Podstawka pod filtr oleju z termostatem – sprawdzanie działania termostatu

sseebbaa1, 06.03.2016, 16:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Sprawdzanie działania termostatu w podstawce pod filtr oleju.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Podstawka pod filtr oleju służy do wyprowadzenia oleju na dodatkową chłodnicę, co usprawnia chłodzenie oleju.

Podstawka w wersji z termostatem jest szczególnie polecana do samochodów używanych na co dzień, gdyż przyśpiesza to nagrzewanie się silnika do odpowiedniej temperatury roboczej.


A tutaj test działania termostatu, który powinien zamykać się poniżej 100°C

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/L6Tpq6pN8sc

:)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

mirekurban

Przydało się! Nie oczekiwałem, że tu to znajdę, ale aż specjalnie się zalogowałem, żeby Ci podziękować.

Bobson

Mierzyłeś może temperatury oleju przed i po montażu chłodnicy?

To jest ori mocal czy chiński mocal?
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Ja nie mierzyłem jeszcze, bo nie zamontowałem. Może kolega mirekurban to sprawdzał?


A podstawka z pewnością nie jest oryginałem. Świadczy o tym zarówno cena (139 zł), jak i przede wszystkim niewielkie niedoróbki jakościowe :)
Minimalnie musiałem poprawić pilniczkiem jeden z otworów. Szczegóły możesz zobaczyć w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.temacie mojego samochodu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

OK, rozumiem że masz czujnik temp oleju ale zamontujesz go dopiero razem z przekładką i chłodnicą?

Co do podstawki to ja zamówiłem bezpośrednio z Aliexpress, różnica w cenie jest dwukrotna :) Do tego chłodnica 13 rzędowa szeroka i myślę, że 3.0 będzie wystarczająco chłodne.

Daj znać jak z tym czujnikiem temperatury, bo kwestia temperatur mnie najbardziej interesuje.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Cytat: Bobson w 04.04.2016, 17:13OK, rozumiem że masz czujnik temp oleju ale zamontujesz go dopiero razem z przekładką i chłodnicą?
Generalnie projektuję silnik z doładowaniem i tam na pewno pojawi się czujnik temperatury oleju.
Ale obecnie muszę naprawić mój obecny silnik, który pozostanie wolnossący i to tam jednak najpierw zamontuję podstawkę z termostatem, a do tego zewnętrzną chłodnicę. Nie będę montował czujnika temperatury do wolnossaka, bo bez sensu :)
Jak widać na filmie termostat będzie czuwał nad dobrą temperaturą oleju.

A już tak na marginesie, to nie wiem nawet gdzie byłoby najlepsze miejsce na montaż tego czujnika. Jak możesz to podpowiedz :D
Dokupić drugą podstawkę przeznaczoną tylko dla czujników i założyć obie podstawki? Widziałem takie rozwiązania...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Bobson, czy w końcu zamontowałeś czujnik temperatury oleju?
Czy odpuściłeś temat w związku z planowaną sprzedażą ST220?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Nie montowałem i nie planowałem, pytałem o temperatury z czystej ciekawości.
Domyślam się ile może być bez chłodnicy ale fajnie by było otrzymać pewne info.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Podstawka z termostatem jest już zamontowana w moim aucie i sprawuje się bardzo dobrze.
Nie jest to tylko moje wrażenie czy przeczucie, gdyż po prostu doświadczalnie sprawdziłem w którym momencie termostat puszcza olej.

Potwierdziło się, że termostat wymusza przepływ przez chłodnicę oleju od temperatury 85°C wzwyż.
Czyli po pierwsze jest to prawidłowa temperatura działania termostatu, a po drugie pokazuje to, że test z gotowaniem podstawki w garnku jest całkiem dobrym domowym sposobem na sprawdzenie termostatu :)

Jak wyglądało sprawdzenie działania podstawki z termostatem na aucie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg60642.html#msg60642
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Korega

Ekstra film. Można się doszkolić. Bardzo dobrze wykonany. Co prawda na razie nie muszę próbować takich testów, ale sama widza może się jeszcze przydać.