Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII

T16user, 23.09.2015, 22:21 « poprzedni - następny »

lolomanolo

Cytat: vtec w 05.11.2015, 08:44u mnie siedzą IKH24, Panowie wymieniali?

Wymieniali, u mnie też ikh24

TAM

Cytat: vtec w 05.11.2015, 08:44a czy poza szarpnięciem masz jakiś dźwięk przy tym? bo właśnie u mnie taki nietypowy, metaliczny trzask występuje.
PS. TAM, jak na imię ma ten koleś od geometrii na Staniewickiej? Czy nie ma różnicy kto będzie robił?
Rzeczywiście, pojawia się taki metaliczy dźwięk trudny do opisania... Występuje tylko przy ekstremalnych zmianach obciążenia, dokładnie w momencie szarpnięcia. Według mnie może to być związane w jakiś sposób z przeniesieniem napędu.
Na Staniewickiej jest kilka osób, które robią geometrię i robią to dobrze, inni nie robią w ogóle. Zawsze możesz powiedzieć, że poleca ich kolega z niebieskiego ST-ka (dobrze znają mój samochód).

weksla

U mnie metalicznego dzwieku nie słyszę. Świece wymieniałem sam
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Okazuje sie, ze ludzie mieli identyczny problem po mapie Mountune mp350 i dopiero po wgraniu nowszej wersji tej samej mapy (SC vs. SB) problem ustapil.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsoc.com/forums/topic/18463-3k-rpm-slight-hesitation/

Niestety dostep chyba tylko dla tych co oplacili czlonkostwo, ale wynik jest taki, ze nowa mapa jest lagodniejsza, bardziej progresywna, delikatniej wchodzi na obroty.

Cytatjust a quick question.

ive had the car a couple of weeks now and its all going good apart from a slight hesitation which seems to happen when the cars sitting at around 3,000 rpm on the motorway. it seems to happen only at light throttle.

when i floor it, its not noticeable at all.

the car has the mountune mp350 on it which was on when i got the car. only covered 5k miles since new so its not had a hard life. tried pulling the KAM fuse and that hasnt cured the issue.

is this a common problem or should i be taking it back to a mountune installer to get looked at?

would appreciate anyones advice.
cheers!

CytatIt is the calibration that is the problem, you may even not have the CAL installed as early conversions life mine the CAL failed to load, I had a terrible hessitation @3000. SC CAL installed at Harrison's and the car was totally transformed.

CytatMine had the hesitation at 3k rpm the SC calibration cured it. Also after SC cal was installed car seemed smoother through out rev range which made the car feel quicker. Win Win

Cytatcar went into harrisons yesterday, came out with the latest map an feels like a new car! thanks for the pointers guys

weksla

Czyli wychidzi z ttego że wina leży po stronie softu?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KrisSz

Imho w nowszych wersjach softu poprawili babola. Ale to nie oznacza że przyczyna błedu jest w sofcie.
Pozdrawiam

K

lolomanolo

Wydaje mi sie, ze problemem moze tu byc zbyt gwaltowny wzrost doladowania. Ponoc w tych silnikach powoduje to zdmuchiwanie zaplonu... Nie wiem, czy rzeczywiscie tak jest, ale cos tam sie dzieje niedobrego...
Z jakiegos powodu fordowski soft ma przy ok. 2800 rpm dolek w mapie zaplonu i widac na wykresach, ze boost wtedy troche zwalnia. Pokrywaloby sie to z odczuciami ludzi, ktorzy wgrali update do map mountune'a - bylo lagodniej i juz bez dlawienia.

Ale to wszystko teoretyzowanie, przydalby sie ktos z wiedza praktyczna, albo chociaz jakims doswiadczeniem, bo ja w fordach dopiero raczkuje.

Cytat: weksla w 05.11.2015, 07:36Być może dziś albo jutro przyjdzie mi kablowy interfejs więc zlogujemy co potrzeba na forscanie.

Skoro masz na kablu to dodaj jeszcze boots target, wastegate duty cycle i injector duty cycle.

vtec

kiedy będziesz w PL? Nie mam forscana, a można byłoby się spotkać i popatrzeć u mnie ;)

TAM

Cytat: lolomanolo w 06.11.2015, 08:14dodaj jeszcze boots target
W żadnym programie do logowania czy live data nie spotkałem tego parametru, chyba w ogóle nie występuje. Jest tylko actual boost pressure. Z tego co dotychczas zdążyłem się zorientować, ciśnienie doładowania nie jest używane w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego (dlatego m. in. zmieniając preload ma się wpływ na przebieg momentu obrotowego), jest natomiast wykorzytywane do wykrywania overboostu i do długoterminowych korekt sterowania BS-em, czyli wgate% (nie mam pojęcia, jak te korekty można odczytac, ale ewidentnie są i kasują się razem z LTFT).

lolomanolo

Cytat: vtec w 06.11.2015, 10:50
kiedy będziesz w PL? Nie mam forscana, a można byłoby się spotkać i popatrzeć u mnie ;)

Za tydzien, ale tylko na dwa dni, wiec lepiej za za dwa tygodnie, wtedy bede dluzej.

Cytat: TAM w 06.11.2015, 11:47W żadnym programie do logowania czy live data nie spotkałem tego parametru, chyba w ogóle nie występuje. Jest tylko actual boost pressure. Z tego co dotychczas zdążyłem się zorientować, ciśnienie doładowania nie jest używane w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego (dlatego m. in. zmieniając preload ma się wpływ na przebieg momentu obrotowego), jest natomiast wykorzytywane do wykrywania overboostu i do długoterminowych korekt sterowania BS-em, czyli wgate% (nie mam pojęcia, jak te korekty można odczytac, ale ewidentnie są i kasują się razem z LTFT).

Nie wiem, czy Cie dobrze zrozumialem. Czyli nie ma czegos takiego jak krotkoterminowa korekta jesli przy danych obrotach boost przekracza wartosc z mapy doladowania?

TAM

Wygląda na to, że nie. Albo raczej w niewielkim zakresie. Natomiast krótkotrwale overboosty składają się na rozbudowaną długoterminową korektę. Czas jej tworzenia jest bardzo długi, w niekorzystnych warunkach nawet 3 miesiące (dane na podstawie własnych obserwacji).

lolomanolo

06.11.2015, 21:24 #41 Ostatnia edycja: 06.11.2015, 22:03 by lolomanolo
Cytat: TAM w 06.11.2015, 20:59
Wygląda na to, że nie. Albo raczej w niewielkim zakresie. Natomiast krótkotrwale overboosty składają się na rozbudowaną długoterminową korektę. Czas jej tworzenia jest bardzo długi, w niekorzystnych warunkach nawet 3 miesiące (dane na podstawie własnych obserwacji).

W takim razie kontrola doladowania w sofcie sprowadzalaby sie do manipulacji mapa zaplonu - mialoby to sens w kontekscie tego co napisalem wczesniej...

Dzieki wielkie za info

ps. Orientujesz sie czy overboost wyrzuca "check engine"?

TAM

Mapą zapłonu? To się odbywa automatycznie i nie ma sensu (moim zdaniem) tego ruszać... Oczywiście nie da się wtedy wycisnąć ,,maxa" z konkretnego setup'u, ale nie będzie też żadnych przykrych niespodzianek, jak np. ta opisywana we wcześniejszych postach. Natomiast duży sens ma manipulacja WG duty.

lolomanolo

Cytat: TAM w 06.11.2015, 22:10
Mapą zapłonu? To się odbywa automatycznie i nie ma sensu (moim zdaniem) tego ruszać... Oczywiście nie da się wtedy wycisnąć ,,maxa" z konkretnego setup'u, ale nie będzie też żadnych przykrych niespodzianek, jak np. ta opisywana we wcześniejszych postach. Natomiast duży sens ma manipulacja WG duty.

OK, czyli jest mapa WG duty (od rpm i throttle pos.?), ktora kontroluje boost?
Wczesniej myslalem, ze jest mapa doladowania i jakis PI, ktory steruje WG duty w zaleznosci od uchybu...

TAM

Cytat: lolomanolo w 07.11.2015, 00:00OK, czyli jest mapa WG duty (od rpm i throttle pos.?), ktora kontroluje boost?
Tak właśnie jest. Korekty dotyczą też temperatury, ciśnienia atmosferycznego, może czegoś jeszcze, ale uchyb nie jest brany pod uwagę (nie jako feedback).