Rozwiązanie problemu z panewkami w Mondeo ST220?

sseebbaa1, 11.06.2016, 22:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

06.11.2017, 16:17 #75 Ostatnia edycja: 06.11.2017, 16:21 by sseebbaa1
Cytat: Tigerbart w 06.11.2017, 16:10
Ta część jest już niedostępna nawet w Gorzowie bo pytałem pól roku temu. 2.2 diesel (chyba) Opla ma taki sam uszczelniacz za 1/5 tej ceny. Ja mam oplowy.
No to miałem farta, że wtedy kupiłem dwa takie oryginalne uszczelniacze. Jeden jest już w aucie z wałkami z ST200, a drugi czeka w kartonie wraz z wyjętymi wałkami ST220 :)
Jak będzie okazja to podpytam w ASO dlaczego zmieniła się dostępność tych części.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SlyPlayer

Dostałem ten uszczelniacz w ASO bez problemu. Cena wysoka ale przy takiej operacji to nic...

Tigerbart

No to dobrze, na początku roku nie było takiej opcji.

Tigerbart

28.11.2017, 13:52 #78 Ostatnia edycja: 19.06.2018, 17:32 by sseebbaa1
A więc Panowie wnosząc coś nowego do tematu mogę jasno stwierdzić, że winę za zbyt dużą temperaturę silnika, za zbyt szybkie jego osiąganie temperatury roboczej oraz za przegrzewanie oleju (a co za tym idzie uszkodzenie panewek) odpowiedzialne są KATALIZATORY fabrycznie umiejscowione zaraz za kolektorami. To one osiągając temperatury ~800 stopni podgrzewają nam silnik i wszystko w nim oraz dookoła.

Rozwiązanie zastosowane u mnie to:
- wymiana panewek OEM na KING
- usunięcie wymiennika ciepła przy filtrze oleju i zastąpienie go podstawką z dwoma krućcami i termostatem
- montaż chłodnicy oleju (w miejscu oryg. intercoolera TDCI) i podpięcie wężami ciśnieniowymi do podstawki
- usunięcie wydechu seryjnego w diabły i montaż customowego, który w całej przedniej sekcji jest owinięty bandażem, a katalizatory (sportowe Euro3) są na samym końcu przedniej sekcji wydechu.

Efekty:
- możliwość usunięcia osłon termicznych kolektorów
- zwiększenie mocy silnika poprzez "popuszczenie" wydechu
- temperatura robocza osiągana w dwukrotnie dłuższym czasie niż fabryka
- temperatura pod maską jest "normalna" a nie buchająca gorącem w twarz o zapachu spalenizny
- pewność (subiektywna ocena oczywiście), że z panewkami problemów już raczej nie będzie
- KONIECZNOŚĆ montażu dodatkowych osłon termicznych pod podłogą od katalizatorów aż po bak paliwa - gdyż cała nadmierna temperatura która generowała się w komorze silnika została przeniesiona do tyłu i uwalnia się w miejscu, gdzie bandaży już nie ma (miejsce montażu katalizatorów tuż przed środkową sekcją) i po ostrej jeździe uwalnia się spod podwozia - o tym samym zapachu spalenizny co wcześniej był pod maską. Podłogę mam gorącą i muszę to zrobić ;)


lancer340

28.11.2017, 17:30 #79 Ostatnia edycja: 28.11.2017, 18:14 by lancer340
Jeszcze wrzuć  foty  jak wygląda wydech pod autem tzn te katy..

sseebbaa1

Cytat: Tigerbart w 28.11.2017, 13:52A więc Panowie wnosząc coś nowego do tematu mogę jasno stwierdzić, że winę za zbyt dużą temperaturę silnika, za zbyt szybkie jego osiąganie temperatury roboczej oraz za przegrzewanie oleju (a co za tym idzie uszkodzenie panewek) odpowiedzialne są KATALIZATORY fabrycznie umiejscowione zaraz za kolektorami. To one osiągając temperatury ~800 stopni podgrzewają nam silnik i wszystko w nim oraz dookoła.

Cieszę się, że potwierdzasz moje ustalenia :D
(Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.post #44)

Do precyzyjnego werdyktu brakuje tylko jeszcze czujnika temperatury oleju.
Ja zamierzam taki zamontować u siebie, ale szkoda, że nie zrobiłem tego wcześniej, bo byśmy znali temperatury oleju przy całkowitej serii (bez wyrzucenia katalizatorów i bez dołożonej chłodnicy).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: Tigerbart w 28.11.2017, 13:52KONIECZNOŚĆ montażu dodatkowych osłon termicznych pod podłogą od katalizatorów aż po bak paliwa
To się może dodatkowo przyczynić do nieco wyższej mocy. Generalnie można owinąć cały wydech od początku do końca. Pytanie tylko, czy spaliny nie będą zbyt gorące dla zderzaka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Cytat: lancer340 w 28.11.2017, 17:30
Jeszcze wrzuć  foty  jak wygląda wydech pod autem tzn te katy..

Foty są w moim temacie o aucie post #378

lancer340

Ok ;)

iLLi

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=0HzsMXz7OUM

8:30
Zawór PCV co o tym myślicie?

lukasqqq

już przerobiony, wał z Mondeo ST220):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



[/quote]

Dlaczego zrobiłeś frezowanie w przeciwnych kierunkach?

sseebbaa1

Przez otwory przy panewkach korbowodowych olej płynie w przeciwnym kierunku, niż przez otwory przy panewkach głównych. Przeciwny kierunek fazowania przy korbowodach eliminuje ostrą krawędź na "zakręcie", który musi pokonać olej przy wypływaniu oraz ścięcie powoduje efekt wysysania oleju z wnętrza wału.

Na poniższym filmiku ładnie pokazano "Rod Journals", czyli właśnie kanalik przy panewce korbowodowej. Patrz od [0:47] i zobacz jaki jest kierunek obrotu wału w korbowodzie - od [1:00] pokazano sposób wypływania oleju z wału.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=_ZLUQbeYOBg

Na filmiku nadto pokazano, że otwory łapiące olej do wnętrza wału (przy głównych panewkach) fazowano z obu stron. Ja uważam, że jest to błędne i zastosowałem przy tych otworach także fazowanie kierunkowe, aby tylna ścianka otworu zgarniała olej do wnętrza.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

lukasqqq


Czy takie centrowanie otworów olejowych w czopach korbowodowych  ma jakieś znaczenie podczas smarowania...??

Że np olej będzie za szybko wypływał z pod panewki...?? Szybciej wypłynie z lewej strony co za tym idzie z prawej będzie słabiej smarowana... czy to nie ma znaczenia...?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Moim zdaniem nie powinno to stanowić problemu. Zauważ, że kanał przy korbowodach w głąb jest pod pewnym kątem (bo musi pobierać olej z boku - z kanału przy panewkach głównych). Na zdjęciach trochę to widać. Zatem olej też ma łatwiej z wypływaniem w kierunku szerszej części przy otworze.
Ciśnienie oleju jest tam bardzo duże (bo przecież olej jest "łożyskiem"), więc natychmiast wypełnia całą przestrzeń pomiędzy panewką a wałem.

Martwi mnie natomiast sposób obrobienia krawędzi tych otworów? Robiłeś to siekierą? :S

U mnie przy pierwszym w życiu podejściu do tematu efekt był taki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

lukasqqq

Otwory są przed obróbką więc na to nie patrz... Jeszcze muszę wyszlifować takie łezki jak kolega wyżej ma na foto.