[Focus] MK1 RS engine - Draculla by Seboludek & Cujawy Customs

Seboludek, 14.07.2015, 22:42 « poprzedni - następny »

Seboludek

Witam.

O forum dowiedziałem się całkowicie przypadkiem w trakcie poszukiwań internetowych. Poczytałem sobie dosłownie troszeczkę i bardzo spodobał mi się klimat tego miejsca, więc zaprezentuje wam swojego Dracullę  :D

Może od początku.

Po roku posiadania prawka (czyli w 2008r) stałem się posiadaczem miętowego Forda Focusa MK1 z 2001r z "super wyczynową" jednostką 1.8 TDDI  90KM i przebiegiem 100tys. km, którym od nowości jeździła moja mamcia :) Po niedługim czasie zawitałem na Forum Focus Klub Polska i tak się zaczęła przygoda z Tuningiem ;) Zamontowanych i zmodyfikowanych rzeczy było sporo. Po zrobieniu 120tys. km pojechałem do Heko, który zrobił mi potworka o mocy 120KM i 275NM. Byłem w siódmym niebie i mówiłem, że nic więcej mi nie trzeba. Ale wiadomo apetyt ciągle rośnie i po przejechaniu kolejnych 130tys. km zapadła decyzja, że szukam silnika 2.0, który następnie "wzmocnię" do około 200km.

Tak prezentował się pod koniec mój pierwszy Focus:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem całego Focusa z małym przebiegiem od starszego pana z Niemcowni.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No i jazda do domku ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No i w domu  :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Szybkie ogarnięcie + zimowe kółka no i jazda na sesyjkę


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak się okazało, mój nowy nabytek był w DUŻO lepszej kondycji blacharskiej niż moje obecne oczko w głowie. Zatem decyzja była prosta. Robimy przeszczep wszystkiego co do tej pory zrobiłem w Dieselku, a obecne auto powraca do serii i idzie na handel. Swoją drogą za Dracullę do opłat zapłaciłem 3.700zł, a dieselka sprzedałem za 4.800zł :D

No i zabawa się zaczęła:
Nie będę wszystkiego opisywał krok po kroku, bo byście zasnęli przed monitorem, listę spowiedzi umieszczam na samym dole tego posta ;)

Wraz z Wujkiem Stefanem (bardzo dobry przyjaciel, poznacie go na zdjęciach), przystąpiliśmy do przeszczepu i upiększenia seryjnej Foki.  Pomalowaliśmy kilkadziesiąt elementów, przełożyliśmy amorki ze sprężynami oraz hamulcami, założyłem męskie kółka oraz zrobiliśmy swap całego wnętrza.

Trochę fotek z naszych poczynań:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dobra odpuszczam, szukanie zdjęć historycznych to trudne zadanie :-P

Po złożeniu wszystkiego auto prezentuje się tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





No ale to jeszcze trochę za mało, aby zakładać wątek na tym forum. Przechodzę więc do sedna  :D

Po przesiadce z turbo-diesela, brakowało mi strasznie tego odepchnięcia kiedy turbinka zaczyna pompować ;) Plan na uturbienie cały czas kręcił mi się po głowie, ale im więcej czytałem na ten temat, tym bardziej mnie to przerażało. Jednak nastał taki piękny dzień, kiedy kolega poszukujący foteli z RS'a zadzwonił do mnie, że stoi Focus RS na allegro za 15 tysięcy złotych. Szybkie przeliczenie kasy, przekonało mnie, że to jedyna szansa, na super silnik w gotowym zestawieniu. Z racji iż był to niesamowicie zwieśniaczony egzemplarz, nawet nie myślałem o próbie jego odbudowy, bo koszta przewyższałyby jego wartość. W taki oto sposób stałem się posiadaczem RS'a - dawcy dla mojego projektu :)

Wyglądał tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


mam filmik. ale nie wiem jeszcze jak go wstawić więc umieszczam link:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=31-yK9aMT38

Z racji różnych zawirowań i przygód życiowych, dopiero po pół roku od zakupu przyszedł czas na przeszczep silnika ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Generalnie, to z RS'a wziąłem:
- silnik
- skrzynia
- instalacja silnika
- zegary
- zbiornik paliwa
- wydech

To chyba na tyle. Jeśli macie jakieś pytania, sugestie, bądź chcecie wyrazić swoją opinię, PISZCIE śmiało. Ja jestem zwykły chłopak ze wsi  :evil:

No dobra, to na koniec mała spowiedź z grzechów popełnionych w moim Draculli:

Wewnątrz:
- malowanie elementów w grafit: ramki nawiewów, listwy na drzwiach, panel środkowy oraz ramka przy lewarku zmiany biegów
- licznik z RS'a
- zrobiona podsufitka i słupki na czarno
- schowek na okulary z wersji USA
- dołożenie oryginalnych lampek oświetlenia: schowka, popielniczki, daszków przeciwsłonecznych, centralna lampka submarine, druga lampka nad tylną kanapą
- flock schowka
- zmieniona gałka zmiany biegów, oraz mieszek z prawdziwej skóry z ST
- dźwignia ręcznego z ST
- fotele RECARO w pełnej skórze z grzaniem i elektryczną regulacją wysokości kierowcy i pasażera z ST
- półka na pierdółki w bagażniku
- założone boczki z wykończeniem w czarnej skórze oraz listwami ozdobnymi
- wymieniony tunel środkowy na poliftowy
- dołożenie pilota do sterowania radiem.
- automat świateł i wycieraczek z mondeo MK3
- radio Pioneer AVH5200 BT
- dołożenie climatronika
- zmiana instalacji na poliftową
- we wnętrzu więcej grzechów nie pamiętam ale jeszcze się coś znajdzie

Zewnątrz:
- Koło ATS DTM 18''x7'' ET 42 w graficie
- Nakrętki do kół Volk Racing z dedykowanym logo CC
- Opony Interstate 215x40
- Malowanie wszystkich czarnych elementów w kolor auta
- Malowanie siatek w zderzakach i grillu oraz dokładki i nakładek na lusterka w grafit
- zderzaki z pakietu RS Collection
- dokładka z seata leona cupry
- lampy przednie Hella Celis Bi-xenon malowane w grafit
- spryskiwacze lamp
- wywalenie tylnej wycieraczki
- ramki tablic w kolor nadwozia
- czarne emblematy
- kierunki black DEPO
- czerwone zaciski
- siłowniki maski

Mechanicznie:
- silnik ze skrzynią RS
- heble z ST: tarcze EBC Turbo Grove i klocki Hawk HPS
- przewody w stalowym oplocie
- sprężyny Eibach Pro Kit - 30mm
- amortyzatory Kayaba AGX z regulacją twardości
- Decat
- kolektor wydechowy rurowy
- na razie więcej nie pamiętam, jak coś będzie to uzupełnię

No to na tyle, życzę miłej lektury mojego tematu i zapraszam do komentowania i dyskusji  :D

yayko


Seboludek

Dzięki

Przepraszam, za duplikaty zdjęć. Proszę moda o ogarnięcie i obiecuję poprawę ;)

sseebbaa1

Łał! :o
Niezła przeróbka i to w jedyną słuszną stronę!
Szczerze gratuluję.

Jak dla mnie, to przeróbki mechaniczne są najważniejsze, ale skoro pochwaliłeś się przeróbkami wnętrza, to pokaż też zdjęcia środka.

A rozważałeś montaż szpery?
Nie wiem czy jest dostępna do tej skrzyni, ale chyba przydałaby się, co?

Moc jest standardowa?
215 KM?



PS. w Focusie "dawcy" nie najgorzej prezentowało się połączenie czarnego dachu z tylną przyciemnioną szybą i ciemnymi bocznymi szybami w kontraście do białego lakieru (chociaż generalnie nie jestem fanem czarnych dachów).
Ale reszta, to rzeczywiście przegięcie :) więc dobrze, że zrobiłeś cichociemnego Focusa, który zaskakuje sparingpartnerów spod świateł :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Też gratuluję, mnóstwo fajnie wykonanej pracy.

fabio210

Zna się chłop na rzeczy, ale to takie rzeczy tylko na cujawach.  Pozdrawiam.

Boxik

gratulacje projektu. Kupa dobrej roboty no i efekt powalający.

Seboludek

O są pierwsze rzeczy, o których zapomniałem.
Szpera jest, bo w RS'ach montowali ją fabrycznie :D
Wybieram się na hamownie w najbliższym czasie aby go sprawdzić, bo Draculla pokonał:
BMW serii 5 3.0 diesel 280KM
BMW Z4 3.0 280 KM
VW Golf 4 260KM
Więc musi być jakiś bonus bo seryjne 215KM by nie dało rady takim przeciwnikom.
A no i jest jeszcze sprzęgło Sachs Racing ze spieku z mocniejszym dociskiem :D
Fotki wnętrza wstawie na dniach :)

bishop

Jedna z ładniejszych mk1 jakie widziałem. Mnóstwo pracy musiało być przy tym ale warto było. Świetna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

st-power

Gratuluję udanego projektu i przede wszystkim zawzięcia :)
Będę na pewno śledził ten wątek, autko super :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

MAG

Super autko
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0


T

Fajny, kompleksowy projekt. Z detali podoba mi się ta srebrna dokładka zderzaka -- obniża optycznie auto.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Seboludek

Znalazłem filmiki z tego roku ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=INX187SUvCU

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=JSZMCZcIkGo

A wieczorkiem wstawię fotki z wnętrza ;)

weksla

No moje gratulacje. Super projekt
Bardzo mi się podoba. Zrobione od A do Z. Koniecznie daj wykres z hamowni.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps