Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII

T16user, 23.09.2015, 22:21 « poprzedni - następny »

T16user

23.09.2015, 22:21 Ostatnia edycja: 23.09.2015, 22:28 by T16user
Witam!

Mam pewiem problem po strojeniu auta, a mianowicie po wyjechaniu z hamowni, w drodze powrotnej do domu zanotowalem spadek mocy przy 2900-3000obr. Wrazenia sa takie jakby silnik nagle sie dlawil. Objawy te nastepuja przy spokojnieszym dodawaniu gazu. Oprocz wymiany sprezyny w zaworze recyrkulcyjnym na twardsza, nie mam pomyslow. Boost solenoid? Sprawa dosyc frustrujaca, takze bardzo prosze o pomoc.



Mody
-plenum
-wtryski 650cc
-boost solenoid
-zawor recyrkulacyjny z miekka sprezyna
-ICek
-wydech 3" turbo back.

KrisSz

Sprawdzałeś szczelność dolotu ? MAF czysty ? Ja mam prawie ten sam zestaw z wyjątkiem wtrysków (550 vs 650).
Pozdrawiam

K

T16user

Dotychczas nic nie ruszalem, wszystko gralo i nagle zonk. Posprawdzam podstawowe rzeczy z nadzieja ze cos wyjdzie w praniu. Zaczne od wymiany sprezyny, potem membrane w symposerze itd. W przyszlym roku najwyzej zawioze do tunera jezeli nie uda sie nic innego zdiagnozowac. W takich chwilach odechciewa sie tjuuuuuningu.

KrisSz

Jak znajdziesz samą membranę do sympozera to sam chętnie ją pozyskam. ;-) Może lepiej wsadzić zamiast symposera zatyczkę, sprawdzić szczelność dolotu, maf wyczyścić izopropanolem,  boost control selenoid, wyjąć kam fuse na 30 minut a dopiero potem męczyć tunera ? Żadnych błędów dtc ? Ltft zlogowane ?
Pozdrawiam

K

T16user

Meczyc tunera? Uwazam ze dojechanie do tunera z Szwecji predzej dla mnie bedzie meczarnia ;)

KrisSz

A w szwecji nie ma np autotecha ?
Pozdrawiam

K

T16user

Na razie nie mam zamiaru nikogo "meczyc", tylko siegam po porady od Was. Jezeli sie okaze ze nie uda mi sie zdiagnozowac przyczyny, to udam sie do tunera. Nie bedzie to Autotech, ktory mojego auta nie widzial na oczy, tylko tuner u ktorego wczesniej bylem.

lolomanolo

02.11.2015, 23:24 #7 Ostatnia edycja: 02.11.2015, 23:31 by lolomanolo
Cytat: T16user w 23.09.2015, 22:21
Witam!

Mam pewiem problem po strojeniu auta, a mianowicie po wyjechaniu z hamowni, w drodze powrotnej do domu zanotowalem spadek mocy przy 2900-3000obr. Wrazenia sa takie jakby silnik nagle sie dlawil. Objawy te nastepuja przy spokojnieszym dodawaniu gazu. Oprocz wymiany sprezyny w zaworze recyrkulcyjnym na twardsza, nie mam pomyslow. Boost solenoid? Sprawa dosyc frustrujaca, takze bardzo prosze o pomoc.



Mody
-plenum
-wtryski 650cc
-boost solenoid
-zawor recyrkulacyjny z miekka sprezyna
-ICek
-wydech 3" turbo back.


Nie jest to problem ze sprezyna bo u mnie jest twardsza (zolta), a mimo to po strojeniu mam dokladnie to samo co Ty. Posprawdzalem tez u siebie wszystkie rurki, obejmy etc. i przetestowalem przeplywke z innego auta i to nie to. Roznice w setup'ie to inny kolektor dolotowy i u mnie seryjny catback.
Okazuje sie, ze w tych silnikach jest problem ze zdmuchiwaniem zaplonu przy 3000 RPM. Pozniejsze seryjne mapy mialy dolek w mapie zaplonu w okolicach 2800 RPM, najprawdopodobniej wlasnie dlatego, zeby doladowanie nie budowalo sie tak szybko...
Jak wroce do kraju to zloguje boost i porownam z wykresami dostepnymi w sieci (masz moze wykres swojego?), a w miedzy czasie wyslalem swoje przemyslenia do Heko.

weksla

Ja też u siebie obserwowałem taką zależność że prz delikatnym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie na krótką chwilę a potem ok. Widzę że niektórzy tak mają. Piszecie o RS czy ST?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Cytat: weksla w 03.11.2015, 07:28
Ja też u siebie obserwowałem taką zależność że prz delikatnym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie na krótką chwilę a potem ok. Widzę że niektórzy tak mają. Piszecie o RS czy ST?

Jak w temacie.
To nie jest szarpanie, raczej takie zdławienie. Powiedzmy jadąc na którykolwiek biegu i mając te 2200 obrotów wciskasz pedał gazu tak na ok. 25 procent/moze mniej i auto pięknie ciągnie aż do 3000 kiedy to masz takie wrażenie jakbyś na chwilę zdjął trochę nogę z gazu. Po chwili znowu zaczyna przyspieszać, ale mam wrażenie już nie tak dynamicznie. Niestety jest to dość upierdliwe i zdarza się regularnie w pewnych położeniach przepustnicy.

weksla

Tak właśnie o tym mowię co opisujesz. Czyli ten typ tak ma? Nie wszyscybużytkownicy to potwierdzają. Dziwne
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Cytat: weksla w 03.11.2015, 14:13
Tak właśnie o tym mowię co opisujesz. Czyli ten typ tak ma? Nie wszyscybużytkownicy to potwierdzają. Dziwne

Skoro nie wszyscy to mają to chyba nie jest to "ten typ tak ma" a raczej od czegoś zależy.

weksla

Ja ten objaw wiażę z którąś z tych podzespołow. DV/selenoid/actuator
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

03.11.2015, 19:10 #13 Ostatnia edycja: 03.11.2015, 19:13 by lolomanolo
Cytat: weksla w 03.11.2015, 17:21
Ja ten objaw wiażę z którąś z tych podzespołow. DV/selenoid/actuator

Przeciez DV mamy inne, na innych sprezynach, solenoid tez obaj wymienilismy, a actuator seryjny wystarcza spokojnie do ponad 420KM, wiec skad ten wniosek?

weksla

To nie wniosek ale takie przeczucie. Problem wiążę u siebie z tym jak wymieniłem DV to się pojawił. Może uszczelnienie go problem naprawi. A co do DV to nie wiem jaki masz. Ja mam chińczyka wzorowanego na Forge
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps