Jaka prawidłowa kompresja dla silnika 2,5 T

k0b3, 17.02.2016, 15:48 « poprzedni - następny »

k0b3

17.02.2016, 15:48 Ostatnia edycja: 17.02.2016, 17:34 by k0b3
Witam.

Na wstępnie chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post na tym forum. Czołem :D

I od razu mam pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach dla silnika 2,5T (HUWA)?




k0b3

Sprawdzałem u siebie i mechanik stwierdził, że ciśnienie wychodzi około 10.5 na 4 i 11.3 na jednym. Z koleji innego mechanika pytałem i stwierdził, że między 13 a 15 jest prawidłowe. Sprawdzał to ktoś u siebie? Może trzeba wyregulować zawory?

weksla

Hmmm nie wiem jak jest faktycznie ale ja slyszałem ze jak jest 8 to jest uważane za dobrze. Niech sie wypowie ktoś bardziej kompetentny
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Jakim cudem mogłoby wyjść między 13 a 15, skoro nawet zakładając stuprocentową szczelność zaworów i takie ich kąty, które umożliwiają pobranie maksymalnej ilości powietrza dostalibyśmy 9 w ST-ku i 8.5 w RS-ie?

k0b3

Czyli te 10 u mnie jest ok? I jak sie to ma do tej max ciśnienia o którym piszesz?

To o czym piszesz to nie jest stopień sprężania?

TAM

No jest, bo jeśli powietrze pod ciśnieniem atmosferycznym sprężysz zgodnie ze stopniem sprężania, to otrzymasz dokładnie tyle. W praktyce oczywiście mniej (oczywiście mówimy o warunkach statycznych). Generalnie bezwzględny wynik pomiaru jest tyle warty, co użyty czujnik, a i tak najważniejsze są różnice między cylindrami.

k0b3

Czyli wychodzi na to, że nie mam się czym przejmować?

TAM

Tak myślę. Trochę dziwne jest większe ciśnienie w jednym cylindrze, co może świadczyć że zgromadził się tam jakiś nagar w sporej ilości, ale może też nic nie znaczyć. Jaki jest olej i jak wygląda, jeśli chodzi o kolor i przejrzystość?

k0b3

Olej jest czysty nawet po 10.000 km ma kolor bursztynowy i nie widac w nim praktycznie żadnych zabrudzeń.

A jeśli chodzi o rodzaj to jeżdżę na Motulu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.motul.com/fr/en/news/products-innovation/the-new-motul-specific-913-d-5w30-is-coming-soon

TAM

Jeśli jest czysty, to ok, ale ważne też jaki był w momencie kupna samochodu. Nawiasem mówiąc 5W30 nie polecam.

k0b3

A jaki Twoim zdaniem bedzie lepszy? Jakiś gęstszy? Po kupnie był również czysty bo widziałem jak mechanik zlewał.

ethernal

@k0b3
Zalewaj 0W40 ze specyfikacją forda dla foki rs ;)

k0b3

Ok w takim razie następnym razem zaleję Motula 0W40 8100 X-MAX. Dzięki za podpowiedź.

ethernal

28.02.2016, 22:37 #13 Ostatnia edycja: 28.02.2016, 22:40 by ethernal
Myślę, że wystarczyłby Mobil1 0W40 dla RSa ;)
Chyba że będziesz Smokusa katował na torze :D

Przy okazji: wczoraj odkręciłem korek oleju, aby trochę dolać oleju, bo od ostatniej wymiany (8k km) ubyło mi do pół litra, zauważyłem na wewn. stronie korka taką oleistą gęstą maź koloru piaskowo-żółtego. Co to może być? Czym mam się już czegoś bać?

k0b3

Słyszałem słabe opinie o Castrolach i Mobilach już od wielu znajomych. Pozostanę przy Motulu. Samochodu na torze nie mam zamiaru katowac.

Jeśli mazi jest niewiele nie ma się czym przejmować. Może to wynikać z niedogrzania silnika na krótkich trasach. Gorzej byłoby gdyby również ubywało ci płynu chłodniczego i tej mazi byłoby więcej.