Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

darek gtr

Witam Panów.                                                                                                                                                                   Potrzebuję konsultacji w temacie. Mam zaciski od foki st225 , tarcze, klocki , przewody ( forum studiowałem zawzięcie od pewnego czasu) i problem. Czytając Wasze opisy jakoś do mnie nie dotarło czy jarzma też muszę mieć czy nie.Przystąpiłem do montażu ( co prawda nie osobiście ) i pojawił się problem. St-ka mam od nowości tzn od 2004 r przejechałem 154 tys km i od początku z hamulcy byłem niezadowolony. Jeżdziłem i jeżdżę  innymi samochodami lepszymi i gorszymi ale układ hamulcowy w St wydaje mi  no nie najlepszy.Podobno wg serwisu  wymiana pompy i serwa zmienia charakterystykę na lepszą .Ford dokonał takiej zmiany w procesie produkcji ale nie w moim St. Na razie wymieniam jak na wstępie ale ugrzęzłem bo pewnie nie doczytałem , a jarzma też mało nie kosztują . Dzięki za  podpowiedż.

sseebbaa1

Jarzma oczywiście muszą być w komplecie z nowymi zaciskami z Focusa ST mk2. Nie można wykorzystać starych jarzm z zacisków Mondeo.
Ewentualnie można wykorzystać jarzma od Mazdy 3 MPS (będą tylko inne śruby)

Co do pompy i wspomagania, to nie jestem pewny jakie usprawnienia poczynił Ford w trakcie produkcji Mondeo mk3, ale chyba nie spotkałem się z sytuacją, żeby ktoś wymieniał te elementy, aby ulepszyć hamulce.

Już sama wymiana tarcz i zacisków od ASBO powoduje pozytywne skutki:
-większe ramię dźwigni (dzięki większej tarczy; odsunięcie części roboczej tarczy od jej osi obrotu)
-dużo większy zacisk (większa pojemność cieplna i lepsze rozpraszanie ciepła)
-możliwość zastosowania półsportowych klocków (które nie są dostępne dla standardowych zacisków Mondeo)

Te zmiany powinny dać odczuwalną poprawę i nie ma sensu bawić się w wymianę pompy, czy innych elementów.
Zresztą najpierw skończ wymianę zacisków i tarcz, tak jak to zaplanowałeś, a potem dopiero zdecydujesz jak jest z tym czuciem hamulca :)

Reasumując - najsłabszym elementem układu hamulcowego Mondeo mk3 są zbyt małe tarcze i zaciski, które natychmiast przegrzewają się (już nawet przy pierwszym ostrym hamowaniu z prędkości ponad 200).
Ten zestaw jest na tyle słaby, że być może masz wrażenie niedoskonałości całego układu, co jednak niekoniecznie musi być prawdą.
Zacznij od wymiany na ASBO, którą to wymianę można spokojnie nazwać Stage1 :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

darek gtr

Piękne dzięki za szybką odpowiedż.                                                                                                                                   Kupiłem teoretycznie kompletne zaciski ale okazało się ,że są bez jarzm, więc mam dodatkowy wydatek i to nie mały. Fordowskie kosztują około 8 stówek za sztukę ale co się nie robi dla kochanego autka.Zamienników na razie nie znalazłem i pewnie nie będzie.Mam nadzieję ,że to będzie koniec problemów chyba ,że okażę się że stalówki 16' nie wejdą ale przy takiej zimie to dam spokój z zimówkami. A co do pompy ci serwa to takie info. dostałem a w ASO Forda rozmawiając na ten temat.Mówiłem o podjęciu decyzji o zmianie tarcz na większe i montażu innych zacisków i  otrzymałem odpowiedż , że problem słabych hamulcy został rozwiązany poprzez wymianę pompy i serwa .Trzeba było by podrążyć temat bo pewnie tak było ale czy dało to wymierna poprawę ?    Jutro zamawiam jarzma i do roboty. Pozdrawiam.

sseebbaa1

Cytat: darek gtr w 27.12.2016, 21:58otrzymałem odpowiedż, że problem słabych hamulcy został rozwiązany poprzez wymianę pompy i serwa.
Nie jest to prawda.
Ja mam ST220 z listopada 2005 roku, a więc jest to auto po drugim lifcie, do którego wprowadzono już wszystkie możliwe ulepszenia.
A moje przednie tarcze ATE PowerDisc o standardowym rozmiarze 300 mm po 7.000 kilometrów wyglądały tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Fakt, że w trakcie tego przebiegu nie miały łatwo, bo klocek praktycznie był skończony (został 1 mm).
Ale widać, że ewidentnie temperatura w jakiej tarcze musiały pracować była za wysoka!
Tutaj żadne udoskonalanie pompy nie spowoduje poprawy hamowania :D bo tak jak już pisałem - co innego jest słabym ogniwem.
Po takim zniszczeniu tarcz podjąłem natychmiast decyzję o zamontowaniu hamulców od Focusa.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

darek gtr

Poproszę o podpowiedż o przewodach hamulcowych.  Zmieniłem tarcze i zaciski ale przewody od Mondka wydają mi się za krótkie. Czy przewody od Foki są dłuższe ? Które lub jakie trzeba założyć ? Dzięki za info.

WojtasS

ja mam założone od mondka ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

Ven83

26.02.2017, 15:44 #651 Ostatnia edycja: 26.02.2017, 16:00 by Ven83
Panowie,
Mnie również seryjne hamowniki w ST220 doprowadzają do płaczu, byłem napalony na tarcze ATEPowerdisc ale to co zobaczyłem powyżej już mnie wyleczyło. Z tego co widzę zamiast kłaść podobna kase w 300mm mozna przejść na tarcze 320mm i zaciski z Volvo. Wśród tych jest jakiś wybór. Pewnie wezmę używki do pełnej regeneracji.


Nie mogę znaleźć akurat takich z opisem:FoMoCo i numery 975/976 - czy TYLKO zaciski z tymi numerami Volvo pasują do MDO?

1.Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-lewy-przod-volvo-s40-ii-v50-2-0b-i6634782991.html
czy raczej
2. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-c30-1-6tdi-07r-zacisk-hamulca-przod-lewy-ate-i6187897228.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-c30-1-6tdi-07-zacisk-hamulca-przod-prawy-ate-i6187897157.html
czy
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-s60-v70-2013r-zacisk-hamulcowy-przod-prawy-i5622074684.html#thumb/2

Z Mazdy 3 MPS są również takie - pytanie czy pasują tylko po r.2009 ?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-zaciski-hamulcowe-przod-mazda-3-03-09r-mps-i6614462973.html#thumb/1


Dzięki!

WojtasS

Cytat: Ven83 w 26.02.2017, 15:44Nie mogę znaleźć akurat takich z opisem:FoMoCo i numery 975/976 - czy TYLKO zaciski z tymi numerami Volvo pasują do MDO?

tylko takie

Cytat: Ven83 w 26.02.2017, 15:44Z Mazdy 3 MPS są również takie - pytanie czy pasują tylko po r.2009?

trzeba rozwiercać w jarzmach pod większe śruby czy jakoś tak... było już nie raz ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

sseebbaa1

Ven83 - z tych wszystkich linków dobre są tylko te od Mazdy.
Zaciski od Volvo są o tyle mylące, że Volvo potrafiło zamontować mniejsze hamulce gdy klient w konfiguracji auta wybierał koła 16".
Zaciski od Volvo mają wyglądać identycznie jak od Mazdy (kiedy porównujesz te z linków).

A zacisków Mazdy nie rozwiercaj :D tylko daj inne śruby o innym skoku gwintu. Info jest w tym temacie. Ale w tej aukcji widzę, że śruby są, więc powinno być bezproblemowo.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

mnich80

hej.

A przewody w oplocie dobierać od Mondeo St czy Focusa ST?

sseebbaa1

Ja zamówiłem do Mondeo mk3 mimo, że montowałem zaciski Focusa.
Czyli przewody do Mondeo.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Tak, to jest bezpieczniejsza opcja. Wiadomo na pewno, że przewody z Mondeo pasują i do zacisków i na długość, a jak jest z długością przewodów w Focusie w relacji do Mondeo -- nie wiadomo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

mnich80

to teraz zostaje  namierzyć zaciski :)

Ven83

Prośba o info czy n/w to odpowiednie zaciski :) :

1. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-xc90-2-4-d5-2-9-t6-zacisk-hamulcowy-przod-i6731521739.html

2. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-t6-v8-d5-185-km-xc90-2002-2007r-i6730896604.html#

3. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-xc90-2-4-d5-zacisk-prawy-przedni-przod-i6106156279.html

4. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-v70-04-07-xc90-2-5-t-zacisk-lewy-przod-i5095602895.html

5. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-prawy-przod-volvo-s40-2-4-16v-wysylka-i6178629657.html#imglayer

dzięki!

4. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-przod-prawy-volvo-xc90-d5-2-4-d-04r-i6588427829.html#thumb/2


sseebbaa1

04.03.2017, 15:06 #659 Ostatnia edycja: 04.03.2017, 15:27 by sseebbaa1
Żaden.
Źle szukasz :)
Zaciski od XC90 mają większy rozstaw otworów w jarzmach. Czyli odpadają, chociaż wizualnie wyglądają niemal identycznie.
W jednym linku wskazałeś zaciski od S40 (czyli potencjalnie dobry dawca), ale te zaciski akurat są mniejsze. Poznać to można nawet po wyglądzie zacisku.
Przejżyj zdjecia w tym temacie oraz listę modeli Volvo, którą kiedyś zrobiłem i chyba bishop ją wstawił.


« Dodane: 04.03.2017, 15:27 »

Zdjęcie wstawione przez bishopa zniknęło, ale na całe szczęście Alek je ponownie wstawił z innej lokalizacji.
Post #594
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy