[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

Tigerbart, 16.05.2015, 17:35 « poprzedni - następny »

Tigerbart

Cytat: caqerr w 05.03.2017, 15:20

No ale auta z limanowej są cacy przecież... :D

hehe, widać że się mocno wykwalifikował, że prawie dwa lata nie było żadnej usterki ani żadnej przesłanki ku temu, że niedługo coś będzie do wymiany. Dlatego musisz mnie zrozumieć skąd takie zdanie miałem.

caqerr

06.03.2017, 19:49 #361 Ostatnia edycja: 06.03.2017, 19:50 by caqerr
Cytat: Tigerbart w 05.03.2017, 15:50
hehe, widać że się mocno wykwalifikował, że prawie dwa lata nie było żadnej usterki ani żadnej przesłanki ku temu, że niedługo coś będzie do wymiany. Dlatego musisz mnie zrozumieć skąd takie zdanie miałem.


Wiesz, nie dziwie się. Ale też się nie dziw mi, skoro znałem już niejeden podobny przypadek ;)
Nie jesteś wcale jedyny, wręcz jeden z niewielu co zdążył 2 lata pojeździć bez grubszej usterki ;)
Aczkolwiek z tego co mi się zdaje, nie robisz raczej takich przebiegów jak ja ;) Więc ryzyko wystąpienia usterki jest o wiele mniejsze :)

Tigerbart

Ja nie mam żadnych pretensji ;) Bez względu na stan podzespołów i tak bym wymienił niemal wszystkie wymienione poniżej rzeczy, także nie ma to praktycznie wpływu na poziom wydatków, które przewidziałem mniej więcej. Także wszystko gra ;)

sseebbaa1

Cytat: Tigerbart w 07.03.2017, 08:31
A czy ja mam po liściu każdemu z osobna sprzedać za zaśmiecanie wątku? ;)
No właśnie!
Nawet jeżeli były spore niedomagania, to teraz szykuje się prawdziwa perełka.
Poziom inwestycji w auto powoduje, że robię się miękki w kolanach i chyba zaraz się przewrócę! :D

Ale koszt uszczelek jest jakiś kosmiczny. Ja za swój komplet z firmy Victor Reinz (na cały silnik) dałem 1.500zł.
A Reinz z pewnością jest co najmniej tak dobry jak oryginał Forda.

Szkoda tylko, że nie robisz fotorelacji z prac. Na technicznym forum, jak to, z pewnością fajnie byłoby zobaczyć w szczegółach nowatorskie przeróbki, a nie tylko efekt ostateczny. Zachecam Cię do cykania fotek, albo chociaż daj takie polecenie mechanikom :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

Ohoo kolejny z Limanowej. ja też u niego kupiłem i jak na razie jest w miarę ok. Stan mojego licznika 148 tys i jak na razie odpukac z uszczelnień to tylko dekle i simmering na wale od str skrzyni. Sprzęgło i dwumasa oceniam na 4 w 6 pkt skali więc może mnie nie trafi wymiana w przeciągu 3 lat wiedząc jak jeżdżę
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

Tigerbart

Czy ktoś może mi doradzić w sprawie tego wałka?


Tigerbart

Poradziłem sobie z tym uszczelniaczem walka.

Dla potomnych mam informacje że nie trzeba wymienić całego elementu (metalowa obudowa z uszczelką) tylko można kupić samą uszczelkę - z uwaga - Opla 2.2 diesel. Kosztuje 11zl i dostępna jest od ręki. Uszczelniacz Forda jest tylko jako cały element i praktycznie nie dostępny.

Montaż również nie jest problemem - trzeba rozgrzać miejsce mocowania kola pasowego i normalnym ściągaczem zdemontować z walka.


sseebbaa1

Cytat: Tigerbart w 30.03.2017, 09:21Uszczelniacz Forda jest tylko jako cały element i praktycznie nie dostępny.
Nieprawda :D :D :D

Po numerach VIN do ST220 pokazywało rzeczywiście razem z obudową, ale posprawdzanie innych Durateców 3.0 pozwoliło ustalić, że np. do Forda Maverick można kupić sam uszczelniacz!

Numery uszczelniacza wałka rozrządu (wyjście na koło pasowe pompy wody) to:
3505299
F43E-6K292-AB
Cena ok. 48zł.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ale Twoje rozwiązanie tańsze :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Tak, też to sprawdzałem i nie jest dostępny ani sam uszczelniacz ani z metalową obudową. Obojętnie w jakim aucie z tym silnikiem. Pytałem nawet w Mazdzie.

sseebbaa1

Ale to zdjęcia zrobiłem sam, miałem to w ręku :)
Dokładnie ten egzemplarz uszczelniacza jeździ u mnie w aucie teraz :D

Zatem jest dostępny, a ja kupiłem go w ASO w Gorzowie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Ale kiedy go kupiłeś bo w trójmieście nie było opcji zamówienia

sseebbaa1

Jakoś pod koniec roku 2016, bo wtedy mechanik składał mój silnik.
Kupiłem od razu dwie sztuki, bo jedna będzie na zapas do moich zwykłych wałków od ST220, które leżą w garażu.

Jak znajdę, to podeślę Ci na e-maila fakturę za uszczelniacz - będziesz mógł pokazać ASO, że nie wiedzą co mają w ofercie :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

Wtracajac się do rozmowy - rozumie że koło pasowe jest zwyczajnie nabite na walek z jakimś klinem tak? Robiłeś to na aucie?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

Tigerbart

Panie i Panowie w tym tygodniu odbieram auto po wszystkich pracach opisywanych wcześniej.

Bardzo długo to trwa, auto od listopada stało w garażu i krok po kroczku było robione. Mam nadzieję, że efekt będzie warty tej rozciągniętej do granic cierpliwości, co oczywiście wam pokażę i bardzo liczę na wasze zdanie co o tym myślicie.

Pojawią się zdjęcia i filmy, opis. To wszystko już niedługo ;)

bishop

Czekamy.
ps. jakieś foty szpiegowskie zapodaj. Wizualnie też coś zmieniłeś?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html