[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

PyRsHaL

Hmm... Zawsze myślałem, że tłoki pękają lub topią się od zbyt wysokiego AFR i zbyt przyspieszonych zapłonów...
O pękających tłokach w ST słyszałem jeszcze zanim w PL w ogóle myśleliśmy o zamykaniu bloków.

Ja swoje tłoki załatwiłem tylko przez własna głupotę (w drodze powrotnej z Hercules Tour), bo na ori mapie z RS leciałem z zamkniętym licznikiem przez kilka minut, gdzie AFR był na poziomie 13,5 - 14.
Odpuściłem dopiero w chwili gdy poczułem dziwne i lekkie falowanie - następnego dnia w drodze do pracy poleciała półka tłoka ;)


Dalej czekam na jakiś konkretny przykład

A kute tłoki nie są niezniszczalne - dalej mogą spłynąć przy złych parametrach
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

gomad

14.01.2018, 23:12 #61 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 23:14 by gomad
Wiem, rozmawialismy o tym
Kute sa wiadomo ze nie niezniszczalne. Zakute, nie wiadomo jak przygotowane auto jak bedzie zle wystrojone zaliczy ponowna wizyte na podnosniku.

Posiadacze st mk2 sa i tak wg mnie bardzo swiadomi bo poznaja parametr EGT - zaczynaja na niego zwracac uwage. Jest wysokie, ale caly czas rozpatrujemy ten parametr w komorze spalania.
Ale przykladem moze byc schladzanie czegos, jak wezmiemy sopel i czesc z niego bedzie owinieta czyms co go zaizoluje pozostanie dluzej w temperaturze pierwotnej. Dluzej bedzie ja oddawac. Czyli jak z powrotem calego sopla bedziemy chcieli schlodzic zeby zamarzl to ta czesc pierwsza zamarznie bo bedzie musialo do najmniejszej wymiany ciepla.
Kazdy material ma rozne przewodzenie, za czym idzie opór przewodzenia a płyny maja rozny wspolczynnik przejmowania ciepla.

heko

zamykanie bloków wkładkami, nie jest dobrym rozwiązaniem i tyle
albo tulejowanie np Dartonem, albo kołek

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

PyRsHaL

Liczyłem bardziej na przykład związany z silnikiem niż hmm... no sopel ;)
Ale też coś to oddaje - mimo wszystko pamiętajmy o tym, że cylindry poniżej wkładki nadal są tzw "mokre", a w przypadku stosowania tulei Dartona termika wygląda podobnie, bo z góry również wchodzi coś ala wkładka stabilizująca tuleje.


BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

T

Cytat: PyRsHaL w 15.01.2018, 00:16
BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte
Jest jednak dość zasadnicza różnica pomiędzy konstrukcją fabryczną, a amatorską. BMW ma możliwości badawcze, żeby takie rozwiązanie opracować w sposób właściwy. Rozwiązanie amatorskie, wykonane mniej lub bardziej ,,na oko" ingeruje dość mocno w projekt modyfikowanego silnika i to ingeruje w sposób nie do końca przewidywalny.

Żeby rozstrzygnąć ten dylemat najlepsza byłaby statystyka. Proponuje, żeby każdy napisał jaki dystans przejechał, przy jakiej mocy i jakiej modyfikacji bloku. O ile liczba wypowiedzi będzie reprezentatywna, to da nam to pewien pogląd na sprawę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gomad

Cytat: PyRsHaL w 15.01.2018, 00:16
Liczyłem bardziej na przykład związany z silnikiem niż hmm... no sopel ;)
Ale też coś to oddaje - mimo wszystko pamiętajmy o tym, że cylindry poniżej wkładki nadal są tzw "mokre", a w przypadku stosowania tulei Dartona termika wygląda podobnie, bo z góry również wchodzi coś ala wkładka stabilizująca tuleje.


BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte

tylko ze Darton tez jest zeliwny, zeliwo calkiem inaczej oddaje cieplo. Spojrz tez na sama ''wkladke stablizujaca'' posiada przeplywy, a takze chlodzenie tulei na samej górze. Widac taka rynienke na płyn

weksla

Dwa przykłady na już a będzie więcej zdecydowanie więcej.

St225 przedlift około 390konny na turbo K64 zablaszkowany.
Jezdzący kilka lat na takim setupie. Ile przejechał nie wiem być może właściciel się wypowie od dawna będący czynnym użytkownikiem forum.

Drugi st przedlift z nadpękniętym blokiem wporę zablaszkowany. Od momentu zablaszkowania przejechał grubo ponad 30tyś km ganiając w zasadzie w większości na autostradach często z prędkościaki rzędu 250km/h. Dobrze znam własciciela i jego styl jazdy:) st ma moc ponad 350koni na hybrydowym k04.
Przykładów będzie więcej
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

AdixST

Hmm... Daliście mi do myślenia z tymi blaszkami :D Chciałbym u siebie 300+, ale na ori trochę strach :)

Monti

17.01.2018, 16:57 #68 Ostatnia edycja: 17.01.2018, 17:09 by Monti
@AdixST jak coś to mam blaszki po 150 zl za komplet(ilość ograniczona)
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

gomad

czemu? Najtanszym kosztem dobra hybryda, dobre strojenie i 340-350KM mozna upalac :)

Monti a jaki material blaszek? sam robiles? laserowo wycinane ?

Monti

17.01.2018, 17:11 #70 Ostatnia edycja: 17.01.2018, 17:14 by Monti
Tak sam robiłem :) Kupilem kilo stali i wałkiem do ciasta rozwałkowałem na odpowiednią grubość.

Stal taka sama jak te co sa z pumaspeed, a cięte wodą plus obrobka krawedzi na frezarce.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

gomad

akurat o produkcje stali nawet nie mialem zamiaru Cie podejrzewac.

a jakies szczegoly co to za stal ?

Monti

Nie odpowiem Ci bo sam nie wiem. Zapewne to zwykła nierdzewka.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

AdixST

Cytat: gomad w 17.01.2018, 16:58
czemu? Najtanszym kosztem dobra hybryda, dobre strojenie i 340-350KM mozna upalac :)

Monti a jaki material blaszek? sam robiles? laserowo wycinane?
A tuleja nie pier*olnie? :P Skoro te blaszki pomagają to może się skuszę.. Muszę to jeszcze przemyśleć, bo w tym miesiącu miałem coś innego kupić :)

weksla

Czlowiek uczy się na błędach a te błędy kosztują. Ja gdybym raz jeszcze kupił st225 i chciał modyfikiwać auto na ponad 270koni w pierwszej kolejności zrobiłbym blaszki. Gdybym tak zrobił wcześniej napewno jezdziłbym samochodem z pierwotnym silnikiem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps