega w miarę gładko bez żadnych dziwnych falowań.
AIRTEC GEN3, Oil cooler RS, Bosch 550, Miltek Sport 3", K&N, Eibach B12 Pro Kit, Ford Racing, Quaife, Helix 1, Dreamscience block mod,Brembo + DS UNO, Yokohama Advan Sport v105 19/235/35

wodzmistrz

Cytat: bishop w 22.08.2016, 09:13
Ładnie wygląda czarna podsufitka.
Pokaż.
Wrócę do domu to mogę spróbować strzelić jakąś fotkę ;)

Cytat: bdaras w 22.08.2016, 09:24
Felgi to pierwsza rzecz jaką musisz zrobić.
Zdecydowanie, przebieram nogami z niecierpliwości :D Zobaczę jeszcze jak będzie wyglądała, ale jeśli nie będę w 100% zadowolony to po głowie chodzi mi jeszcze założenie dystansów.

Cytat: bdaras w 22.08.2016, 09:24
Pomiary w Tuneforce są lekko zawyżane. Wiem to z doświadczenia z pomiarami mojej foczki. U nich przy mojej foczce wyszło 387KM, na dwóch innych hamowniach 370KM. Tak więc 17KM więcej. Mi akurat to nie robi znaczenia przy tej mocy czy mam 370 czy 387KM.

Hmm, no fakt, patrząc po Twoich doświadczeniach może być, że lekko zawyżone.

A wykres po modzie - oczywiście, jakiś tragiczny może nie jest, ale mogłoby być na pewno lepiej a po wrzuceniu IC i decata / DP i tak raczej przejadę się na ponowne strojenie :)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

sliwa4045

Ładna foczka, powodzenia w modowaniu :)
//////// ** Ford FOCUS ST 2.5 **
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/fordsliwa/

T

Cytat: wodzmistrz w 21.08.2016, 21:27Mam tu do Was pytanko: czy jest to bezpieczne dla turbiny? Co w ogóle sądzicie o wykresie, przebiegu mocy i momentu? Wszystko ok i tak powinno być? Wykresiki poniżej.
Moim zdaniem ten program jest zupełnie bez sensu, dodali ledwie 15 KM (kilka %), a przy tym popsuli przebieg momentu...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wodzmistrz

Cytat: bishop w 22.08.2016, 09:13
Pokaż.
Podsyłam parę fotek podsufitki, jakość nie jest jakaś mega, no i trochę walka ze słońcem, ale nie wiem znowu kiedy będę miał czas:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat: sliwa4045 w 24.08.2016, 13:07
Ładna foczka, powodzenia w modowaniu :)
Dzięki, pomysłów jest bardzo dużo, krok po kroczku będziemy modzić :)

Cytat: Tomasz w 24.08.2016, 13:43
Moim zdaniem ten program jest zupełnie bez sensu, dodali ledwie 15 KM (kilka %), a przy tym popsuli przebieg momentu...

Zapewne jak dojdą następne mody w silniku będzie nowy program...
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

robbert


wodzmistrz

Tak, zarejestrowany na cztery osoby, jak wszystkie STki chyba z tego co mi wiadomo, przynajmniej z tej generacji. A czy ktoś coś w jakimś kombinował z przerejestrowaniem na więcej to nie słyszałem :)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

robbert

Pytam z ciekawości bo miałem polfta w 5 furtkach i był 5-osobowy.

wodzmistrz

Rzeczywiście, teraz popatrzyłem troche w necie :) mniej wyprofilowane siedzenia z tyłu z tego co widziałem?
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)