[Mondeo] Mondeo ST220 - Niebieski wilk !!!

nospa666, 16.12.2015, 14:53 « poprzedni - następny »

JacekST220

Cytat: nospa666 w 15.11.2017, 23:36JacekST220:
Zrobiłem wielkie oczy widząc te części, profi podejście do tematu  Miałeś jakieś niepokojące objawy podczas jazdy, wciskania sprzęgła zmiany biegów, które zapowiadałyby wymianę docisku i dwumasy? Szkoda, że te de-caty nie pasują P&P, pochwal się jak rozwiązałeś problem. Lubię tu zaglądać

Miałem objaw, że pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wracał do końca, zostawał tak jakby w połowie, musiałem go butem podciągać.
Co powodowało, że przy redukcji biegi wychodziły trochę na siłę, podobnie czasami na niskich biegach wyglądało wbijanie - siłowo.
Jak rozebrali skrzynię to wysprzęglik był w opłakanym stanie (łożysko ciężko chodziło i było głośne) a regulacja na docisku już się skończyła. Dwumasa miała bicia poprzeczne i wzdłużne, też kwalifikowała się do wymiany.

De-caty okazały się nie dopracowane przez Toyosports, średnica rury z jaką się kończą to 60 mm a złącze z plecionką też ma 60 mm więc trzeba kombinować, a de-cat od strony grodzi ma w złym miejsce mocowanie na sondę, konieczne jest przerobienie, trochę wielka lipa  .
Jutro mam nadzieję, że rozwiążę problem z de-catami w firmie która robi kompletne wydechy z kwasówki.

« Dodane: wczoraj o 23:54 »

Takie same objawy co do sprzęgła miałem w poprzednim ST220 w 2008r :) skończyło się wymianą kompletu w Bosch Service za 4800zł

Z tymi de-catami trochę mnie zmartwiłeś, chciałem zakupić identyczne podrzucić znajomemu na wymianę P&P, teraz muszę się podpytać czy ogarnie przeróbki wg Twoich wskazówek :)

sseebbaa1

Ja na dniach będę miał montowane decaty GTPerformance. Zobaczymy jak to wyjdzie i czy wszystko będzie pasowało.
Te decaty montuje się do standardowych kolektorów wydechowych.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

nospa666

U mnie wyszło teraz trochę przeróbek w układzie wydechowym.
Wszystko przez źle zaprojektowane de-caty Toyosports.
Muszę teraz całkowicie zrobić nowe odcinki z plecionkami, tak żeby od strony silnika wchodziły w fi 600 mm.

nospa666

28.11.2017, 21:55 #63 Ostatnia edycja: 28.11.2017, 22:15 by nospa666
Tak się prezentują decaty pokochane z plecionkami.
Gniazdo na sondę musiałem przenieść w inne miejsce, bo jak wcześniej pisałem wychodziło w alternator,
brak możliwości wkręcenia sondy a już nie mówiąc o emulatorze z sondą.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 28.11.2017, 22:01 »

Poniżej fotki z zamontowanym już całym wydechem z emulatorami i sondami.
Lewa i prawa strona.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




« Dodane: 28.11.2017, 22:12 »

A tutaj pacjent w trakcie składania gratów pod maską.
Niestety nie mogłem wykorzystać wszystkich spinek i mocowań na kable WN ze względu na grubość nowych firmy Formula Power.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 28.11.2017, 22:15 »

Pacjent w trakcie wypisu  :D :D :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Zastanawiam się czy nie warto owinąć tej rury również na odcinku, który znajduje się pod miską olejową.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Gorące spaliny od spodu podgrzewają olej :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

nospa666

Też mi tak zasugerował mój mechanik ale po przejażdżce i powrocie na kanał rura bardzo szybko traciła temperaturę (a ona wcale nie była aż tak mocno nagrzana).
Po testuję przez dwa dni i jak się okaże, że się mocno nagrzewa i podgrzewa miskę to owinę ten odcinek taśmą termoizolacyjną.

veg

Cytat: nospa666 w 15.11.2017, 23:36Więc została mi na sprzedaż uszczelka gumowa, która wg opisu dedykowana jest od 11.2003 -> 03.2007.
Jeśli ją masz to wezmę - akurat mam do wymiany. :)

nospa666

Cytat: veg w 04.12.2017, 22:47
Jeśli ją masz to wezmę - akurat mam do wymiany. :)


Niestety już się sprzedała.  :(

veg

Masz jescze gdzieś info o numerach części sprzęgła+wysprzęglika (pasował ten z zestawu?) oraz dwumasy? Muszę zamówić na wczoraj a chce mieć pewność :D

nospa666

Cytat: veg w 05.12.2017, 08:53
Masz jescze gdzieś info o numerach części sprzęgła+wysprzęglika (pasował ten z zestawu?) oraz dwumasy? Muszę zamówić na wczoraj a chce mieć pewność :D

Tarcza z dociskiem i wysprzęglikiem - LUK 624 3324 33
Koło dwumasowe - LUK 415 0412 10

veg

Cytat: nospa666 w 05.12.2017, 09:07Koło dwumasowe - LUK 415 0412 10
Dorzucają do kompletu śruby czy trzeba kupić oddzielnie?

nospa666

Cytat: veg w 05.12.2017, 11:15
Dorzucają do kompletu śruby czy trzeba kupić oddzielnie?

Niestety śrub nie dorzucają ale znajomy mi sprawdzał w instrukcji serwisowej, że przy wymianie dwumasy śruby zostają oryginalne.
Oficjalnie w serwisie powiedzieli, że nawet nie ma w ofercie śrub dedykowanych do ST220,
można wziąć od wersji 2,5 l V6 - podobno pasują 1:1.

nospa666

Mam do Was prośbę,
chodzi mi o poradę w doborze tłumika przelotowego (1 lub 2 szt.).

Po zainstalowaniu kolektorów wydechowych i decat'ów Toyosports mam taki dźwięk wydechu :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/gPBrxAElxUQ

Ma on strasznie metaliczny rezonans na jałowym jest do wytrzymania ale na obciążonym silniku jest to już dramat (przynajmniej dla mnie).
W kabinie jest głośno no i przechodnie też to zauważają.
Przy obrotach powyżej 4,5 tyś. dźwięk zaczyna rezonować jak w jakimś Civiku  :D :D :D

Co byście doradzili aby zlikwidować te rezonansowe dźwięki, chcę uzyskać niskie basowe (V'kowe) buczenie.

Patrzyłem na allegro i takie są tłumiki :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-rm-motors-rm02-i7060276765.html
"Świetnie nadaje się jako tłumik rozprężny w miejsce katalizatora
spełniając funkcję rezonatora i zapobiega powstawaniu metalicznego rezonansu."

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-przelotowy-srodkowy-330-160-i7079336201.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-magnaflow-2-5-i7080899969.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-magnaflow-glass-pack-fi-64-mm-66dl-18146-i7035690018.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magnaflow-2-5-duzy-46cm-usa-i7076494586.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-magnaflow-poler-fi51-owal-20x13-36cm-14214-i7054770547.html
"Tłumik generujący charakterystyczne umiarkowanie agresywne brzmienie. Podkreślający dźwięk zarówno silników rzędowych, jak i widlastych (V6, V8). "

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

sseebbaa1

Oj pierdzi straszliwie. Nie idzie tego słuchać! :D
No ale co się dziwić, jak Ty praktycznie nie masz żadnych tłumików. Zostawiłeś tylko oryginalne końcowe, tak?

Skoro środkowa część wydechu to u Ciebie pojedyncza rura, to zastosowałbym jak najdłuższy tłumik w tym miejscu. Z tych propozycji, które podałeś w linkach, to chyba wybrałbym ten długi z Magnaflow ("Magnaflow Glass Pack 18146"). Ma aż 76cm z czego 66cm to długość puszki. No chyba, że wybierzesz trochę krótsze tego typu po to, żeby zmieścić dwa szeregowo.
Wziąłbym tego typu tłumik, bo jest korzystny cenowo, a nie wiemy czy takie rozwiązanie w sposób wystarczający wyciszy te pierdzenie (czyli trochę eksperyment).

Zerknij jak to miał zrobione Tomasz. On co prawda miał dwa takie tłumiki równolegle zamontowane, bo w środkowej części leciały ciągle dwie rury (a nie jedna), ale koncepcja była podobna. Jego wydech brzmiał bardzo dobrze. On upakował po dwa tłumiki na każdej rurze, a więc da się tak zrobić.


(dobra rada: jak dajesz linki do aukcji, to dodaj krótki opis co jest w tym linku, bo aukcja wygaśnie i później nikt nie będzie wiedział o co chodziło)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

nospa666

Witam po ponad rocznej przerwie w relacjach.
Pochwalę się małymi drobiazgami w modach.
Na początek zmiana obszycia kierownicy, mieszka oraz gałki zmiany biegów (zmiana dokonana w luty 2018).
Zmiana dokonana po to aby wejść w drugi lift, tylko nić zrobiłem niebieską bo czerwona jakoś mnie raziła.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.