Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Nasze rowery

sseebbaa1, 08.08.2015, 11:03 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: ethernal w 26.08.2015, 14:03Takie tam rowerowo-samochodowe
Takie są najchętniej widziane na tym forum :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ethernal

Cytat: sseebbaa1 w 26.08.2015, 14:40
Takie są najchętniej widziane na tym forum :D
Dlatego też zdecydowałem się na opublikowanie fotki ;)

Z kronikarskiego obowiązku dodam, że zdjęcie przedstawia:
- na dole Mondeo 2.5T Mk4 hatchback Tit X - rocznik 11.2007
- na górze Kross B4
- pomiędzy bagażnik rowerowy Whispbar WB201 - polecam, choć nie jest tani, ale prostota montażu rozkłada konkurencję na łopatki ;)

sseebbaa1

Przy planowaniu zakupu i poszukiwaniu bagażnika rowerowego na 4 rowery mocowanego na hak cyknąłem fotki :)


Koła 28"
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Koła 36"
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No niestety mój rowerek nie nadaje się do przewożenia na tylnym bagażniku. No chyba że odkręcę przednie koło i umocuję je pomiędzy rowerami.
Muszę wykombinować jakiś rodzaj adaptera z jeden strony mocowanego do widełek, a z drugiej wchodzącego w rynienkę na koło w bagażniku.


A zmieścić na planowany bagażnik muszę taki zestaw :
36" oraz 28"...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




... do tego koła 24"...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




... i jeszcze na koniec koła 16" :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 19.03.2016, 17:31No niestety mój rowerek
Nazywasz to monstrum "rowerkiem"? :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 19.03.2016, 17:31Muszę wykombinować
Jak Ci pisałem, najłatwiej to chyba będzie to coś wysyłać kurierem w dane miejsce :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Pomysł z kurierem jest fajny i w sumie nieszablonowy :)

Ale jak mam zabrać łącznie 4 rowery, to i tak muszę kupić jakiś bagażnik zewnętrzny, bo co najmniej jeszcze dwa rowery musiałbym przewieźć.
(na zewnętrznym bagażniku 28" i 24" - natomiast najmniejszy rowerek 16" można wrzucić na stertę bagaży do środka auta)

Mam jeszcze trochę czasu na kombinacje, ale w tej chwili myślę, że właśnie dorobię taki rodzaj adaptera pod przedni widelec Monsterbike'a. Adapter będzie skręcony z widelcem, tak jakby był przednią piastą, a od spodu będzie zapewne jakimś rodzajem kawałka rury - symulującej :) oponę kładzioną na rynienkę bagażnika.


PS. To nie temat bagażników rowerowych, więc zwijam się z tym offtopem :D


PS. 2. Jeżeli chodzi o proporcje roweru do mojego wzrostu to jest wszystko OK!
Problem zaczyna się dopiero przy porównaniu do innych rowerów (ale to juz nie moja wina na czym inni jeżdżą).
Ja na zwykłym góralu z kołami 26" przy wzroście 195cm wyglądam jak złodziej, który zarąbał dziecku rowerek spod szkoły :D
(patrz zdjęcie z postu #5)


A na 36" wyglądam tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(QU-AX Monsterbike 36" - 6'5" tall)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

20.03.2016, 13:02 #23 Ostatnia edycja: 20.03.2016, 14:36 by yayko
To mam tak samo jak Ty :)

« Dodane: 20.03.2016, 14:36 »

I rozmiar buta też mały  :)

MAG

Cytat: sseebbaa1 w 20.03.2016, 12:47
Pomysł z kurierem jest fajny i w sumie nieszablonowy :)

Mialem w zeszlym roku takich gosci - tyle ze oni przyjechali rano pociagiem, a kurier przywiosl im rowery tego samego dnia wieczorem ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 20.03.2016, 12:47A na 36" wyglądam tak
W tym Gorzowie to jakoś te ścieżki kręte macie :D a i tak każdy jeździ na szagę :ghost:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MAG

25.04.2016, 12:53 #26 Ostatnia edycja: 26.04.2016, 12:27 by MAG
Musze porobic w koncu zdjecia swojego sprzetu rowerowego.
Ostatnio kupilem Scotta Sportster do renowacji, bo stara wyscigowka Peugeot (troche ja przerabiam - ma powstac taki lekki oldschool ale na nowych komponentach) ktora kupilem z mysla o najstarszym synu, jakos mu nie pasi, a dla mnie ma troszke mala rame niestety.

No i planuje miec 2 kompletne zestawy rowerowe dla calej rodzinki - jeden ktory mamy tu w Szwecji, a drugi w Polsce, po to zeby za kazdym razem nie wozic rowerow tam i z powrotem przez Baltyk ;)

« Dodane: 26.04.2016, 11:16 »

No to zszedlem do piwnicy i pstryknalem pare fotek rodzinne go sprzetu :-) 

« Dodane: 26.04.2016, 11:17 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 26.04.2016, 11:26 »

Na tym sprzecie od wiosny zeszlego roku jezdze "na co dzien" u mnie po miescie - Yosemite model Hybrid - marka robiona dla marketow Biltema, ale rowerek na calkiem przyzwoitym osprzecie (np przerzutka Shimano Acera 9-rzedowa) a rama jest aluminiowa. Najwiekszy minus dla mnie to piasty bez zapiec QR - bylem bliski kupienia takiego roweru nowego, ale odstraszaly mnie kola przykrecane srubami. Gdy jednak pojawila sie polroczna uzywka w idealnym stanie za 1.000kr to sie juz nie zastanawialem :) (normalnie ten rower kosztuje 2,5tys)

« Dodane: 26.04.2016, 11:29 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 26.04.2016, 11:41 »

Moj stary wierny trekingowy TREK :)    Kupiony nowencja nie smigana - skladany dla mnie na osprzecie Shimano Alivio w salonie w Gdansku jeszcze chyba w zeszlym stuleciu ;) (wtedy Alivio to bylo cos nowego...)     3 lata temu zakoszony mi przez syna, gdy ten wyrosl ze swojego gorala.  Kupilem wtedy dla niego fajna kolarzowke - starego Peugeota Tourmalet, zeby mu ja przerobic na oldschoola, ale stwierdzil ze woli trekinga...

« Dodane: 26.04.2016, 12:26 »

Zdjecia Puga, ktory stal sie teraz dla mnie swoistym oczkiem w glowie, wstawie jak bede w Gdansku, bo tam rowerek czeka na dalsze prace. Ale nawet juz teraz musze powiedziec, ze na sciezce przy plazy pomiedzy Gdanskiem a Sopotem ludzie zwracali na niego uwage ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

 

A tu zestaw rodzinny :)

W tym sezonie corka przesiada sie z pomaranczowego na czerwonego (tez ma kolka 24", ale zdecydowanie dluzsza rame), a najmlodszy agent z czarnego na pomaranczowego.

Dalej stoi sprzecik mojej zony (trafiony za psie pieniadze - stal zapomniany 3 lata w stajni zanim wlascicielka sobie o nim przypomniala i wystawila na sprzedaz za 500kr - w sklepie nowy markowy rower na takim osprzecie kosztuje tutaj ok. 5tys kr...   

Na koncu widac moj najnowszy "projekt" ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Scott Sportster Tour - dalem za niego w zeszly weekend 550kr (jakies 250zl), niby sporo biorac pod uwage ze przednie kolo jak widac pochodzi z gorala, do wymiany jest sztyca siodla, caly naped, linki hamownikow i przerzutek, tylna obrecz to smietnik, wieec musze kupic defacto komplet kol, a biorac pod uwage moja wage, to musze brac obrecze wzmocnione, to robi sie juz niemala sumka. Z tym, ze tak naprawde podejrzewam, ze zakup tego roweru wyjdzie mnie w okolicy 50zl (sam zakup), bo w komplecie z tym rowerem dostalem takie cudo ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

 

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W obecnym stanie jest warte jakies 150-200zl, ale jak troszke nad nim popracuje zeby pozbyc sie rdzy z zawieszenia, to moze i nawet byc wiecej warte niz to co dalem za caly rower ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

19.05.2016, 23:12 #28 Ostatnia edycja: 20.05.2016, 09:11 by sseebbaa1
Skoro to forum tuningowe, to opiszę jeszcze przeróbki roweru QU-AX Monsterbike 36".
Jako że z założenia nie jestem fanem tuningu optycznego, a bardziej mechanicznego, to i w rowerze dokonałem kilku ulepszeń mechanicznych :)

W pierwszej kolejności musiałem dostosować przełożenie główne do ukształtowania terenu w okolicy. Wspominałem już o tym, ale teraz pokażę, jakie są różnice w wielkości zastosowanych tylnych zębatek i jak ustaliłem odpowiednie przełożenie.
Pierwotnie była z tyłu zębatka o 18 zębach - niestety na tym przełożeniu głównym podjeżdżanie pod górki nawet na pierwszym biegu było bardzo trudne. Przełożenie główne było bowiem bardzo ,,szybkie", dostosowane ewidentnie do górek w stylu holenderskim :D

Na zdjęciu zębatki 18T oraz 24T, to wspomniane zębatki z mojego roweru. Natomiast zębatka 17T została z roweru mojej żony (zielony rower z koszem widoczny w poście #17), gdzie też zastosowałem większą zębatkę - jeżeli dobrze pamiętam to 22T.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Przed:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tutaj chcę dodać, że przed wybraniem rozmiaru tylnej zębatki dla Monsterbike'a 36" przeprowadziłem własne obliczenia w oparciu o znany mi inny rower, na którym jeździłem po okolicznych górkach.
Dzięki temu wiedziałem, jakie przełożenie jest potrzebne do podjechania pod daną górkę w mieście.
Przy uwzględnieniu w obliczeniach różnic w rozmiarach kół obu rowerów (ich obwodów) mogłem precyzyjnie określić czego oczekuję po całkowitym przełożeniu w nowym rowerze.

Sprawdzałem na ,,góralu" (Wheeler z kołami 26" widoczny w poście #5), jak mi się podjeżdża pod górki na danym przełożeniu i porównałem to z obliczeniami. Dzięki temu ustaliłem o ile muszę ,,zmiękczyć przełożenie" (jak to mawiają prawdziwi kolarze).

Tak wyglądały moje obliczenia:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zmiana zębatki z 18T na 24T spowodowała tak naprawdę przejście o jedno przełożenie w dół – to co wcześniej było ,,jedynką" obecnie jest ,,dwójką" (piasta ma łącznie trzy przełożenia).



Kolejną modyfikacją mechaniczną roweru było dostosowanie pozycji na rowerze. Od samego początku czułem bowiem, że siodełko jest zbyt blisko kierownicy. To powodowało, że ułożenie nóg względem mechanizmu korbowego było niekomfortowe.
Początkowo przesunąłem siodełko w jego standardowych uchwytach do tyłu, ale to dało zysk może z 1,5 cm, co było niewystarczające. Zauważyłem, że podświadomie ciągle siadam na siodełku z wystającymi do tyłu ,,4 literami".
Wiedziałem zatem, że muszę wysunąć siodełko bardziej do tyłu. Długo szukałem rozwiązania, które nie byłoby drogie, a jednocześnie pasowałoby stylem do wyglądu Monsterbike'a.
No i w końcu znalazłem - SR (Sakae Ringyo) MTE-100 Adjustable Seatpost:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zdjęcia pokazują duży zakres przesuwania siodełka, który właśnie był mi potrzebny.
Teraz uzyskałem odpowiednie dopasowanie do swojego wzrostu :)

Sam wspornik siodła (sztyca) po zamontowaniu wygląda tak i pasuje do stylu retro-cruisera:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ostatnią modyfikacją będzie zrobienie porządnego oświetlenia.
Kupiłem przepiękną lampę przednią, ale niestety świeci fatalnie. Zwykłe chińskie lampki na małe bateryjki świecą lepiej :(

Postanowiłem zatem zabrać się za modyfikację elektryczno-elektroniczną, co jest ogromnym dla mnie wyzwaniem. Dla kwestii związanych z prądem jest bowiem straszliwym opornikiem :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Standardowo instalacja była oparta o baterie 2xR14 i trzy beznadziejne diody LED:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Natomiast planowana instalacja powstanie w oparciu o mocne ogniwo 18650, jedną diodę CREE oraz programowalny sterownik LED - wszystko kupione od Grega znanego na portalu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.swiatelka.pl (o dziwo to wszystko na zdjęciu działa):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jak uda mi się wszystko stabilnie zamontować w lampie, to w sumie najważniejsze przeróbki będą zrobione 8) 8) 8)

Przepraszam za przynudzanie. Tak mnie jakoś naszło.
Pozdrawiam.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

szaman696

U mnie tak:

Secik MTB
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Secik szosowy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.