[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

Tigerbart, 16.05.2015, 17:35 « poprzedni - następny »

Tigerbart

Ktoś kupuje ze mną w ramach "grupowego zakupu"?

Zakładam, że Prezes nie sprzeda mi samych kolektorów MSDS ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/EXHAUST-MANIFOLD-FOR-FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-2001-2007-/401181392890?hash=item5d68463ffa:g:BcMAAOSw9IpXyWSl

T

02.10.2016, 17:15 #301 Ostatnia edycja: 02.10.2016, 17:17 by Rijndael
Cytat: Tigerbart w 02.10.2016, 16:46Zakładam, że Prezes nie sprzeda mi samych kolektorów MSDS
Może się tak zdarzyć, ze znajdzie się kupiec na sam wydech, ale najpierw chcę spróbować sprzedać w całości, bo wydech został zaprojektowany jako całość i trudno powiedzieć, jaki efekt dałoby łącznie poszczególnych elementów z innymi konstrukcjami.

Cytat: Tigerbart w 02.10.2016, 16:46Ktoś kupuje ze mną w ramach "grupowego zakupu"?
Przed decyzją o zakupie proponuję poprosić o wymiary:

- Długości poszczególnych primary runnerów do łączenia 3-1 (istotne są proporcje, optymalne to 1:1:1, ale tego tam na pewno nie ma, w MSDS jest 1:1:2 i to też jest ok, podobnie jak np. 1:2:2, ale nie np. 1,1:2,4:3).
- Średnic primary runnerów oraz rury zbiorczej (optymalne proporcje tych średnic są ściśle określone, nie pamiętam w tej chwili jakie, ale można to sprawdzić).

Niestety często ebayowe kolektory są wykonane w sposób przypadkowy, a wtedy może się okazać, ze w praktyce nie będą w niczym lepsze od seryjnych z ST220, pomijając wygląd. Te wymiary są kluczowe jeśli chodzi o działanie kolektorów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Cytat: sseebbaa1 w 30.09.2016, 10:53eSTeka możesz sprzedać dopiero jak kupisz Mustanga Smiley

Przekaz jest "prawie nigdy" ? NIe nie, spełnię swoje kolejne marzenie odnośnie auta. Trzykrotnie mi się to udało a wydawało się nie osiągalne, więc ma pewno mi się uda ;)

Aby móc pozwolić sobie na Forda V8 muszę sprzedać ST i rok pojeździć tylko służbowym mega furaczem Rapidem. Potem kupię na 100% jedno z czterech możliwości:

- Mustang Cobra Terminator
- Mustang Shelby GT500
- F-150 Lightning
- F-150 Harley-Davidson

Na VelociRaptora czy na mustanga SuperSnake'a nie będzie mnie jeszcze stać. To będzie następny etap.

T

Cytat: Tigerbart w 02.10.2016, 17:18Aby móc pozwolić sobie na Forda V8 muszę sprzedać ST i rok pojeździć tylko służbowym mega furaczem Rapidem.
Ja chwilowo poruszam się Octavią, bo nie mogę znaleźć żadnego ciekawego auta. Ma to swoje zalety. Auto nie budzi kompletnie żadnych emocji, ani pozytywnych, ani negatywnych. Nie ma przyspieszenia, nie da się nim łamać przepisów. Nie pamiętam też, kiedy je ostatnio tankowałem. Więc opcja z Rapidem nie jest wcale taka zła. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Jazda Skodą Te-De-I jest jak lizanie lodów przez szybkę, jak śpiewanie pod wodą, czy wakacje w Radomiu ;)))))

Różnica pomiędzy tym klamotem a ST jest tak duża, że jak mam jechać Rapidem to aż mnie częsie ;)

T

Cytat: Tigerbart w 02.10.2016, 17:39Jazda Skodą Te-De-I jest jak lizanie lodów przez szybkę, jak śpiewanie pod wodą, czy wakacje w Radomiu Wink))))
To prawda, wiąże się z nią tyle emocji, co z używaniem lodówki czy pralki, po prostu się wsiada, jedzie i wysiada. Ale z pewnego punktu widzenia to też ma pewne plusy. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Ostatniego dnia aukcji z moim autem, wieczorem w niedzielę zadzwonił telefon. Klient mocno zainteresowany popełnił ostatecznie fatalny błąd - skonsultował zakup z żoną ;)

Pozostające ze mną auto oznacza inwestycje i pracowitą zimę ;)

Powiem tak - wygląd będzie inny no i popracujemy również z mocą, bo moc musi być z nami :)

Tigerbart

A więc pracowitą zimę czas zacząć. Powiem tak - nie poznacie mojego auta ;)

Na początek zakupiłem od prezesa graty (MSDS + downpipe + dolot) celem poprawienia wydajności silnika.

Auto zbliża się do 200 tkm, więc przede mną profilaktyczne zakupy:

- nowy rozrząd
- nowe kompletne sprzęgło
- wymiana wszystkich węży na nowe
- wymiana wszystkich uszczelek silnika na nowe
- nowy zawór bocznikowy
- nowe panewki
- chłodnica oleju
- wymiana wszystkich płynów ustrojowych

A to przy okazji zakupów:

- wałków CatCams profil 2394064
- przepustnicy - tu jeszcze potrzebuję pomocy w temacie - najchętniej kupiłbym gotową 65 mm pod ST220 albo potrzebuję wskazówek jak przerobić, a nawet zleciłbym przerobienie za opłatą osobie która wie o co chodzi..

Prace przy silniku celem zwiększenia kompresji:

- porting bloku (kanały dolotowe i ew. kanały wylotowe)
- porting głowic
- porting kolektora ssącego

No i program. Tu jeszcze nie wiem czy wskoczy DET3 czy zastosujemy coś innego.

Z zewnątrz auto zmieni się znowu - jak co roku.

Tym razem postaram się aby szczena opadła nawet mnie ;)

Najpierw auto jedzie do lakiernika celem usunięcia wszelkich wad, jakie powstały przez te 12 lat życia auta. Nie mam żadnych wgnieceń ani rudego, więc o szpachli nie ma mowy, potem ogarniemy może powłokę ceramiczną. Zmieni się zawieszenie i koła, znikają wszelkie emblematy z karoserii, a na koniec wiele szczegółów zostanie poprawionych aby auto wyglądało jak na zdjęciach Ford-Manii na FB.

sseebbaa1

07.11.2016, 21:38 #308 Ostatnia edycja: 07.11.2016, 21:48 by sseebbaa1
Cytat: Tigerbart w 07.11.2016, 22:05CatCams profil 2394064
Czy Ty zamierzasz kupić wałki za 6.000 złotych? :o
Masakra. Jeżeli rzeczywiście je kupisz, to koniecznie będziesz musiał zrobić porównanie krzywek :)

Uważam, że w Twoim spisie, przy tak ambitnych planach, brakuje kutych korbowodów. Ostre wałki pozwolą na wyższe obroty, przy których może dojść do urwania słabowitych oryginalnych korbowodów.

Ostre wałki mogą też wymagać twardszych sprężyn zaworowych.


Cytat: Tigerbart w 07.11.2016, 22:05przepustnicy - tu jeszcze potrzebuję pomocy w temacie - najchętniej kupiłbym gotową 65 mm pod ST220 albo potrzebuję wskazówek jak przerobić
Akurat przerabiam przepustnicę Mustanga (65 mm) w taki sposób, żeby miała specyficzny układ sterowania motylkiem, identyczny jak w ST220.
Dzięki temu będzie to prosta podmiana części i nawet tempomat powinien działać normalnie. Przeróbkę mam już skończoną w 90% :D
Ale opiszę ją dopiero jak skończę.


« Dodane: 07.11.2016, 21:48 »

A panewki będę miał z firmy King:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Nie będę zwiększał zakresu obrotów. Wiem, że to może nie jest zbyt logiczne przy tych planach, jednak właśnie ze względu na korby i sprężyny zaworowe nie zamierzam tego robić i chcę uzyskać co się da w tym zakresie obrotów, co mam.

Zrobiłbym to, gdyby był ktoś w PL kto podjąłby się strojenia silnika na zestawie 6-ciu przepustnic (Jenvey throttle body)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.jenvey.co.uk/products2/throttle-body-kits/ford-v6-duratec-sf45-throttle-body-kit-ckfd12

bo to dałoby prawdziwego kopa, ale niestety żyjemy w obłąkanym kraju ślepo zapatrzonym w grupę V.A.G. i nikt nie chce się tego podjąć. Nawet nie wiadomo skąd i jakie inne sprężyny zaworowe kupić a eksperymentować nie ma siły i czasu. Przypuszczam że nie osiągnę mocy przekraczającej wytrzymałość korbowodów (słynne około 280 koni) więc nie będę cudował.

sseebbaa1

Moim zdaniem, to bez sensu. Wyładujesz 6.000 złotych na wałki i nie skorzystasz z ich potencjału przez zaoszczędzenie 1.650 złotych - bo tyle kosztują kute korbowody (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fmic.pl/prism-/463-kute-korbowody-8-cyl.html).

A co do sprężyn zaworowych, to znalazłem w sieci ich numer Mountune/Revolve - NOBV6001, ale nie wiem jak jest z ich dostępnością.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/22298-mountune-st220-cams/?p=217845

Przy wysokich wałkach, które szybko wznoszą się i (zwłaszcza istotne) szybko opadają, zalecane są wzmocnione sprężyny. Bez tego możesz szybko uszkodzić zawory i gniazda zaworowe.
Chodzi o to, że mechanizm zaworu mający za słabą sprężynę nie "zdąży" za wałkiem i zamiast płynnie pozwolić zamknąć zawór według zaprogramowanej krzywizny na wałku, to zawór twardo opadnie w oderwaniu od tej krzywizny. A będąc jednak pchany siłą sprężyny mocno uderzy o gniazdo. Uszkodzenia gotowe - może dojść np. do zniszczenia gniazda lub nawet do urwania zaworu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Bez sprężyn i podniesienia odcięcia montaż takich wałków raczej nie ma sensu. Wątpię, żeby efekt na niezbyt wysokich obrotach był spektakularny, a trzeba pamiętać o tym, że prawdopodobnie pogorszą się niskie. Moim zdaniem -- jeśli CatCamsy, to także modyfikacje, które pozwolą je wykorzystać, a jeśli nie -- lepiej kupić te wałki ST200 z Allegro. Generalnie w moim silniku już było czuć, że warto byłoby podnieść odcięcie (widać to też na wykresie z hamowni, moment do odcięcia praktycznie nie opada), ale nie mogłem tego zrobić ze względu na zwykłe sprężyny zaworowe. A co dopiero po montażu CatCamsów...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Tomasz a skąd wiesz, że nie mogłeś już podnieść odcięcia ze względu na sprężyny zaworowe?
Po czym to się poznaje?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Takie akcje lubię najbardziej :)
Działaj i czekamy na sprawozdania z postępu projektu :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Bobson

08.11.2016, 22:13 #314 Ostatnia edycja: 08.11.2016, 22:21 by Bobson
Cytat: sseebbaa1 w 07.11.2016, 22:47

Przy wysokich wałkach, które szybko wznoszą się i (zwłaszcza istotne) szybko opadają, zalecane są wzmocnione sprężyny. Bez tego możesz szybko uszkodzić zawory i gniazda zaworowe.
Chodzi o to, że mechanizm zaworu mający za słabą sprężynę nie "zdąży" za wałkiem i zamiast płynnie pozwolić zamknąć zawór według zaprogramowanej krzywizny na wałku, to zawór twardo opadnie w oderwaniu od tej krzywizny. A będąc jednak pchany siłą sprężyny mocno uderzy o gniazdo. Uszkodzenia gotowe - może dojść np. do zniszczenia gniazda lub nawet do urwania zaworu.

Wydaje mi się, że jesteś w błędzie.
Twardsze sprężyny daje się nie ze względu na większe wzniosy wałka a na możliwość nie domknięcia zaworów podczas wysokich obrotów. To z kolei prowadzi do zjawiska zwanego pływaniem zaworów - objawia się to znacznym spadkiem momentu od pewnych obrotów.
Jeśli się nie mylę podobny efekt może wystąpić jeśli hydraulika nie wyrabia ale nie mam w tym momencie 100% pewności co do tego.

Za utrzymywaniu kontaktu na krzywce w tym przypadku odpowiada właśnie hydraulika.

Tigerbart - jest sens wydać tyle kasy dla kilkunastu wolnossących koni? Z takim budżetem wolałbym ogarnąć kolektory wydechowe, wrzucić korby i nowe panewki i wrzucić kompresor. Zapomnij też o DET3 - jeśli to ma mieć ręce i nogi to tylko EasyEcu3 lub EMU. DET3 nie wiem czy w ogóle obsłuży 6 garów w trybie fuel implant.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT