FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turbo[Focus] EGT w sinikach R5 2.5
[1] 2 3 4 5 6
weksla #0 | 25.12.2015, 18:15
    Weteran forum
    Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
    Olkusz

    Hej
    Wiele osób się tym chwali itp. że temperatura spalin EGT w silnikach RS na seryjnym oprogramowaniu dochodzi do 1050st. Skąd takie informacje i na ile one są wiarygodne? Czy ktoś miał wskaźnik EGT założony na seryjnym sofcie? To samo dotyczy się silnika ST

    lolomanolo #1 | 27.12.2015, 19:25
      Doświadczony

      Za focusrsoc.com - AFR 11.8 = 980 EGT w goracy dzien na torze.

      weksla #2 | 27.12.2015, 21:41
        Weteran forum
        Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
        Olkusz

        No to tyle jest rozsądne jaknajbardziej.

        Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
        Ford Focus ST225--------------------> 400ps
        lolomanolo #3 | 27.12.2015, 22:36
          Doświadczony

          Spokojnie, tym bardziej, ze bardzo duzo RS'ow jezdzi na AFR 12.5. Egt jest wtedy napewno ponad 1000 i nic sie z silnikami nie dzieje.
          weksla #4 | 27.12.2015, 23:02
            Weteran forum
            Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
            Olkusz

            No w przeciwieństwie do silników st:)

            Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
            Ford Focus ST225--------------------> 400ps
            lolomanolo #5 | 27.12.2015, 23:05
              Doświadczony

              Nie wiem jak w przypadku silnikow ST, ale ten z RS'a ma ponoc glowice wykonana z materialu, ktory bardzo dobrze znosi wysokie temp.
              paweleczek666 #6 | 28.12.2015, 00:42
                Doświadczony

                Kuga mk1 2.5 270HP
                Poznań - okolice

                u mnie przy stałej jezdzie dwa dni temu, autostrada, prędkości ok 170 km/h egt na poziomie 800 stopni
                thomas198 #7 | 28.12.2015, 07:45
                  Znawca
                  Ford Focus RST?KM?Nm
                  Pszczyna

                  WWW
                  Nie wiem jak w przypadku silnikow ST, ale ten z RS'a ma ponoc glowice wykonana z materialu, ktory bardzo dobrze znosi wysokie temp.
                  Z
                  Gdzie znalazłeś takie info, i jaki to materiał?

                  lolomanolo #8 | 28.12.2015, 07:59
                    Doświadczony

                    Na forumrsoc, jeden z tunerów to napisał. Jak będę miał chwilę to postaram się poszukać i wkleję, ale nie gwarantuję, że znajdę.
                    thomas198 #9 | 28.12.2015, 08:48
                      Znawca
                      Ford Focus RST?KM?Nm
                      Pszczyna

                      WWW
                      To ja ci powiem, to jest ta sama głowica z alu jak każda inna w tych silnikach to znaczy 2.5 volvo ( st rs ford), a co do temperatury spalin 1050 to lekka przesada, a przecież inżynierowie volvo-forda mogli dolać benzyny,tak żeby afr był w okolicach 11.5 i wtedy temperatura nie przekroczyła by 950.

                      weksla #10 | 28.12.2015, 12:28
                        Weteran forum
                        Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                        Olkusz

                        Lolo jak znajdzies źródło to napisz. Sam jestem ciekaw.
                        Pawełeczek. Przy stalej jezdzie to ja nawet przy 180 mam 800 a może i mniej. Kwestia ostrego buta przez dłuższy czas

                        lolomanolo #11 | 28.12.2015, 19:16
                          Doświadczony

                          Niesety nie moge znalezc... Pamietam, ze ten tuner wspominal, ze glowica jest krucha czy, ze zle znosi obciazenia mechaniczne, ale bardzo dobrze cieplne. Jesli taka sama jest w ST to tylko sie cieszyc Smiley.

                          A jeszcze odnoscie EGT znalazlem taki cytat:"That's what Len Urwin mentioned during the IMechE Focus RS talk in early 2009, he was primarily talking about fuel economy at that point and said they required less unburnt fuel with a more modern turbocharger because they could run up to higher temperatures."

                          Z czego wynikaloby, ze to turbo jest tu waskim gardlem?

                          weksla #12 | 28.12.2015, 19:57
                            Weteran forum
                            Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                            Olkusz

                            No ciekaw jestem jak z tym jest faktycznie. Faktem jest że przy mocach onad 300 koni niejednokrotnie pękały tuleje lub bloki w silnikach st. Powodem jest jak domniemamy wysoka temperatura spalin. O pęknietych glowicach lub blokach w silnikach rs ja osobiscie nie słyszałem chocuaż może się mylę to sprostujcie. A nawet jeśli to pewnie przy podach +400.
                            Więc siłą rzeczy "coś" musi sprawiać że silnik wytrzymuje więcej

                            « Ostatnia zmiana: 28.12.2015, 20:02 autor: weksla »
                            heko #13 | 28.12.2015, 20:09
                              Weteran forum
                              Focus 3 RS 2.3eb 350...?
                              Kraków

                              WWW
                              RS jest odprężony, wzmocniony i turbo  nie jest takim wąskim gardłem jak w st, a to wpływa na obniżenie egt

                              lolomanolo #14 | 28.12.2015, 20:12
                                Doświadczony

                                Jedyne co sie dzieje nagminnie RS'owych silnikach to pekajace polki tlokow (seryjnych) powyzej 420KM na mapach high boost. Blok/tuleje ponoc spokojnie wytrzymuja 500KM
                                [1] 2 3 4 5 6