[Mondeo] Mondeo ST220 - Niebieski wilk !!!

nospa666, 16.12.2015, 14:53 « poprzedni - następny »

JacekST220

Decaty zamontowane? Trzeba stosowac jakies podkladki, tulejki pod sondy lambda? Jak OGÓLNIE z ich dopasowanie i dostepem do wymiany bo przymierzam sie do zakupu tych samych :)

nospa666

W przyszłym tygodniu będę oddawał Mondka do mechanika, na razie bez zmian.
Mam przygotowane tuleje do zamontowania w de-caty z otworem o średnicy 2 mm, jak będzie za mało to się powiększy.
Zobaczymy, wszystko wyjdzie po montażu. Jak będzie wszystko gotowe to dam znać.

nospa666

31.10.2017, 14:23 #47 Ostatnia edycja: 31.10.2017, 14:40 by nospa666
Kolektory + de-caty zostały owinięte taśmą termoizolacyjną.
Jak sugerował Tomasz oczywiście na mokro i nie wyobrażam sobie jak można by było owinąć na sucho.
Na mokro taśma łapie przyczepność i dzięki temu łatwo się owija.
Dla zabezpieczenie końców taśmy zastosowałem tradycyjne opaski skręcane.
Na koniec jak wszystko wyschło zaimpregnowałem lakierem żaroodpornym
A oto efekt, na zdjęciach jeszcze nie lakierowane.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 31.10.2017, 14:40 »

Przy okazji, że będę miał opuszczany motor do montażu kolektorów i de-catów, postanowiłem odświeżyć sanki i wahacze.
Zostały wypiaskowane, pomalowane kataforetycznie oraz proszkowo.
Będę też wymieniał wszystkie tuleje w sankach i w wahaczach, tyle że w wahaczach wymieniam na poliuretany z Olkusza.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



T

Bardzo fajnie zrobione, tylko radzę Ci z doświadczenia dodać więcej opasek zaciskowych. Powinny być na końcach, ale też po środku (o ile się da). :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Świetnie!
Ja też na dniach będę owijał swoje decaty i standardowe kolektory, a podążając za radą Tomasza kupiłem więcej opasek zaciskowych. Z tym, że ja kupiłem opaski nierdzewne typu ball-lock.
Zobaczymy jak mi to wyjdzie :)

No i koniecznie zdaj relację po zainstalowaniu poliuretanów w wahaczach!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 31.10.2017, 22:09Z tym, że ja kupiłem opaski nierdzewne typu ball-lock.
Nierdzewne są zdecydowanie lepsze, aluminiowe mogą długo nie wytrzymać przy tych temperaturach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: nospa666 w 31.10.2017, 15:23Kolektory + de-caty zostały owinięte taśmą termoizolacyjną.
A pamiętasz jaką grubość mają taśmy?
1 mm?
2 mm?
Bo można kupić różne wersje grubości.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Jeśli chodzi o tulejki to świetnie się spisują bo mam takie same. Jedynie co na początku to będą się trochę układać więc będzie co jakiś czas słychać puknięcie. Nic nie piszczy i nie są twarde tak jak mówi stereotyp o poliuretanach.

Widzę, że podobną robotę robisz do mojej - różnica jest tylko taka, że moje elementy podwozia są czerwone. Świetna robota - będziesz zadowolony ;)

nospa666

05.11.2017, 23:25 #53 Ostatnia edycja: 06.11.2017, 15:14 by nospa666
Cytat: sseebbaa1 w 04.11.2017, 14:56
A pamiętasz jaką grubość mają taśmy?
1 mm?
2 mm?
Bo można kupić różne wersje grubości.

Kupiłem taśmę o grubości 2mm i szerokości 5 cm.

link do aukcji :  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/bandaz-termiczny-10-metrow-grafitowy-tasma-czarna-i5132639517.html

Jeżeli chodzi o opaski ball-lock to koniecznie musisz mieć zaciskarkę (szczypce) bo ja przynajmniej nie mogłem jej zacisnąć na tyle mocno żebym był spokojny, dlatego zastosowałem tradycyjne skręcane opaski.

« Dodane: 05.11.2017, 23:47 »

Cytat: Tigerbart w 05.11.2017, 13:35

Widzę, że podobną robotę robisz do mojej - różnica jest tylko taka, że moje elementy podwozia są czerwone. Świetna robota - będziesz zadowolony ;)

Wybrałem żółte bo są bardziej miękkie i jak twierdzi producent odpowiadają sztywnością fabrycznym.
Według gościa z pomocy technicznej z DEUTER s.c. ważne przy montażu jest odpowiednie przesmarowanie tulej
i nie powinno być problemów z dziwnymi odgłosami.

« Dodane: 06.11.2017, 15:14 »

Powpadała mi reszta gratów do wymiany:

1. Tuleje do sanek na przód - Ford

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



2. Sworznie do wahaczy - Lamforder

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



3. Łożysko podporowe do półosi

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



4. Uszczelki stalowe do kolektorów i de-catów - Ford

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



5. Łączniki stabilizatora + drążek kierowniczy poprzeczny - Lemforder

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



6. Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego  - Lemrorder

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



7. Cewka + świece - Ford

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



8. Przewody WN - Formula Power 10 mm

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


bishop

Cytat: nospa666 w 05.11.2017, 23:258. Przewody WN - Formula Power 10 mm
Jest różnica w cenie od oryginałów?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

nospa666

Oryginalne - fordowskie przewody wg aktualnej ceny detalicznej wynoszą :
1-4 475 zł a 5-6 423 zł.
Ja kupiłem na ebay'u za 84 funty, z wysyłką ok. 100 funtów czyli niecałe 500 zł
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-Mk3-V6-3-0-24V-ST220-10mm-Formula-Power-RACE-PERFORMANCE-HT-leads/181508605410

Wychodzi sporo taniej a jak się sprawdzą to zobaczymy.


nospa666

Przy okazji dość sporej akcji w komorze silnika postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki wokół silnika oprócz uszczelek pod głowicą, gdyż jak twierdzi mechanik było sucho i nie ma co ruszać.
Zapodałem uszczelki :

1. Miska olejowa
2. Pokrywy zaworów (zapodałem Victora-Reintza ale okazało się że nie ma w komplecie uszczelek pod świece więc
    musiałem zapodać z serwisu)
3. Pokrywy rozrządu - 3 szt.
4. Uszczelki półosi - 2 szt.
5. Wału na przód i tył
6. Kolektora ssącego - 2 szt.
7. Uszczelniacz skrzyni
8. Uszczelniacz półosi

Jak już zdjęli skrzynię to stwierdzili, że docisk z łożyskiem jest już słaby no i dwumasa coś lekko stuka, więc decyzja padła na wymianę całości. Ja jeszcze dla pewności zapodałem pompkę pod pedałem sprzęgła bo wszystko było na wierzchu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Z racji, że cały osprzęt silnika miałem zdemontowany to zapodałem regenerację pompy wspomagania, alternatora i rozrusznika.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dodatkowo gościo od pompy wspomagania wymył mi zbiorniczek wyrównawczy płynu i wypożyczył sprzęt do wypłukania całego układu (łącznie z maglem) specjalną chemią dedykowaną do czyszczenia układów wspomagania.

Jeszcze pójdzie nowy olej do silnika Valvoline 5W50 VR1, olej do skrzyni, płyn do wspomagania, hamulcowy, paski wielorowkowe z napinaczami.

Przy de-catach okazało się, że średnica jaką się kończą to jest 60 mm a później idą plecionki, które zaczynają się od fi 60 więc będę musiał zapodać łącznik na dwie 60 o fi 62,5 albo modyfikować (spawać) rurę od plecionki.

JacekST220

Zrobiłem wielkie oczy widząc te części, profi podejście do tematu :) Miałeś jakieś niepokojące objawy podczas jazdy, wciskania sprzęgła zmiany biegów, które zapowiadałyby wymianę docisku i dwumasy? Szkoda, że te de-caty nie pasują P&P, pochwal się jak rozwiązałeś problem. Lubię tu zaglądać :)

veg

Cytat: nospa666 w 15.11.2017, 13:36Zapodałem uszczelki :

1. Miska olejowa
2. Pokrywy zaworów (zapodałem Victora-Reintza ale okazało się że nie ma w komplecie uszczelek pod świece więc
    musiałem zapodać z serwisu)
3. Pokrywy rozrządu - 3 szt.
4. Uszczelki półosi - 2 szt.
5. Wału na przód i tył
6. Kolektora ssącego - 2 szt.
7. Uszczelniacz skrzyni
8. Uszczelniacz półosi

Możesz napisać gdzie zamawiałeś i ceny? Czeka mnie wymiana skrzyni i przy okazji też bym wymienił te uszczelki.

nospa666

15.11.2017, 23:36 #59 Ostatnia edycja: 15.11.2017, 23:54 by nospa666
Cytat: JacekST220 w 15.11.2017, 14:59
Zrobiłem wielkie oczy widząc te części, profi podejście do tematu :) Miałeś jakieś niepokojące objawy podczas jazdy, wciskania sprzęgła zmiany biegów, które zapowiadałyby wymianę docisku i dwumasy? Szkoda, że te de-caty nie pasują P&P, pochwal się jak rozwiązałeś problem. Lubię tu zaglądać :)

Miałem objaw, że pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wracał do końca, zostawał tak jakby w połowie, musiałem go butem podciągać.
Co powodowało, że przy redukcji biegi wychodziły trochę na siłę, podobnie czasami na niskich biegach wyglądało wbijanie - siłowo.
Jak rozebrali skrzynię to wysprzęglik był w opłakanym stanie (łożysko ciężko chodziło i było głośne) a regulacja na docisku już się skończyła. Dwumasa miała bicia poprzeczne i wzdłużne, też kwalifikowała się do wymiany.

De-caty okazały się nie dopracowane przez Toyosports, średnica rury z jaką się kończą to 60 mm a złącze z plecionką też ma 60 mm więc trzeba kombinować, a de-cat od strony grodzi ma w złym miejsce mocowanie na sondę, konieczne jest przerobienie, trochę wielka lipa  :E.
Jutro mam nadzieję, że rozwiążę problem z de-catami w firmie która robi kompletne wydechy z kwasówki.

« Dodane: 15.11.2017, 23:54 »

Cytat: veg w 15.11.2017, 18:41
Możesz napisać gdzie zamawiałeś i ceny? Czeka mnie wymiana skrzyni i przy okazji też bym wymienił te uszczelki.

Większość uszczelek kupowałem w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.ford-esklep.pl a jak coś nie było to w serwisie.
Ciekawostką jest uszczelka pod miskę bo ja mam Mondka po I lifcie z 10.2003 i myślałem, że idzie uszczelka gumowa a do mnie dedykowana jest metalowo-gumowa. Więc została mi na sprzedaż uszczelka gumowa, która wg opisu dedykowana jest od 11.2003 -> 03.2007.
Najlepsza jest cena, metalowo-gumowa jest za 109 zł a gumowa za 179,50 zł.

Jak ktoś jest zainteresowany to sprzedam gumową uszczelkę miski olejowej w dobrej cenie.