[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

weksla

Hej
Wiele osób się tym chwali itp. że temperatura spalin EGT w silnikach RS na seryjnym oprogramowaniu dochodzi do 1050st. Skąd takie informacje i na ile one są wiarygodne? Czy ktoś miał wskaźnik EGT założony na seryjnym sofcie? To samo dotyczy się silnika ST
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Za Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.focusrsoc.com - AFR 11.8 = 980 EGT w goracy dzien na torze.

weksla

No to tyle jest rozsądne jaknajbardziej.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Spokojnie, tym bardziej, ze bardzo duzo RS'ow jezdzi na AFR 12.5. Egt jest wtedy napewno ponad 1000 i nic sie z silnikami nie dzieje.

weksla

No w przeciwieństwie do silników st:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Nie wiem jak w przypadku silnikow ST, ale ten z RS'a ma ponoc glowice wykonana z materialu, ktory bardzo dobrze znosi wysokie temp.

paweleczek666

u mnie przy stałej jezdzie dwa dni temu, autostrada, prędkości ok 170 km/h egt na poziomie 800 stopni

thomas198

Cytat: lolomanolo w 27.12.2015, 23:05
Nie wiem jak w przypadku silnikow ST, ale ten z RS'a ma ponoc glowice wykonana z materialu, ktory bardzo dobrze znosi wysokie temp.
Z
Gdzie znalazłeś takie info , i jaki to materiał?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

lolomanolo

Na forumrsoc, jeden z tunerów to napisał. Jak będę miał chwilę to postaram się poszukać i wkleję, ale nie gwarantuję, że znajdę.

thomas198

To ja ci powiem , to jest ta sama głowica z alu jak każda inna w tych silnikach to znaczy 2.5 volvo ( st rs ford), a co do temperatury spalin 1050 to lekka przesada , a przecież inżynierowie volvo-forda mogli dolać benzyny ,tak żeby afr był w okolicach 11.5 i wtedy temperatura nie przekroczyła by 950 .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Lolo jak znajdzies źródło to napisz. Sam jestem ciekaw.
Pawełeczek. Przy stalej jezdzie to ja nawet przy 180 mam 800 a może i mniej. Kwestia ostrego buta przez dłuższy czas
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Niesety nie moge znalezc... Pamietam, ze ten tuner wspominal, ze glowica jest krucha czy, ze zle znosi obciazenia mechaniczne, ale bardzo dobrze cieplne. Jesli taka sama jest w ST to tylko sie cieszyc :).

A jeszcze odnoscie EGT znalazlem taki cytat : "That's what Len Urwin mentioned during the IMechE Focus RS talk in early 2009, he was primarily talking about fuel economy at that point and said they required less unburnt fuel with a more modern turbocharger because they could run up to higher temperatures."

Z czego wynikaloby, ze to turbo jest tu waskim gardlem?


weksla

28.12.2015, 19:57 #12 Ostatnia edycja: 28.12.2015, 20:02 by weksla
No ciekaw jestem jak z tym jest faktycznie. Faktem jest że przy mocach onad 300 koni niejednokrotnie pękały tuleje lub bloki w silnikach st. Powodem jest jak domniemamy wysoka temperatura spalin. O pęknietych glowicach lub blokach w silnikach rs ja osobiscie nie słyszałem chocuaż może się mylę to sprostujcie. A nawet jeśli to pewnie przy podach +400.
Więc siłą rzeczy "coś" musi sprawiać że silnik wytrzymuje więcej
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

heko

RS jest odprężony, wzmocniony i turbo  nie jest takim wąskim gardłem jak w st, a to wpływa na obniżenie egt
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

lolomanolo

Jedyne co sie dzieje nagminnie RS'owych silnikach to pekajace polki tlokow (seryjnych) powyzej 420KM na mapach high boost. Blok/tuleje ponoc spokojnie wytrzymuja 500KM