FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Forum używa technologii cookies. Korzystając z forum akceptujesz ten fakt. Ustawienia cookies możesz zmienić w opcjach swojej przeglądarki.

Tuning hamulców w mondeo mk3

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyModyfikacje: zawieszenie, hamulce, napędTuning hamulców w mondeo mk3
1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49
wild_weasel #690 | 12.07.2017, 08:40
    Doświadczony
    ST220
    Poznań

    Dlaczego nie gładki Zimmerman? Do tego klocki Ferodo. To naprawdę dobry zestaw!

    SteelRat #691 | 12.07.2017, 08:55
      Forumowicz

      Mk3 3.0V6 IMRC - Kleber Edyszyn
      Wrocław

      ATE Ceramic nie pylą, fakt, że teraz mam piękne, czarne felgi, ale jednak... Wink
      Ale tarcze, owszem, nie zdecydowałem. Z tyłu jeszcze ujdą chyba, ale lewy klocek, Galfer, to chyba przepalony - w zimie się zacisk zblokował - więc i na tył coś by trzeba.

      Myślałem nad powerdiscami, ale nie widzę chyba jakiejś większej zalety zastosowania.
      Zimmermany też biorę pod uwagę. Pytanie, co mi mogą zaoferować w Focie czy Regplaście we Wrocku.

      Przy wymianie tarcz i klocków wleje się też oczywiście nowego Motula w układ hamulcowy.

      Obecne tarcze działąją, ale przy dłuższym hamowaniu z wyższej prędkości biją, kolorek też wskazuje na ich przegrzanie.
      Ale że Kleber ich nie przegrzał, tylko ja? szok Wink

      sseebbaa1 #692 | 06.09.2017, 12:03
        Moderator
        ST220 - 2nd lift / S-Max 2.0 TDCi
        Gorzów

        Mam w planach pewna przeróbkę hamulców (jak wyjdzie, to oczywiście ją przedstawię) i zastanawiam się już z wyprzedzeniem jaki sposób malowania zacisków jest lepszy
        - farba w sprayu, czy farba nakładana pędzelkiem?

        Za sprayem przemawia możliwość fajnego nakładania, natomiast te w klasycznych puszkach występują z dodatkowym utwardzaczem mieszanym bezpośrednio przed malowaniem (zakładam, że ten utwardzacz przekłada się jednak na twardszą powłokę).

        1.Escort 1.6 16V 90KM 1993r 3d –SOLD | 2.Mondeo mk2 1.8 16V 115KM LPG 1996r 4d – CRASHED | 3.Mondeo mk2 2.0 16V 130KM 1998r 5d –SOLD | 4.Mondeo mk3 2.0 TDCi 115KM 2003r polift 5d –SOLD | 5.S-Max 2.0 TDCi 130KM automat 2008r | 6.Mondeo mk3 ST220 3.0 V6 24V 226KM 2005r 2nd lift
        SteelRat #693 | 06.09.2017, 12:20
          Forumowicz

          Mk3 3.0V6 IMRC - Kleber Edyszyn
          Wrocław

          Znajomek malował jakąś farbą do silników zaciski, w sprayu i wyszło ładnie, estetycznie, gładko. Pędzelek raczej kojarzy się z niezbyt równą powierzchnią, a kto by to potem polerował?

          A, edytnę, dla pełni informacji.

          Tarcze z przodu Zimmermann, z tyłu TRW, klocki z przodu miały być Zimmermann, ale mi się machnęli i dali do zwykłej Foki, nie ST ;/ Więc weszły ATE z... Audi A8 Wink wygląd taki sam, ale, jak się okazało, grubsze niż STkowe są. Akurat te mieli na miejscu w hurtowni, a koleś, który to brał w warsztacie, jakoś nie skojarzył, że miało być do Foki ST. Płyn hamulcowy, no i znowu dali ciała, miał być Motul, ale jakoś szef na urlopie i nie dopilnował, więc zalany ATE jakimś lepszym.

          Fakt faktem, heble mam teraz zaprawdę zacne.
          « Ostatnia zmiana: 06.09.2017, 12:25 autor: SteelRat »
          sseebbaa1 #694 | 10.09.2017, 22:09
            Moderator
            ST220 - 2nd lift / S-Max 2.0 TDCi
            Gorzów

            Z jakiego materiału robione są adaptery do zacisków hamulcowych?
            Chodzi mi o precyzyjne wskazanie rodzaju stopu.

            W internecie można znaleźć wiele zdjęć z takimi adapterami, ale bardzo ciężko znaleźć informacje odnośnie stopu z jakiego są zrobione. A przenoszą one ogromne obciążenia i dlatego nie ma tu miejsca na eksperymenty.

            Pracuję nad Stage 2 do Mondeo mk3 Smiley
            (jako Stage 1 traktuję zaciski od Focusa mk2 ST)

            Rijndael #695 | 10.09.2017, 23:47
              Administrator
              Warszawa

              W internecie można znaleźć wiele zdjęć z takimi adapterami, ale bardzo ciężko znaleźć informacje odnośnie stopu z jakiego są zrobione. A przenoszą one ogromne obciążenia i dlatego nie ma tu miejsca na eksperymenty.
              Znany jest mi jeden przypadek wykonania adapterów z aluminium...

              PyRsHaL #696 | 11.09.2017, 18:38
                Znawca
                Focus ST225 | 352KM 495NM by FSV-Performance
                Pawłowice

                WWW
                Moje adaptery są ze stali konstrukcyjnej używanej w górnictwie Cheesy
                Także śpię spokojnie Smiley

                bishop #697 | 11.09.2017, 20:33
                  Weteran forum
                  ST220:2002
                  Zielona Góra

                  WWW
                  Moje adaptery są ze stali konstrukcyjnej używanej w górnictwie
                  tzn?

                  enforte #698 | 07.10.2017, 23:31
                    Bywalec
                    FF ST225 '06
                    Gdynia

                    Z jakiego materiału robione są adaptery do zacisków hamulcowych?
                    Chodzi mi o precyzyjne wskazanie rodzaju stopu.

                    Rozglądałem się za podobną informacją i fora CNC podają:
                    - dla aluminium: PA9, PA11 (i PA6 - określana jako budżetowa) - przy czym te nazwy są już rzadziej spotykane - nowe, równoważne oznaczenia tutaj
                    - dla stali: C45, ST45, ST55

                    Ale to jak zawsze - informacje z forum = ograniczone zaufanie. Podejrzewam, też że dobór materiału będzie zależeć od projektu adaptera. Spotkałem się z zaleceniami, aby w adapterach aluminiowych mimo wszystko pomiędzy otworem a brzegiem elementu zwiększyć ilość materiału - co pewnie nie zawsze będzie możliwe z uwagi na obudowę zacisku.


                    Rijndael #699 | 08.10.2017, 14:35
                      Administrator
                      Warszawa

                      Stopy aluminium mają temperaturę topnienia ok. 500-600 stopni, podczas gdy stal ok. 1500 stopni. Do tego dochodzą inne parametry wytrzymałościowe, które aluminium też ma gorsze. Moim zdaniem wykonywanie adapterów zacisków z aluminium to zupełna pomyłka.

                      sseebbaa1 #700 | 08.10.2017, 18:15
                        Moderator
                        ST220 - 2nd lift / S-Max 2.0 TDCi
                        Gorzów

                        Jestem pewny, że adapterów nie będę robił z aluminium.

                        Co prawda nie ogarnąłem jeszcze właściwości różnych stopów stali (ich twardości, ani jednostek tej twardości), ale raczej będę to robił ze stali konstrukcyjnej, która cechuje się wyższą twardością. Tak dla świętego spokoju.


                        Ale jeszcze wcześniej przymierzę tarczę i zacisk pod oryginalna felgę ST220 (18", ET 52,5).
                        Mam samą felgę w garażu, więc zobaczę od razu czy np. będzie wymagany dystans, czy da się założyć te hamulce 350mm nawet bez tego dodatkowego odsunięcia.
                        W najbliższych dniach zrobię zdjęcia, to też zobaczycie Smiley

                        1.Escort 1.6 16V 90KM 1993r 3d –SOLD | 2.Mondeo mk2 1.8 16V 115KM LPG 1996r 4d – CRASHED | 3.Mondeo mk2 2.0 16V 130KM 1998r 5d –SOLD | 4.Mondeo mk3 2.0 TDCi 115KM 2003r polift 5d –SOLD | 5.S-Max 2.0 TDCi 130KM automat 2008r | 6.Mondeo mk3 ST220 3.0 V6 24V 226KM 2005r 2nd lift
                        enforte #701 | 08.10.2017, 18:46
                          Bywalec
                          FF ST225 '06
                          Gdynia

                          Ale jeszcze wcześniej przymierzę tarczę i zacisk pod oryginalna felgę ST220 (18", ET 52,5).
                          Mam samą felgę w garażu, więc zobaczę od razu czy np. będzie wymagany dystans, czy da się założyć te hamulce 350mm nawet bez tego dodatkowego odsunięcia.
                          W najbliższych dniach zrobię zdjęcia, to też zobaczycie Smiley

                          Czy dobrze czuję, że skoro zaciski z st225 wchodzą do mondeo to przygotowywany zestaw będzie kompatybilny z focusem? Jeśli tak, skłonny jestem zapisać się w kolejce po adaptery Smiley

                          sseebbaa1 #702 | 08.10.2017, 20:01
                            Moderator
                            ST220 - 2nd lift / S-Max 2.0 TDCi
                            Gorzów

                            to przygotowywany zestaw będzie kompatybilny z focusem?
                            W zasadzie powinien być kompatybilny.
                            Ale zauważ, że jednak są niewielkie różnice - tarcze i zaciski Focusa ST mk2 zamontowane do Mondeo mk3 jednak minimalnie inaczej się ustawiają. W Mondeo na tarczach nie pojawia się rant na zewnątrz tarczy, a w Focusie tak. Czyli klocek w Mondeo jest bardziej wysunięty poza obwód tarczy.
                            Oznacza to, że piasta Mondeo bardziej promieniowo wysuwa zacisk (a konkretnie otwory montażowe piasty, które trzymają jarzmo).
                            Czyli teoretycznie do Focusa wypadałoby minimalnie zwiększyć wymiary adaptera. Nie są to duże różnice, ale można się nad tym zastanowić.


                            1.Escort 1.6 16V 90KM 1993r 3d –SOLD | 2.Mondeo mk2 1.8 16V 115KM LPG 1996r 4d – CRASHED | 3.Mondeo mk2 2.0 16V 130KM 1998r 5d –SOLD | 4.Mondeo mk3 2.0 TDCi 115KM 2003r polift 5d –SOLD | 5.S-Max 2.0 TDCi 130KM automat 2008r | 6.Mondeo mk3 ST220 3.0 V6 24V 226KM 2005r 2nd lift
                            Rijndael #703 | 08.10.2017, 20:31
                              Administrator
                              Warszawa

                              Czyli teoretycznie do Focusa wypadałoby minimalnie zwiększyć wymiary adaptera. Nie są to duże różnice, ale można się nad tym zastanowić.
                              Ta różnica to ok. 1-2 mm. Myślę, że można pokusić się o zrobienie adaptera, który będzie pasował do obu modeli. W końcu zaciski przekłada się bez żadnych modyfikacji.

                              Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                              Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                              PyRsHaL #704 | 08.10.2017, 20:35
                                Znawca
                                Focus ST225 | 352KM 495NM by FSV-Performance
                                Pawłowice

                                WWW
                                Kumpel wczoraj do Mondeo MK4 montował 4 tłoczkowy Big Brake przygotowany w FSV - dość przyjemnie to wyglądało

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                                1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49