[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

Tigerbart, 16.05.2015, 17:35 « poprzedni - następny »

MAG

Pamiętając co robiłeś z Escortami, to nie wątpię że będzie gruuuuuuubo ;)

Nie zawsze i nie wszystko w twoich modach mi się podoba, ale zawsze jest to robione pierwsza klasa.
Czekam z niecierpliwością do wiosny na efekty...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

rafek

Juz wiem jak będzie moje auto wyglądało , ale zostawiam oryginalne fele bo są dla mnie najpiękniejsze . Cudowne auto i pełen szacunek
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/

Tigerbart

Prace idą jak NA RAZIE bardzo wolno, dobrze, że zakupiłem pełen komplet uszczelek, gdyż okazuje się, że silnik poci mi się nie tylko z jednej strony wału, ale z obu, a także z okolic pokrywy rozrządu, bo mam cały alternator w oleju.

Na pewno mam do kupienia końcówki drążków kierowniczych.

Obecnie cały przód jest rozebrany, teraz czas na wyciągnięcie silnika i zdemontowanie zawieszenia. Zawieszenie idzie całe do wyprasowania tulei, do piaskowania i proszkowego malowania na czerwono. Żółte tuleje poliuretanowe już czekają, zamówiłem o poziom twardsze niż fabryczne. Oznacza to też, że do zakupienia będą dwa przednie swożnie.

Po montażu całego zawieszenia i wydechu, a także kontroli konserwacji podwozia uważam, że podwozie będzie wyglądało jak w kościele i na dłuuuugo wystarczy.

sseebbaa1

Daj chociaż jakieś pojedyncze zdjęcie z obecnych prac!
Taki fotograficzny trailer fajnie podniesie napięcie w oczekiwaniu na gotowy projekt :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Z tym jest kłopot, bo po prostu nie mam czasu.....

Postaram się co jakiś czas coś zapodać, ale znając mnie nie będzie to profesjonalna relacja.

MAG

Andrzej Ci robi, czy jakąś nową metę na te zabawy znalazłeś?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Hex

Miałem w planie podjechać w sobotę, zobaczyć co się dzieje, ale mi wypadły inne dziwne sprawy, tej soboty nie odpuszczę ;) 

Tigerbart

Cytat: MAG w 23.01.2017, 08:57Andrzej Ci robi, czy jakąś nową metę na te zabawy znalazłeś?

Nie zmieniam miejsca, wiem, że będzie dobrze.

Cytat: Hex w 23.01.2017, 21:26tej soboty nie odpuszczę

Bardzo dobrze, choć uważam, że jest za wcześnie na szeroko rozumiane "efekty". Spodziewany koniec prac to prawie miesiąc.

MAG

04.02.2017, 16:58 #353 Ostatnia edycja: 04.02.2017, 17:09 by MAG
Bartek - mam pytanko o Twoje fele, bo grzebiac w wątku nie znalazłem do końca potwierdzenia czy zamówiłeś dokąłdnie tak jak planowałeś...
Na przodzie masz 9,5J19 a na tyle 11J19?
Jakie tam sa opony?


Pytam, bo mam mozliwośc kupić felgi z Jaguara nówki sztuki, ale sa tylko w rozmiarze 10J19, czyli te które szły na tył.
Na przodzie powinny byc 9J19, ale niestety nie sa dostepne w tym zestawie...

No i sie kurde zacząłem nad nimi zastanawiać, bo cena jest zabójczo atrakcyjna...


« Dodane: 04.02.2017, 17:09 »

btw - gdzie dałeś/dajesz felgi do zrobienia, bo musze swoje 19-tki po sezonie zimowym odświeżyć.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Maciej felgi mam 9,5x19 x4. Od lat korzystam z usług jednego zakładu (Tujko na trakcie św Wojciecha). Opony mam 225/35

MAG

04.02.2017, 19:29 #355 Ostatnia edycja: 04.02.2017, 19:30 by MAG
Ile biorą za samą renowację?
Bo felgi póki co jeszcze miesiąc temu były proste ;)


Ciekawe jak by wygladał naciąg 245/40 na 10-calowej feldze...




Do Tujki to pamietam, że jeszcze mój ojczulek jeździł jak byłem małym chłopakiem, czyli daaaawno temu  :D
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Naciąg możesz sobie sprawdzić na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.tyrestretch.com

Ceny mają wyższe niż w innych miejscach, ale robotę robią tak jak dla siebie.

MAG

Co prawda nie znalazłem tam dokładnie takiego naciagu jaki mnie interesował, ale patrzac na taką samą oponę na feldze o cal mniejszej , to chyba sobie odpuszczę te Jaguarowe fele...

Smokusem nie tylko ja jeżdżę... ;-)


Ale i tak zadzwonię do kolesia czy nadal je ma - może na handel do Polski by sie je wzieło...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Dziś jestem już przekonany, że w listopadzie podjąłem właściwą decyzję o przeprowadzeniu odświeżenia elementów silnika.
Im dalej w las tym więcej informacji o własnym aucie się dowiedziałem.

Po pierwsze wycieki (pocenie)- po obu stronach wału, spod filtra oleju i jednej głowicy, po drugie jedna głowica była u mnie robiona i w dodatku niezbyt profesjonalnie. Okazało się, że wypalone mam uszczelniacze zaworowe w tej głowicy, a także popalone roczne świeczki, a łańcuch rozrządu na tej głowicy był o dobry centymetr dłuższy od drugiego jak się powiesiło oba na palcu! Masakra.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





W czasie prac wyszły oczywiście inne bolączki, jak przeguby wewnętrzne i zewnętrzne, uszczelniacze półosi, łożysko alternatora, paski (mimo, że rok temu wymieniłem).


A tu blok po wstępnym umyciu no i pomalowana skrzynia:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Obecnie poniesione wydatki (kupuję tylko oryginał):

- kompletny rozrząd - 2500zł
- wszystkie uszczelki silnika i zawór bocznikowy - 2500 zł
- komplet węży silikonowych - 2500 zł
- podstawa pod filtr oleju z termostatem - 100zł
- panewki KING Racing (wszystkie) - 550zł
- komplet tulei poliuretanowych - 1200zł
- łożysko podpory - 200zł
- przeguby zewnętrzne - 600zł
- przeguby wewnętrzne - 550zł
- uszczelniacze półosi - 50zł
- układ wydechowy MSDS i airbox od Rijndeal'a - 3500zł

Suma: 14250zl

Teraz przede mną na dniach kolejne wydatki:

- piaskowanie i malowanie proszkowe elementów - 1600zł
- porting głowic - 1600zł
- felgi - malowanie - 600zł
- hydrografika elementów- 700zł

Suma: 4500zł (18750zł)

A jeszcze nie mam wyceny elementów, które są do wymiany, lub chcę przy okazji wymienić / kupić:

- pompa wody
- pompa oleju
- węże ciśnieniowe układu wspomagania
- węże ciśnieniowe układu chłodzenia oleju
- chłodnica oleju
- swożeń wahacza przedniego
- świece zapłonowe
no i zapewne jeszcze coś dojdzie.

Także same przygotowanie / wyprostowanie auta na długie lata wyniesie mnie ponad 20 tys zł, ale zawieszenie będzie nówka, silnik nówka, wszystko odpicowane.

Z szeroko pojmowanego tuningu w tej kwocie zmieściliśmy:

- kompletny customowy wydech
- airbox z przepustnicą Mustang 4.6 V8
- porting glowic
- zawieszenie poliuretanowe


-----------

AAA no i kompletnie zapomniałem o sprzęgle!

Okazało się, że moja tarcza od dawna nie wie co to są okładziny, sprężyna słoneczkowa jest pęknięta, a dwumas ma luzy jak mudżyn z reklamy Redds'a ;) Dziwne, że podczas jakiejkolwiek jazdy nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy w tym zakresie. Wszystko do wymiany.

Jestem na etapie doboru sprzęgła do jednomasowego koła zamachowego. Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?

Chcę wymienić też uszczelniacz wałka rozrządu (czerwona strzałka). Aby to zrobić trzeba ściągnąć koło pasowe (zielona strzałka). Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie jak to zrobić?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



caqerr

Cytat: Tigerbart w 05.03.2017, 12:07Po pierwsze wycieki (pocenie)- po obu stronach wału, spod filtra oleju i jednej głowicy, po drugie jedna głowica była u mnie robiona i w dodatku niezbyt profesjonalnie. Okazało się, że wypalone mam uszczelniacze zaworowe w tej głowicy, a także popalone roczne świeczki, a łańcuch rozrządu na tej głowicy był o dobry centymetr dłuższy od drugiego jak się powiesiło oba na palcu! Masakra.


No ale auta z limanowej są cacy przecież... :D