[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

Tigerbart, 16.05.2015, 17:35 « poprzedni - następny »

T

Fajnie, że projekt wraca do życia. Czekamy na szczegółowe informacje. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Z Bartkiem gadałem telefonicznie o jego autku, ale on kurcze trzyma język za zębami i nie chciał zdradzić wszystkich szczegółów projektu :)
Też trzymam kciuki i czuję, że szykuje się odlotowy kombiak.
Jak patrzę na zdjęcia z posta #272 to uważam, że to juz wówczas było najładniejsze kombi na forum. A co teraz kolega nam pokaże?
...boje się nawet myśleć :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

Bart nie moge sie doczekac premiery

Tigerbart

Halo Haloooooo ;)

Odebrałem swojego potwora wczoraj, a stał od pierwszego tygodnia grudnia, także strasznie napalony byłem na ten wyczekiwany dzień ;)

Tak jak pisałem z poście #358 koszt prac na tamtą chwilę wynosił nieco ponad 18 tys pln. Tak jak przewidywałem to nie był koszt ostateczny, a prezentuje się to następująco:

- prace poza warsztatem - obróbka głowic (planowanie, porting, kompletne czyszczenie itp), porting kolektora ssącego, przepustnica 4,6 V8 na TB (dzięki Sebie) piaskowanie i malowanie proszkowe kompletnego zawieszenia (łącznie z wózkami) i elementów silnika, hydrografika dokładki, halogenów, lusterek, malowanie felg, geometria, przegląd
- prace w warsztacie - domówienie części mechanicznych (lista ponad 20 pozycji - przedstawię ją w osobnym poście bo mam FV w aucie), dokupienie sportowych katalizatorów Magnaflow Euro3 2,5" i rur z kwasówki - budowa wydechu od nowa (gdyż część wydechu od kolektorów Rijndeal'a do początku sekcji środkowej kompletnie nie pasowała, no i miała mniejszą średnicę), no i wymiana wszystkich elementów i odbudowa całego silnika na nowych częściach.

W efekcie przewidziany budżet początkowy był na poziomie 18500 PLN + 7700 PLN = 26200 PLN

Budżet faktycznie poświęcony na wszystkie prace to 18500 PLN + 7700 PLN + 8500 PLN = 34700 PLN

Szeroko opiszę listę kosztów w osobnym poście jak się trochę ogarnę. Ogólnie co jest zrobione:

- Silnik odmalowany i odbudowany od podstaw na nowych panewkach i wszelkich uszczelkach i nowych lub zregenerowanych elementach osprzętu
- Wymiana wszystkich węży wodnych na silikonowe Roose Motorsport
- Wymiana wszystkich węży ciśnieniowych na nowe (wspomaganie, klimatyzacja i chłodzenie oleju)
- Zawieszenie odmalowane na czerwono i wstawione żółte tuleje poliuretanowe
- Odświeżone wszystkie zaciski
- Montaż systemu chłodzenia oleju
- Montaż wszystkich elementów podwozia (nowych), takich jak piasty, końcówki, łączniki, drążki, itp., itd.
- Konstrukcja i montaż kompletnego wydechu
- Montaż nowej przepustnicy i AirBoxa Rijndeal'a
- Poprawienie instalacji elektrycznej (przednie lampy - nie działały długie)
- Nowe kompletne sprzęgło
- Wszystkie płyny ustrojowe nowe, dwukrotnie wymieniane

Co jest jeszcze do zrobienia:

- montaż dwóch sond z czterech
- poprawienie kosmetyczne przedniego zawieszenia (głuche gumowe pukanie co jakiś tam czas)
- przyciemnienie tylnych lamp i kosmetyka

Póki co to muszę go ogarnąć po swojemu - jest brudny i nie prezentuje się w pełnym blasku.

Zdjęcia robiłem telefonem na szybko, nie oddają one jednak jak te auto wygląda na żywo, bo nie udało mi się tego ująć - wiem, kto by mógł mi w tym pomóc ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




To tylko kilka poglądowych fotek. Obiecuję, że postaram się o znacznie lepsze ujęcia. Specjalnie wjechałem na najazdy aby podwozie uchwycić ale wyszło jak widać.

sseebbaa1

Ło matko!
Aż mięciutki w kolanach się zrobiłem, jak przeczytałem łączny koszt. Przygniatający.
Ale i wrażenie autko robi piorunujące! Myślę, że teraz bez żadnego zająknięcia masz wolny wstęp na każdą pokazową imprezę :D

Z niecierpliwością czekam na nagranie wydechu i może jakiś wynik z hamowni, co?


Gratuluje zapału i w pozytywny sposób zazdroszczę! :love:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Zapomiałem o rozrządzie, który też jest kompletnie nowy. Do zrobienia jeszcze będzie konserwacja podwozia.

Już auto jest mocniejsze niż było, ale z powodu kłopotu z sondami nie chodzi jak trzeba jeszcze, szczególnie w wysokich zakresach i przy hamowaniu silnikiem, bieg jałowy również nie jest prawidłowy. Obecnie spalanie w mieście to około 18L/100 więc gołym okiem widać, że jest jeszcze sporo do poprawy. Dopiero potem poczuję prawdziwą różnicę i dopiero wtedy będzie można pojechać na rolki.

Dźwięku postaram się nagrać jak najszybciej - jest lepszy - trochę cichszy, ale za to bardziej gada jak V6 i dużo bardziej basowo. Morda się cieszy jak się tym jeździ już dziś, aż nie wiem czego się spodziewać jak to wszystko się ogarnie co jeszcze trzeba zrobić ;)

MotoManiaq

 :love: :love: :love: Szacuneczek! Kopara opadła...

Hex

Fajnie, to on strzela  :o 8)

sseebbaa1

Cieszę się, że mogłem pomóc w przeróbce przepustnicy i tym samym mieć swój udział w taaaakim projekcie :D


Cytat: Tigerbart w 05.09.2017, 22:31bieg jałowy również nie jest prawidłowy.
Pamiętaj, że masz ulepszoną wersję przepustnicy 65mm, która ma możliwość regulowania przepływu powietrza na biegu jałowym - ta śrubka na zewnątrz korpusu. Nieregularne obroty jałowe mogą bowiem również od tego zależeć, a nie tylko od uszkodzonej sondy (obserwuj zwłaszcza sposób schodzenia silnika do jałowych). Ale oczywiście regulacją zajmij się dopiero po naprawieniu lambdy, bo wtedy będzie miało to sens.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Ale powiem wam, że drugi raz nie robiłbym już tego. Gdybym wiedział ile kasy i czasu pójdzie to bym dopilnował w zeszłym roku aby go sprzedać. Za te prawie 100.000 PLN które już pewnie od zakupu w 2015r. poszło kupiłbym już Forda Falcona z V8 - a może Holdena Commodore.

Ale takie tam gadanie - mam teraz zajeb..ste kombi, o którym marzyłem mając Escorta. Teraz jak już osiągnąłem kolejne marzenie pewnie przyjdzie pora na realizację następnego ;) Muszę odświerzyć kontakty - może się spotkamy jakoś ?

bishop

wow..faktycznie wygląda całkiem pro. budżet również :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tigerbart

Najbardziej mi żal kabli Magnecor, które musiałem wymienić wymieniając świece. Okazało się, że kabel nr 3 ma przebicie....

bishop

Cytat: Tigerbart w 05.09.2017, 21:59kabli Magnecor
Miały być wieczne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tigerbart

Zastanawiam się jeszcze nad grillami z nierdzewki Zunsport. Co sądzicie?


T

Cytat: Tigerbart w 05.09.2017, 20:58- prace w warsztacie - domówienie części mechanicznych (lista ponad 20 pozycji - przedstawię ją w osobnym poście bo mam FV w aucie), dokupienie sportowych katalizatorów Magnaflow Euro3 2,5" i rur z kwasówki - budowa wydechu od nowa (gdyż część wydechu od kolektorów Rijndeal'a do początku sekcji środkowej kompletnie nie pasowała, no i miała mniejszą średnicę), no i wymiana wszystkich elementów i odbudowa całego silnika na nowych częściach.
Co konkretnie nie pasowało? Na jakie przeróbki ostatecznie się zdecydowałeś? Bo nawet jak patrzę na te zdjęcia, to wygląda to, tak na oko, praktycznie identycznie jak u mnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club