FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Forum używa technologii cookies. Korzystając z forum akceptujesz ten fakt. Ustawienia cookies możesz zmienić w opcjach swojej przeglądarki.

[Mondeo] Czujnik położenia wału i wymiana DV 2.5t

FORDTUNING.PLCodzienna eksploatacja naszych FordówSilniki benzynowe turbo[Mondeo] Czujnik położenia wału i wymiana DV 2.5t
[1]
serol1 #0 | 17.03.2016, 13:44
    Forumowicz

    Burton

    Hej ma kots moze zdjecie tego czujnika (lokalizacji) i ile c zasu mi to zajmie?
    Mam tez nowy DV i jak zabralem sie za jego wymiane to jedna za srub ta dolna jest zblokowana przez wielkie mocowanie Osi! Wymienial to ustronistwo ktos? Czy da rade troche podniesc silnik na poduszkach aby ja wyciagnac a jak nie to jak to zrobic? Mowa o Mondeo 2.5t

    iparts #1 | 21.03.2016, 09:07
      Forumowicz
      Ford FOCUS II
      Warszawa

      WWW
      Czujnik położenia wału korbowego wygląda tak http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujnik-polozenia-walu-korbowego,ford,mondeo-iv-ba7-od-2007-03,2-5-220km,36-6238-22509-100249.html a znajduje się on na samym dole silnika, niedaleko filtra oleju oraz obok koła zamachowego.

      serol1 #2 | 21.03.2016, 22:40
        Forumowicz

        Burton

        Czujnik położenia wału korbowego wygląda tak http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujnik-polozenia-walu-korbowego,ford,mondeo-iv-ba7-od-2007-03,2-5-220km,36-6238-22509-100249.html a znajduje się on na samym dole silnika, niedaleko filtra oleju oraz obok koła zamachowego.
        [/qKolego Dziekuje! juz zlokalizowany tylko ten drugi temat mi został ale chyba malo jest Mondeuszy na forum z 2.5t!uote]

        Escort 91' 1.6 105KM-Vectra B 96'1.8 125KM-Toledo 2000 2.3 v5 150KM-Mondeo mk3 2002  2.0 150KM-Mondeo mk3 2004 2.0 TDCI 130KM-Mondeo 2007 2.5T
        RSBN4N #3 | 04.04.2016, 20:37
          Forumowicz

          Mondeo 2,5T
          Warszawa

          Ja w mondeo wyciągałem DV po to, żeby zobaczyć czy membrana jest cała. I nie pamiętam, żebym miał jakiś problem w jego wymontowaniu i ponownym zamontowaniu.
          serol1 #4 | 07.04.2016, 00:03
            Forumowicz

            Burton

            Troche  mnie zaskoczyles! u mnie nie ma dojscia do jednej ze srub na dole, jest zakryta mocowaniem łozyska od osi napedowej wiec moze napiszesz wiecej co i jak? Dzieki

            Escort 91' 1.6 105KM-Vectra B 96'1.8 125KM-Toledo 2000 2.3 v5 150KM-Mondeo mk3 2002  2.0 150KM-Mondeo mk3 2004 2.0 TDCI 130KM-Mondeo 2007 2.5T
            bolekrbv #5 | 23.04.2016, 21:19
              Forumowicz

              Mondeo 2.5t Fiesta 1.25 mk6 Fiesta 1.1 mk3
              Dębica

              Miałem to samo i o ile udało się odkręcić tą śrubkę to jest jeszcze taki motyw że ta śruba jest dokładnie o 1mm za długa i nie wyjdzie z gniazda bo blokuje się o mocowanie łożysko podpory półosi. Masz 3 wyjścia odkręcić podporę lub po odkręceniu tej śruby (nie pamiętam jak to zrobiłem) cienkim brzeszczotem uciąć ją a potem podmienić na nową. Ale jak ci powiem ile wkręcałem nową to osiwiejesz. Zawsze możesz jeszcze turbo wytargać z pod maski, pewnie bym to zrobił gdyby nie to że strasznie mi się nie chciało.
              bzyq #6 | 30.08.2017, 20:25
                Forumowicz

                S-Max 2.5T
                Sosnowiec

                Odkopujac temat.  Dziś wymieniłem DV na Properfekt.  Aby wykręcić ta nieszczęsna srubke trzeba dremelem lub czymś podobnym podfrezowac te 3mm z podpory polosi. Wtedy całą wymiana to max 10 min.

                Smiley
                [1]