FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] Mondeo ST220 - Niebieski wilk!

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[Mondeo] Mondeo ST220 - Niebieski wilk!
1 2 3 4 [5] 6
JacekST220 #60 | 16.11.2017, 09:07
    Doświadczony
    Ford Mondeo ST 220

    JacekST220:
    Zrobiłem wielkie oczy widząc te części, profi podejście do tematu  Miałeś jakieś niepokojące objawy podczas jazdy, wciskania sprzęgła zmiany biegów, które zapowiadałyby wymianę docisku i dwumasy? Szkoda, że te de-caty nie pasują P&P, pochwal się jak rozwiązałeś problem. Lubię tu zaglądać

    Miałem objaw, że pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wracał do końca, zostawał tak jakby w połowie, musiałem go butem podciągać.
    Co powodowało, że przy redukcji biegi wychodziły trochę na siłę, podobnie czasami na niskich biegach wyglądało wbijanie - siłowo.
    Jak rozebrali skrzynię to wysprzęglik był w opłakanym stanie (łożysko ciężko chodziło i było głośne) a regulacja na docisku już się skończyła. Dwumasa miała bicia poprzeczne i wzdłużne, też kwalifikowała się do wymiany.

    De-caty okazały się nie dopracowane przez Toyosports, średnica rury z jaką się kończą to 60 mm a złącze z plecionką też ma 60 mm więc trzeba kombinować, a de-cat od strony grodzi ma w złym miejsce mocowanie na sondę, konieczne jest przerobienie, trochę wielka lipa .
    Jutro mam nadzieję, że rozwiążę problem z de-catami w firmie która robi kompletne wydechy z kwasówki.

    « Dodane: wczoraj o 23:54 »

    Takie same objawy co do sprzęgła miałem w poprzednim ST220 w 2008r Smiley skończyło się wymianą kompletu w Bosch Service za 4800zł

    Z tymi de-catami trochę mnie zmartwiłeś, chciałem zakupić identyczne podrzucić znajomemu na wymianę P&P, teraz muszę się podpytać czy ogarnie przeróbki wg Twoich wskazówek Smiley

    sseebbaa1 #61 | 16.11.2017, 11:41
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Ja na dniach będę miał montowane decaty GTPerformance. Zobaczymy jak to wyjdzie i czy wszystko będzie pasowało.
      Te decaty montuje się do standardowych kolektorów wydechowych.



      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      nospa666 #62 | 16.11.2017, 11:52
        Bywalec

        Mondeo ST220
        Świdnik / Lublin

        U mnie wyszło teraz trochę przeróbek w układzie wydechowym.
        Wszystko przez źle zaprojektowane de-caty Toyosports.
        Muszę teraz całkowicie zrobić nowe odcinki z plecionkami, tak żeby od strony silnika wchodziły w fi 600 mm.

        nospa666 #63 | 28.11.2017, 21:55
          Bywalec

          Mondeo ST220
          Świdnik / Lublin

          Tak się prezentują decaty pokochane z plecionkami.
          Gniazdo na sondę musiałem przenieść w inne miejsce, bo jak wcześniej pisałem wychodziło w alternator,
          brak możliwości wkręcenia sondy a już nie mówiąc o emulatorze z sondą.

          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



          « Dodane: 28.11.2017, 22:01 »

          Poniżej fotki z zamontowanym już całym wydechem z emulatorami i sondami.
          Lewa i prawa strona.

          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




          « Dodane: 28.11.2017, 22:12 »

          A tutaj pacjent w trakcie składania gratów pod maską.
          Niestety nie mogłem wykorzystać wszystkich spinek i mocowań na kable WN ze względu na grubość nowych firmy Formula Power.

          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



          « Dodane: 28.11.2017, 22:15 »

          Pacjent w trakcie wypisu  Cheesy Cheesy Cheesy

          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

          « Ostatnia zmiana: 28.11.2017, 22:15 autor: nospa666 »
          sseebbaa1 #64 | 28.11.2017, 22:42
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Zastanawiam się czy nie warto owinąć tej rury również na odcinku, który znajduje się pod miską olejową.

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




            Gorące spaliny od spodu podgrzewają olej Smiley

            nospa666 #65 | 28.11.2017, 23:40
              Bywalec

              Mondeo ST220
              Świdnik / Lublin

              Też mi tak zasugerował mój mechanik ale po przejażdżce i powrocie na kanał rura bardzo szybko traciła temperaturę (a ona wcale nie była aż tak mocno nagrzana).
              Po testuję przez dwa dni i jak się okaże, że się mocno nagrzewa i podgrzewa miskę to owinę ten odcinek taśmą termoizolacyjną.
              veg #66 | 04.12.2017, 22:47
                Bywalec
                Mondeo ST220
                Lublin

                Więc została mi na sprzedaż uszczelka gumowa, która wg opisu dedykowana jest od 11.2003 -> 03.2007.
                Jeśli ją masz to wezmę - akurat mam do wymiany. Smiley
                nospa666 #67 | 04.12.2017, 23:27
                  Bywalec

                  Mondeo ST220
                  Świdnik / Lublin

                  Jeśli ją masz to wezmę - akurat mam do wymiany. Smiley


                  Niestety już się sprzedała.  Sad

                  veg #68 | 05.12.2017, 08:53
                    Bywalec
                    Mondeo ST220
                    Lublin

                    Masz jescze gdzieś info o numerach części sprzęgła+wysprzęglika (pasował ten z zestawu?) oraz dwumasy? Muszę zamówić na wczoraj a chce mieć pewność Cheesy

                    nospa666 #69 | 05.12.2017, 09:07
                      Bywalec

                      Mondeo ST220
                      Świdnik / Lublin

                      Masz jescze gdzieś info o numerach części sprzęgła+wysprzęglika (pasował ten z zestawu?) oraz dwumasy? Muszę zamówić na wczoraj a chce mieć pewność Cheesy

                      Tarcza z dociskiem i wysprzęglikiem - LUK 624 3324 33
                      Koło dwumasowe - LUK 415 0412 10
                      veg #70 | 05.12.2017, 11:15
                        Bywalec
                        Mondeo ST220
                        Lublin

                        Koło dwumasowe - LUK 415 0412 10
                        Dorzucają do kompletu śruby czy trzeba kupić oddzielnie?
                        nospa666 #71 | 05.12.2017, 12:13
                          Bywalec

                          Mondeo ST220
                          Świdnik / Lublin

                          Dorzucają do kompletu śruby czy trzeba kupić oddzielnie?

                          Niestety śrub nie dorzucają ale znajomy mi sprawdzał w instrukcji serwisowej, że przy wymianie dwumasy śruby zostają oryginalne.
                          Oficjalnie w serwisie powiedzieli, że nawet nie ma w ofercie śrub dedykowanych do ST220,
                          można wziąć od wersji 2,5 l V6 - podobno pasują 1:1.
                          nospa666 #72 | 21.12.2017, 10:35
                            Bywalec

                            Mondeo ST220
                            Świdnik / Lublin

                            Mam do Was prośbę,
                            chodzi mi o poradę w doborze tłumika przelotowego (1 lub 2 szt.).

                            Po zainstalowaniu kolektorów wydechowych i decat'ów Toyosports mam taki dźwięk wydechu :

                            https://youtu.be/gPBrxAElxUQ

                            Ma on strasznie metaliczny rezonans na jałowym jest do wytrzymania ale na obciążonym silniku jest to już dramat (przynajmniej dla mnie).
                            W kabinie jest głośno no i przechodnie też to zauważają.
                            Przy obrotach powyżej 4,5 tyś. dźwięk zaczyna rezonować jak w jakimś Civiku  Cheesy Cheesy Cheesy

                            Co byście doradzili aby zlikwidować te rezonansowe dźwięki, chcę uzyskać niskie basowe (V'kowe) buczenie.

                            Patrzyłem na allegro i takie są tłumiki :

                            http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-rm-motors-rm02-i7060276765.html
                            "Świetnie nadaje się jako tłumik rozprężny w miejsce katalizatora
                            spełniając funkcję rezonatora i zapobiega powstawaniu metalicznego rezonansu."

                            http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-przelotowy-srodkowy-330-160-i7079336201.html

                            http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-magnaflow-2-5-i7080899969.html

                            http://allegro.pl/tlumik-magnaflow-glass-pack-fi-64-mm-66dl-18146-i7035690018.html

                            http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magnaflow-2-5-duzy-46cm-usa-i7076494586.html

                            http://allegro.pl/tlumik-magnaflow-poler-fi51-owal-20x13-36cm-14214-i7054770547.html
                            "Tłumik generujący charakterystyczne umiarkowanie agresywne brzmienie. Podkreślający dźwięk zarówno silników rzędowych, jak i widlastych (V6, V8). "

                            Z góry dziękuję za wszelkie porady.
                            sseebbaa1 #73 | 21.12.2017, 20:45
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Oj pierdzi straszliwie. Nie idzie tego słuchać! Cheesy
                              No ale co się dziwić, jak Ty praktycznie nie masz żadnych tłumików. Zostawiłeś tylko oryginalne końcowe, tak?

                              Skoro środkowa część wydechu to u Ciebie pojedyncza rura, to zastosowałbym jak najdłuższy tłumik w tym miejscu. Z tych propozycji, które podałeś w linkach, to chyba wybrałbym ten długi z Magnaflow ("Magnaflow Glass Pack 18146"). Ma aż 76cm z czego 66cm to długość puszki. No chyba, że wybierzesz trochę krótsze tego typu po to, żeby zmieścić dwa szeregowo.
                              Wziąłbym tego typu tłumik, bo jest korzystny cenowo, a nie wiemy czy takie rozwiązanie w sposób wystarczający wyciszy te pierdzenie (czyli trochę eksperyment).

                              Zerknij jak to miał zrobione Rijndael. On co prawda miał dwa takie tłumiki równolegle zamontowane, bo w środkowej części leciały ciągle dwie rury (a nie jedna), ale koncepcja była podobna. Jego wydech brzmiał bardzo dobrze. On upakował po dwa tłumiki na każdej rurze, a więc da się tak zrobić.


                              (dobra rada: jak dajesz linki do aukcji, to dodaj krótki opis co jest w tym linku, bo aukcja wygaśnie i później nikt nie będzie wiedział o co chodziło)

                              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                              nospa666 #74 | 10.01.2019, 14:06
                                Bywalec

                                Mondeo ST220
                                Świdnik / Lublin

                                Witam po ponad rocznej przerwie w relacjach.
                                Pochwalę się małymi drobiazgami w modach.
                                Na początek zmiana obszycia kierownicy, mieszka oraz gałki zmiany biegów (zmiana dokonana w luty 2018).
                                Zmiana dokonana po to aby wejść w drugi lift, tylko nić zrobiłem niebieską bo czerwona jakoś mnie raziła.

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                                1 2 3 4 [5] 6