FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turbo[Focus] EGT w sinikach R5 2.5
1 [2] 3 4 5 6
thomas198 #15 | 28.12.2015, 20:12
    Znawca
    Ford Focus RST?KM?Nm
    Pszczyna

    WWW
    Heko dla ciebie 1050 C° to jest obniżenie egt, każdy dobry mechanik wie ze max egt powinno być na poziomie 900C° i to i tak za dużo.

    weksla #16 | 28.12.2015, 20:18
      Weteran forum
      Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
      Olkusz

      Czyli przy naprawdę grubych modach trzeba zmieniać tloki na kute☺

      Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
      Ford Focus ST225--------------------> 400ps
      heko #17 | 28.12.2015, 20:22
        Weteran forum
        Focus 3 RS 2.3eb 350...?
        Kraków

        WWW
        1050 to standard w serii dla volvo 2.5t i afr 14.5
        rs ma seryjnie afr obniżone na 13, ale na modach trzeba dolewać do 12...można niżej

        thomas198 #18 | 28.12.2015, 20:27
          Znawca
          Ford Focus RST?KM?Nm
          Pszczyna

          WWW
          Hmmm pękające półki tlokow cos na ten temat wiem, w 3 z 5 poodpadaly, do końca nie wiadomo czy za duży boost czy za mało paliwa co równa sie wysoka temp, nie wiemy bo nie ma wykresu z hamowni i żadnych logów,

          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


          KrisSz #19 | 28.12.2015, 20:28
            Doświadczony
            Focus RS MK2 UG

            Plazmowane tuleje?

            Service manual forda - sekcja 303-04B-4

            The turbine housing of the TC is integrated into the
            exhaust manifold. This construction offers
            thermodynamic advantages compared with the
            usual construction, the maximum exhaust
            temperature is up to 1050°C.


            Miłej lektury Smiley

            Body Work Manual (40MB)
            https://drive.google...iew?usp=sharing

            Wiring manual (41MB)
            https://drive.google...iew?usp=sharing

            Workshop Manual (152MB)
            https://drive.google...iew?usp=sharing

            « Ostatnia zmiana: 28.12.2015, 20:30 autor: KrisSz »
            thomas198 #20 | 28.12.2015, 20:31
              Znawca
              Ford Focus RST?KM?Nm
              Pszczyna

              WWW
              A co Ci dadzą plazmowane tuleje, gdyby nie poprawili bloku wokół tulei to tez by popekaly.

              « Dodane: 28.12.2015, 20:35 »

              Heko myślę ze dla ciebie nie jest problemem kliknąć kilka razy i zadać afr już przy booscie (jak wstanie turbo) rzędu 11.0, 11.5 i nie mowie zeby dolewać od 6000 obrotów bo to juz za późno, a ze bedzie kilka koni mniej to nikt sie nie obrazi, ale za to egt bedzie na poziomie 850-900,

              weksla #21 | 28.12.2015, 20:41
                Weteran forum
                Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                Olkusz

                No faktem jest ze głównym bublem całej inżynierii volvo/forda w silnikach st są te nieszczęsne szczeliny w bloku miedzy sciankami tuleji

                Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                KrisSz #22 | 28.12.2015, 20:43
                  Doświadczony
                  Focus RS MK2 UG

                  IMHO blok jest taki sam. Plazmowanie tulei najwyrażniej powoduje że pracuje ona termicznie inaczej niż w ST-ku. Nie mam niestety dwóch bloków silnika z ST i RS żeby porównać. Jeżeli masz taką możliwość zrób fotki - chętnie zobaczę różnicę i dowiem się czegoś nowego.

                  Pozdrawiam

                  K
                  thomas198 #23 | 28.12.2015, 20:49
                    Znawca
                    Ford Focus RST?KM?Nm
                    Pszczyna

                    WWW
                    No to mówię ze bloki sie różnią wokół tulei, blok z st ma szczelinę szerokości około 0.5 mm i głębokość 15mm i to dla tego pęka bo jak dostanie temperatury i ciśnienia po prostu sie rozszerza i pęka, a blok z rsa ma szerokość 1mm i głębokość 5mm. To dla tego nie pęka bo nie ma możliwości odkształcenia sie. Tyle z folozofi wytrzymałości bloku z rsa, u mnie tego problemu nie ma bo blok jest całkiem zamknięty.

                    weksla #24 | 28.12.2015, 20:49
                      Weteran forum
                      Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                      Olkusz

                      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                      Imho nie ma tych szczelin takich dużych jak w st

                      Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                      Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                      thomas198 #25 | 28.12.2015, 20:50
                        Znawca
                        Ford Focus RST?KM?Nm
                        Pszczyna

                        WWW

                        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                        KrisSz #26 | 28.12.2015, 20:54
                          Doświadczony
                          Focus RS MK2 UG

                          No to mówię ze bloki sie różnią wokół tulei, blok z st ma szczelinę szerokości około 0.5 mm i głębokość 15mm i to dla tego pęka bo jak dostanie temperatury i ciśnienia po prostu sie rozszerza i pęka, a blok z rsa ma szerokość 1mm i głębokość 5mm. To dla tego nie pęka bo nie ma możliwości odkształcenia sie. Tyle z folozofi wytrzymałości bloku z rsa, u mnie tego problemu nie ma bo blok jest całkiem zamknięty.

                          Dzięki za info. Rozumiem, że zmierzyłeś te szczeliny? Wink. Ładny mod ale u mnie seryjny blok chyba daje radę Cheesy

                          Pozdrawiam

                          K
                          thomas198 #27 | 28.12.2015, 21:05
                            Znawca
                            Ford Focus RST?KM?Nm
                            Pszczyna

                            WWW
                            Z tego co wiem od Anglików i Szwedów to max 420 na tlokach i korkach z rs, blok troszkę więcej około 450, a potem ustawiali tuleje dartona a niektórzy zamykali blok i stąd miałem pomysł, znalazłem tylko kilka osób które ogarniaja skanowanie i obróbkę na cnc, różnica w moim to taka ze nawet blok poszedł do obróbki na cnc, zeby wkładka leżała idealnie, czego inni nie robią i nikt nie robi tak zeby wkładka przechodziła po miedzy cylindrami, a my to mamy, podsumowanie jest takie ze jak ktoś chce mieć od 450 w górę to trzeba zrobić wkładkę.

                            lolomanolo #28 | 28.12.2015, 21:50
                              Doświadczony

                              Czyli przy naprawdę grubych modach trzeba zmieniać tloki na kute☺

                              Dopoki masz seryjna turbine tloki dadza rade.

                              Hmmm pękające półki tlokow cos na ten temat wiem, w 3 z 5 poodpadaly, do końca nie wiadomo czy za duży boost czy za mało paliwa co równa sie wysoka temp, nie wiemy bo nie ma wykresu z hamowni i żadnych logów,

                              Sitech Racing twierdzi, ze do 410KM i 570Nm nie mieli zadnego przypadku - wystroili ponad 100 sztuk na 400+, wiec chyba jest to jakis punkt odniesienia.

                              Z tego co wiem od Anglików i Szwedów to max 420 na tlokach i korkach z rs, blok troszkę więcej około 450, a potem ustawiali tuleje dartona a niektórzy zamykali blok i stąd miałem pomysł, znalazłem tylko kilka osób które ogarniaja skanowanie i obróbkę na cnc, różnica w moim to taka ze nawet blok poszedł do obróbki na cnc, zeby wkładka leżała idealnie, czego inni nie robią i nikt nie robi tak zeby wkładka przechodziła po miedzy cylindrami, a my to mamy, podsumowanie jest takie ze jak ktoś chce mieć od 450 w górę to trzeba zrobić wkładkę.

                              Z tego co ja wyczytalem w UK bloki/tuleje w RS'ach modyfikuja dopiero kolo 550KM.
                              weksla #29 | 28.12.2015, 21:57
                                Weteran forum
                                Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                                Olkusz

                                Plazmowane tuleje?

                                Service manual forda - sekcja 303-04B-4

                                The turbine housing of the TC is integrated into the
                                exhaust manifold. This construction offers
                                thermodynamic advantages compared with the
                                usual construction, the maximum exhaust
                                temperature is up to 1050°C.


                                Miłej lektury Smiley

                                Body Work Manual (40MB)
                                https://drive.google...iew?usp=sharing

                                Wiring manual (41MB)
                                https://drive.google...iew?usp=sharing

                                Workshop Manual (152MB)
                                https://drive.google...iew?usp=sharing

                                KrisSz te linki nie działają, albo ja jestem gamoń...

                                Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                                Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                                1 [2] 3 4 5 6