[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

thomas198

Heko dla ciebie 1050 C° to jest obniżenie egt , każdy dobry mechanik wie ze max egt powinno być na poziomie 900C° i to i tak za dużo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Czyli przy naprawdę grubych modach trzeba zmieniać tloki na kute☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

heko

1050 to standard w serii dla volvo 2.5t i afr 14.5
rs ma seryjnie afr obniżone na 13, ale na modach trzeba dolewać do 12...można niżej
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

thomas198

Hmmm pękające półki tlokow cos na ten temat wiem , w 3 z 5 poodpadaly, do końca nie wiadomo czy za duży boost czy za mało paliwa co równa sie wysoka temp , nie wiemy bo nie ma wykresu z hamowni i żadnych logów,

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

KrisSz

28.12.2015, 20:28 #19 Ostatnia edycja: 28.12.2015, 20:30 by KrisSz
Plazmowane tuleje?

Service manual forda - sekcja 303-04B-4

The turbine housing of the TC is integrated into the
exhaust manifold. This construction offers
thermodynamic advantages compared with the
usual construction, the maximum exhaust
temperature is up to 1050°C.


Miłej lektury :-)

Body Work Manual (40MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing

Wiring manual (41MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing

Workshop Manual (152MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing
Pozdrawiam

K

thomas198

A co Ci dadzą plazmowane tuleje , gdyby nie poprawili bloku wokół tulei to tez by popekaly.

« Dodane: 28.12.2015, 20:35 »

Heko myślę ze dla ciebie nie jest problemem kliknąć kilka razy i zadać afr już przy booscie (jak wstanie turbo) rzędu 11.0 , 11.5 i nie mowie zeby dolewać od 6000 obrotów bo to juz za późno, a ze bedzie kilka koni mniej to nikt sie nie obrazi , ale za to egt bedzie na poziomie 850-900 ,
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

No faktem jest ze głównym bublem całej inżynierii volvo/forda w silnikach st są te nieszczęsne szczeliny w bloku miedzy sciankami tuleji
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KrisSz

IMHO blok jest taki sam. Plazmowanie tulei najwyrażniej powoduje że pracuje ona termicznie inaczej niż w ST-ku. Nie mam niestety dwóch bloków silnika z ST i RS żeby porównać. Jeżeli masz taką możliwość zrób fotki - chętnie zobaczę różnicę i dowiem się czegoś nowego.
Pozdrawiam

K

thomas198

No to mówię ze bloki sie różnią wokół tulei, blok z st ma szczelinę szerokości około 0.5 mm i głębokość 15mm i to dla tego pęka bo jak dostanie temperatury i ciśnienia po prostu sie rozszerza i pęka, a blok z rsa ma szerokość 1mm i głębokość 5mm. To dla tego nie pęka bo nie ma możliwości odkształcenia sie. Tyle z folozofi wytrzymałości bloku z rsa, u mnie tego problemu nie ma bo blok jest całkiem zamknięty.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Imho nie ma tych szczelin takich dużych jak w st
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

thomas198

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

KrisSz

Cytat: thomas198 w 28.12.2015, 20:49
No to mówię ze bloki sie różnią wokół tulei, blok z st ma szczelinę szerokości około 0.5 mm i głębokość 15mm i to dla tego pęka bo jak dostanie temperatury i ciśnienia po prostu sie rozszerza i pęka, a blok z rsa ma szerokość 1mm i głębokość 5mm. To dla tego nie pęka bo nie ma możliwości odkształcenia sie. Tyle z folozofi wytrzymałości bloku z rsa, u mnie tego problemu nie ma bo blok jest całkiem zamknięty.

Dzięki za info. Rozumiem, że zmierzyłeś te szczeliny ? ;-). Ładny mod ale u mnie seryjny blok chyba daje radę :-D
Pozdrawiam

K

thomas198

Z tego co wiem od Anglików i Szwedów to max 420 na tlokach i korkach z rs , blok troszkę więcej około 450, a potem ustawiali tuleje dartona a niektórzy zamykali blok i stąd miałem pomysł, znalazłem tylko kilka osób które ogarniaja skanowanie i obróbkę na cnc, różnica w moim to taka ze nawet blok poszedł do obróbki na cnc, zeby wkładka leżała idealnie, czego inni nie robią i nikt nie robi tak zeby wkładka przechodziła po miedzy cylindrami , a my to mamy, podsumowanie jest takie ze jak ktoś chce mieć od 450 w górę to trzeba zrobić wkładkę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

lolomanolo

Cytat: weksla w 28.12.2015, 20:18
Czyli przy naprawdę grubych modach trzeba zmieniać tloki na kute☺

Dopoki masz seryjna turbine tloki dadza rade.

Cytat: thomas198 w 28.12.2015, 20:27Hmmm pękające półki tlokow cos na ten temat wiem, w 3 z 5 poodpadaly, do końca nie wiadomo czy za duży boost czy za mało paliwa co równa sie wysoka temp, nie wiemy bo nie ma wykresu z hamowni i żadnych logów,

Sitech Racing twierdzi, ze do 410KM i 570Nm nie mieli zadnego przypadku - wystroili ponad 100 sztuk na 400+, wiec chyba jest to jakis punkt odniesienia.

Cytat: thomas198 w 28.12.2015, 21:05Z tego co wiem od Anglików i Szwedów to max 420 na tlokach i korkach z rs, blok troszkę więcej około 450, a potem ustawiali tuleje dartona a niektórzy zamykali blok i stąd miałem pomysł, znalazłem tylko kilka osób które ogarniaja skanowanie i obróbkę na cnc, różnica w moim to taka ze nawet blok poszedł do obróbki na cnc, zeby wkładka leżała idealnie, czego inni nie robią i nikt nie robi tak zeby wkładka przechodziła po miedzy cylindrami, a my to mamy, podsumowanie jest takie ze jak ktoś chce mieć od 450 w górę to trzeba zrobić wkładkę.

Z tego co ja wyczytalem w UK bloki/tuleje w RS'ach modyfikuja dopiero kolo 550KM.

weksla

Cytat: KrisSz w 28.12.2015, 20:28
Plazmowane tuleje?

Service manual forda - sekcja 303-04B-4

The turbine housing of the TC is integrated into the
exhaust manifold. This construction offers
thermodynamic advantages compared with the
usual construction, the maximum exhaust
temperature is up to 1050°C.


Miłej lektury :)

Body Work Manual (40MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing

Wiring manual (41MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing

Workshop Manual (152MB)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google...iew?usp=sharing

KrisSz te linki nie działają, albo ja jestem gamoń...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps