FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turbo[Focus] EGT w sinikach R5 2.5
1 2 3 4 [5] 6
PyRsHaL #60 | 14.01.2018, 23:06
    Znawca
    Focus ST225 | 352KM 495NM by FSV-Performance
    Pawłowice

    WWW
    Hmm... Zawsze myślałem, że tłoki pękają lub topią się od zbyt wysokiego AFR i zbyt przyspieszonych zapłonów...
    O pękających tłokach w ST słyszałem jeszcze zanim w PL w ogóle myśleliśmy o zamykaniu bloków.

    Ja swoje tłoki załatwiłem tylko przez własna głupotę (w drodze powrotnej z Hercules Tour), bo na ori mapie z RS leciałem z zamkniętym licznikiem przez kilka minut, gdzie AFR był na poziomie 13,5 - 14.
    Odpuściłem dopiero w chwili gdy poczułem dziwne i lekkie falowanie - następnego dnia w drodze do pracy poleciała półka tłoka Wink


    Dalej czekam na jakiś konkretny przykład

    A kute tłoki nie są niezniszczalne - dalej mogą spłynąć przy złych parametrach

    gomad #61 | 14.01.2018, 23:12
      Forumowicz

      Wiem, rozmawialismy o tym
      Kute sa wiadomo ze nie niezniszczalne. Zakute, nie wiadomo jak przygotowane auto jak bedzie zle wystrojone zaliczy ponowna wizyte na podnosniku.

      Posiadacze st mk2 sa i tak wg mnie bardzo swiadomi bo poznaja parametr EGT - zaczynaja na niego zwracac uwage. Jest wysokie, ale caly czas rozpatrujemy ten parametr w komorze spalania.
      Ale przykladem moze byc schladzanie czegos, jak wezmiemy sopel i czesc z niego bedzie owinieta czyms co go zaizoluje pozostanie dluzej w temperaturze pierwotnej. Dluzej bedzie ja oddawac. Czyli jak z powrotem calego sopla bedziemy chcieli schlodzic zeby zamarzl to ta czesc pierwsza zamarznie bo bedzie musialo do najmniejszej wymiany ciepla.
      Kazdy material ma rozne przewodzenie, za czym idzie opór przewodzenia a płyny maja rozny wspolczynnik przejmowania ciepla.
      « Ostatnia zmiana: 14.01.2018, 23:14 autor: gomad »
      heko #62 | 14.01.2018, 23:27
        Weteran forum
        Focus 3 RS 2.3eb 350...?
        Kraków

        WWW
        zamykanie bloków wkładkami, nie jest dobrym rozwiązaniem i tyle
        albo tulejowanie np Dartonem, albo kołek

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


        PyRsHaL #63 | 15.01.2018, 00:16
          Znawca
          Focus ST225 | 352KM 495NM by FSV-Performance
          Pawłowice

          WWW
          Liczyłem bardziej na przykład związany z silnikiem niż hmm... no sopel Wink
          Ale też coś to oddaje - mimo wszystko pamiętajmy o tym, że cylindry poniżej wkładki nadal są tzw "mokre", a w przypadku stosowania tulei Dartona termika wygląda podobnie, bo z góry również wchodzi coś ala wkładka stabilizująca tuleje.


          BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
          No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte

          Rijndael #64 | 15.01.2018, 03:20
            Administrator
            Warszawa

            BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
            No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte
            Jest jednak dość zasadnicza różnica pomiędzy konstrukcją fabryczną, a amatorską. BMW ma możliwości badawcze, żeby takie rozwiązanie opracować w sposób właściwy. Rozwiązanie amatorskie, wykonane mniej lub bardziej „na oko” ingeruje dość mocno w projekt modyfikowanego silnika i to ingeruje w sposób nie do końca przewidywalny.

            Żeby rozstrzygnąć ten dylemat najlepsza byłaby statystyka. Proponuje, żeby każdy napisał jaki dystans przejechał, przy jakiej mocy i jakiej modyfikacji bloku. O ile liczba wypowiedzi będzie reprezentatywna, to da nam to pewien pogląd na sprawę.

            Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
            Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
            gomad #65 | 15.01.2018, 09:41
              Forumowicz

              Liczyłem bardziej na przykład związany z silnikiem niż hmm... no sopel Wink
              Ale też coś to oddaje - mimo wszystko pamiętajmy o tym, że cylindry poniżej wkładki nadal są tzw "mokre", a w przypadku stosowania tulei Dartona termika wygląda podobnie, bo z góry również wchodzi coś ala wkładka stabilizująca tuleje.


              BMW swoje zamknięte bloki (M50B25, M52B25, B28) robiło z żeliwa, które gorzej odprowadza ciepło, a mimo to są dość pożądane do upalania w drifcie.
              No i w Cosworthach też śmigały silniki fabrycznie zamknięte

              tylko ze Darton tez jest zeliwny, zeliwo calkiem inaczej oddaje cieplo. Spojrz tez na sama ''wkladke stablizujaca'' posiada przeplywy, a takze chlodzenie tulei na samej górze. Widac taka rynienke na płyn

              weksla #66 | 15.01.2018, 11:27
                Weteran forum
                Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                Olkusz

                Dwa przykłady na już a będzie więcej zdecydowanie więcej.

                St225 przedlift około 390konny na turbo K64 zablaszkowany.
                 Jezdzący kilka lat na takim setupie. Ile przejechał nie wiem być może właściciel się wypowie od dawna będący czynnym użytkownikiem forum.

                Drugi st przedlift z nadpękniętym blokiem wporę zablaszkowany. Od momentu zablaszkowania przejechał grubo ponad 30tyś km ganiając w zasadzie w większości na autostradach często z prędkościaki rzędu 250km/h. Dobrze znam własciciela i jego styl jazdy:) st ma moc ponad 350koni na hybrydowym k04.
                Przykładów będzie więcej

                Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                AdixST #67 | 17.01.2018, 08:00
                  Doświadczony
                  Lipsko/Radom

                  Hmm... Daliście mi do myślenia z tymi blaszkami Cheesy Chciałbym u siebie 300+, ale na ori trochę strach Smiley
                  Monti #68 | 17.01.2018, 16:57
                    Doświadczony
                    Mondeo MK4 ST / BMW f20
                    Bielsko-Biała

                    WWW
                    @AdixST jak coś to mam blaszki po 150 zl za komplet(ilość ograniczona)
                    « Ostatnia zmiana: 17.01.2018, 17:09 autor: Monti »

                    Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
                    gomad #69 | 17.01.2018, 16:58
                      Forumowicz

                      czemu? Najtanszym kosztem dobra hybryda, dobre strojenie i 340-350KM mozna upalac Smiley

                      Monti a jaki material blaszek? sam robiles? laserowo wycinane?
                      Monti #70 | 17.01.2018, 17:11
                        Doświadczony
                        Mondeo MK4 ST / BMW f20
                        Bielsko-Biała

                        WWW
                        Tak sam robiłem Smiley Kupilem kilo stali i wałkiem do ciasta rozwałkowałem na odpowiednią grubość.

                        Stal taka sama jak te co sa z pumaspeed, a cięte wodą plus obrobka krawedzi na frezarce.
                        « Ostatnia zmiana: 17.01.2018, 17:14 autor: Monti »

                        Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
                        gomad #71 | 17.01.2018, 17:16
                          Forumowicz

                          akurat o produkcje stali nawet nie mialem zamiaru Cie podejrzewac.

                          a jakies szczegoly co to za stal?
                          Monti #72 | 17.01.2018, 17:22
                            Doświadczony
                            Mondeo MK4 ST / BMW f20
                            Bielsko-Biała

                            WWW
                            Nie odpowiem Ci bo sam nie wiem. Zapewne to zwykła nierdzewka.

                            AdixST #73 | 18.01.2018, 07:32
                              Doświadczony
                              Lipsko/Radom

                              czemu? Najtanszym kosztem dobra hybryda, dobre strojenie i 340-350KM mozna upalac Smiley

                              Monti a jaki material blaszek? sam robiles? laserowo wycinane?
                              A tuleja nie pier*olnie? Tongue Skoro te blaszki pomagają to może się skuszę.. Muszę to jeszcze przemyśleć, bo w tym miesiącu miałem coś innego kupić Smiley

                              weksla #74 | 18.01.2018, 08:08
                                Weteran forum
                                Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                                Olkusz

                                Czlowiek uczy się na błędach a te błędy kosztują. Ja gdybym raz jeszcze kupił st225 i chciał modyfikiwać auto na ponad 270koni w pierwszej kolejności zrobiłbym blaszki. Gdybym tak zrobił wcześniej napewno jezdziłbym samochodem z pierwotnym silnikiem.

                                1 2 3 4 [5] 6