FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer
1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29
Hex #405 | 26.10.2017, 18:05
    Forumowicz
    Escort Cosworth - Focus RS
    Gdańsk

    Tomek, po prostu nie pasowała ta sekcja przy dodaniu podkładki z termostatem do chłodzenia oleju, a także zupełnie nie spotykała się ze środkową częścią. To były główne powody. Jak dopasowaliśmy spawając twoje rury aby pasowały to po prostu auto kilkakrotnie przekraczało dopuszczalne decybele podczas pracy nawet na jałowym silniku Wink Postanowiliśmy zrobić temat od nowa. Nie gniewaj się, po prostu musieliśmy z tego zrezygnować.

    Ja bym coś o tej sekcji wydechu napisał, bo widziałem to na oczy, i trzymałem to w ręku, ale pewnie zaraz znowu mój niewygodny post zostane usunięty.

    Rijndael #406 | 26.10.2017, 18:19
      Administrator
      Warszawa

      Ja bym coś o tej sekcji wydechu napisał, bo widziałem to na oczy, i trzymałem to w ręku
      Pisz śmiało.

      ale pewnie zaraz znowu mój niewygodny post zostane usunięty.
      Tu praktycznie nie są kasowane żadne posty, wiec chyba fantazjujesz. Może trafiłeś np. na awarię bazy i odtworzenie backupu sprzed 24h.

      Hex #407 | 26.10.2017, 18:31
        Forumowicz
        Escort Cosworth - Focus RS
        Gdańsk

        Jeżeli nikt nic nie kasował, to widocznie musiało tak być, trafiłem na awarię bazy.

        Wydech był mało profesjonalny, szczególnie spawy przykryte bandażem i całość zapryskana srebrzanką Wink
        Rijndael #408 | 26.10.2017, 18:46
          Administrator
          Warszawa

          Wydech był mało profesjonalny, szczególnie spawy przykryte bandażem i całość zapryskana srebrzanką Wink
          Kolektory MSDS w najlepszej wersji "ceramic coated" są Twoim zdaniem mało profesjonalne? No cóż, masz prawo do własnej opinii. Smiley Producent nie skupił się na polerowaniu na wysoki połysk, tylko na dobrej konstrukcji i moim zdaniem są to najlepsze kolektory dostępne na rynku do tego silnika.

          http://nautilusperformance.com/en/component/ecwid/#!/95-00-Contour-Cougar-Mondeo-V6-MSDS-Shorty-Mild-Steel-Headers/p/9153748/category=24940047

          Jedyny spaw który mógł budzić uwagi natury estetycznej to naprawa 1 mm otworu pomiędzy primary runnerami, co zresztą opisywałem w temacie o moim aucie (prawdopodobnie jakaś wada fabryczna). Celowo prosiłem o zrobienie tego maksymalnie solidnie, bo jakakolwiek naprawa tej części wydechu jest kłopotliwa i kosztowna, gdy jest on już na aucie. Dlatego okolice tego miejsca zostały bardzo dokładnie i obwicie napawane.

          Co do "przykrycia srebrzanką", to lakieru wysokotemperaturowego używa się do zaimpregnowania taśm termoizolacyjnych. Dzięki temu wytrzymują bez problemu kilka lat.


          Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
          Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
          Hex #409 | 26.10.2017, 18:59
            Forumowicz
            Escort Cosworth - Focus RS
            Gdańsk

            Bardziej mi chodziło o część wydechu która szła pod silnikiem Wink Do kolektorów się nie czepiam, są spoko.

            https://cl.ly/nKaw

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


            Rijndael #410 | 26.10.2017, 19:20
              Administrator
              Warszawa

              Bardziej mi chodziło o część wydechu która szła pod silnikiem Wink Do kolektorów się nie czepiam, są spoko.
              Przecież napisałeś, że chodzi Ci o sekcję "przykrytą bandażem", a taśma termoizolacyjna była wyłącznie na kolektorach. Co do tego zdjęcia, to nie bardzo wiem jak się do tego odnieść. Co tu jest nie tak? Nieoszlifowane spawy na zewnątrz? Przecież to nie ma żadnego znaczenia.

              Do spasowania trudno mi się odnieść, bo widzę, że z przedniej sekcji zostały już odcięte tłumiki przelotowe w obudowie katalizatorów oraz uchwyt do podwozia, a lewy kolektor jest niedokręcony. Pewnie to jakiś etap przejściowy dopasowywania przedniej sekcji do niestandardowego wydechu Bartka. U mnie cały wydech był poprowadzony najbliżej podwozia, jak się tylko dało i absolutnie nie wyglądało to w ten sposób.

              Jaka w ogóle była Twoja rola w tym montażu? Czy masz wiedze na temat konstruowania kolektorów wydechowych i wydechu jako takiego? Skoro mam się odnosić do Twoich opinii, to chciałbym wiedzieć. Smiley

              « Dodane: 26.10.2017, 19:28 »

              Tak to wyglądało na moim aucie:

              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

              « Ostatnia zmiana: 26.10.2017, 19:28 autor: Rijndael »

              Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
              Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
              Hex #411 | 27.10.2017, 17:21
                Forumowicz
                Escort Cosworth - Focus RS
                Gdańsk

                Tak, to już było lekko przerobione przez chłopaków.
                Moja rola w tym projekcie żadna, bardziej jako obserwator, nie mam zielonego pojęcia o budowie układów wydechowych, ale miałem budowane wydechy w 3 autach, i zawsze to była ładna rurka z kwasu, z możliwie jak najmniejszą ilością spawów.
                Dlatego pospawanie takich rurek do kupy wydaje mi się mało profesjonalne. Wydaje mi się Wink Może tak jest dobrze, kolektory robią robotę, a dalej to już mało ważne, i tak wyleci tam gdzie ma Wink

                Tigerbart #412 | 28.10.2017, 11:00
                  Znawca
                  ST220 Estate '05
                  Gdańsk

                  Prawdopodobnie będę musiał usunąć z kompa dwie sondy (te za katami) bo ciągle mam bledy. Sam tego nie ogarniam wiec zapewne do tego dojdzie.

                  Z błędami nie widzę sensu hamować auto a czuję znaczną poprawę w wydajności:)
                  rafek #413 | 28.10.2017, 13:18
                    Bywalec

                    ST220 zombi 2005 lift
                    Płock

                    WWW
                    Ciekawe jak by działał taki wydech jak by zastosował bak jak w BMW. Tam z uwagi na wał jest dwu komorowy z przelewem z jednej komory do drugiej  i wtedy można by w ST puścić wydech prosto bez y-pipe od głowic.

                    Rijndael #414 | 28.10.2017, 16:02
                      Administrator
                      Warszawa

                      i zawsze to była ładna rurka z kwasu, z możliwie jak najmniejszą ilością spawów. Dlatego pospawanie takich rurek do kupy wydaje mi się mało profesjonalne. Wydaje mi się Wink Może tak jest dobrze, kolektory robią robotę, a dalej to już mało ważne, i tak wyleci tam gdzie ma
                      Oczywiście jest najlepiej, jeśli cały wydech zostanie wykonany ze stali nierdzewnej, niestety MSDS-y nie występują w takiej wersji. Przez krótki moment była produkowana kopia z nierdzewki (przez inną firmę), ale została wycofana na skutek protestów producenta oryginalnych kolektorów. A ten nie widzi potrzeby używania do produkcji stali nierdzewnej. Ale mimo wszystko te kolektory są najlepsze, ponieważ jako jedyne mają proporcje primary runnerów 1:1:2 (idealne proporcje to 1:1:1, ale tu nie ma na to miejsca) oraz proporcje średnicy primary runnerów i rury zbiorczej właściwe dla kolektorów 3-1. Dla porównania, popularne, wypolerowane na wysoki połysk kolektory z Ebaya mają primary runnery o przypadkowych proporcjach (i znacznie krótsze), a proporcje średnic niepoprawne (jak dla kolektorów 4-1, chociaż są to kolektory 3-1). Ponadto kolektory MSDS są pokryte powłoka ceramiczną, która stanowi bardzo dobrą izolację termiczną i przy okazji także zabezpieczenie antykorozyjne, co jest ważne w przypadku kolektorów wykonanych z "mild steel".

                      Co do dalszej części wydechu, to ona została już wykonana z nierdzewki. Smiley Poczatkowy fragment został wykonany z Y-pipe Racebits, która została pozbawiona łączenia w jedną rurę. Zostało to zrobione dlatego, żeby uniknąć spawów na początku układu wydechowego i zachować bardzo dobrze wykonane łączenia z kolektorami. Jakkolwiek kolektory MSDS są znacznie lepsze niż Racebitsy, to akurat Y-pipe wyszła dużo lepiej w wykonaniu Racebits. Dalej zostały do niej dospawane rury z bardzo dobrej stali nierdzewnej (z FMIC), łączniki elastyczne też ze stali nierdzewnej. Tłumik przelotowe w obudowie katalizatorów to stal aluminizowana — nie znalazłem takiego produktu ze stali nierdzewnej, ale są bardzo dobrej jakości. Tak to dokładnie wyglądało:

                      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                      Na całym tym elemencie są wykonane tylko 3 spawy (pomijam łączenia poszczególnych elementów), a przy typowym wykonaniu (bez poświęcenia y-pipe giętej maszynowo) byłoby ich znacznie więcej. To samo tyczy się kolektorów MSDS, które także są gięte maszynowo i nie mają żadnych zbędnych spawów (nie widać tego na zdjęciu, bo są owinięte taśmą).

                      Ponadto chciałbym zaznaczyć, że starałem się sprzedać wydech w całości, ponieważ został on przeze mnie zaprojektowany (policzony), przetestowany i miałem pewności, że jako całość pasuje, działa (sprawdzony na hamowni) i nie jest zbyt głośny. W przypadku projektu Bartka sugerowałem wymianę całego wydechu i sprzedaż starego, ale na jego prośbę zdecydowałem się sprzedać tylko przednią część. Nie uważałem tego za optymalne rozwiązanie (biorąc pod uwagę koszty i nakład pracy), jednak w jakiś sposób rozumiem podejście Bartka, bo najfajniejsze w tuningu jest przecież samodzielne tworzenie, projektowanie, a niekoniecznie zamontowanie paru gotowych elementów. Wiem tez, ze zależało mu na dość konkretnym efekcie dźwiękowym i rzeczywiście wydech brzmi bardzo dobrze, nie wiem czy lepiej niż mój, ale na pewno inaczej. Smiley

                      Prawdopodobnie będę musiał usunąć z kompa dwie sondy (te za katami) bo ciągle mam bledy. Sam tego nie ogarniam wiec zapewne do tego dojdzie.
                      Jeżeli masz taką możliwość, to jest to najlepsze rozwiązanie, chociaż u mnie odsunięcie jej (bo była 1) w okolice tylnej osi + tulejka rozwiązało problem. Niemniej "oszukiwanie" sondy tulejkami to zawsze jest trochę loteria.
                      « Ostatnia zmiana: 28.10.2017, 16:10 autor: Rijndael »

                      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                      Hex #415 | 28.10.2017, 18:59
                        Forumowicz
                        Escort Cosworth - Focus RS
                        Gdańsk

                        Rijndael, dzięki za konkretne i obszerne wytłumaczenie, wychodzi na to że się myliłem Smiley

                        Bartek, ja bym Tobie polecił dobrego gościa który by ogarnął temat tych tulejek, ale kurde, Ty tam nie wjedziesz  Angry
                        Tigerbart #416 | 28.11.2017, 15:48
                          Znawca
                          ST220 Estate '05
                          Gdańsk

                          A oto dziś nakręcony filmik z dźwiękiem wydechu Wink

                          https://www.youtube.com/watch?v=LV1MbN_CYug&feature=youtu.be

                          Opinie?
                          Rijndael #417 | 28.11.2017, 17:30
                            Administrator
                            Warszawa

                            Brzmi ładnie, może nakręciłbyś drive-by?

                            Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                            Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                            sseebbaa1 #418 | 18.12.2017, 23:10
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                              Tigerbart, a nie myślałeś żeby owinąć bandażami też katalizatory?
                              Te najlepsze bazaltowe taśmy wytrzymują ponoć do 1400℃, a więc wystarczyłoby na temperatury katalizatorów, a na pewno zmniejszyłoby grzanie w nóżki przez podłogę Smiley

                              Tigerbart #419 | 19.12.2017, 10:52
                                Znawca
                                ST220 Estate '05
                                Gdańsk

                                No chyba trzeba będzie tak zrobić
                                1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29