[Focus] Amortyzatory ford focus ST tyl

butcher, 12.05.2015, 18:06 « poprzedni - następny »

MAG

Niedawno widzialem albo na olx albo allegro fajny zawias gwintowany do Foki  - uzywka za okolice chyba 1300 zeta
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Bobson

B12 to zestaw amorów B6 lub B8 (zależnie od auta) i sprężyn Eibach Pro-Kit.

B6 to amor który jest świetny na dziurawy asfalt, spore nierówności.

Przykładowo montuje teraz Gwint H&R do Fiesty na amorach B8 Sprint. Skok poprzedniego B6 to ponad 15cm, B8 7,5cm.
B8 zdecydowanie nie jest do auta na codzień, no chyba że kierownik jest masochistą i lubi jak lecą plomby.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

ST

09.12.2015, 16:30 #17 Ostatnia edycja: 09.12.2015, 17:04 by ST
Cytat: MAG w 24.09.2015, 12:21
Sprawdz jak cenowo wyglada Bilstein B6 a jeszcze lepiej B8 w porownaniu do fabrycznego - moze byc tak, ze bedzie tanszy niz seryjny...
Oryginalny przedni amor Focus ST MKII w serwisie kosztuje 650pln. Bilstein B6 w normalnym sklepie 530pln. Mnie znajomek z Inter-Carsu proponuje je po 470 za sztukę...
Zrobiłem dzisiaj rozpoznanie, bo pomimo śmiesznego przebiegu auta (ok. 8700km) zaczął mi lekko wyciekać olej z prawego przedniego amortyzatora. Ale chyba lepiej kupić na przód dwa  B6 i po sprawie... B8 jak poprzednik już pisał, nie jest preferowany do normalnej jazdy, ale do typowo sportowej, ponieważ jest sztywniejszy od B6.

weksla

Wrzuć B6 bedziesz zadowolony
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ST

I je dzisiaj zamówię, w końcu Weterana forum trzeba słuchać :)

ST

12.12.2015, 21:07 #20 Ostatnia edycja: 12.12.2015, 22:12 by ST
No i tak jak Kolega weksla zasugerował, są założone Bilstein B 6 i jestem zadowolony :).
Ale nie obyło się bez kombinacji. Dół amorków trzeba było  oskrobać z farby, bo inaczej nie chciały znaleźć się na swoim miejscu.
Być może, że spowodowane to jest niskim przebiegiem auta (8700km) i wszystko jeszcze ciasno siedzi....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


weksla

No i super. Bedziesz zadowolony. A taki problem jak zdrapanie lakieru to nie problem☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ST

13.12.2015, 13:41 #22 Ostatnia edycja: 13.12.2015, 15:27 by ST
Też prawda :).
A tu "Hydrografika" zrobiła  ostatni element pod maską, ale chłopakom skosy się pomyliły zamiast zrobić z prawej na lewą i element wróci do poprawki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


weksla

Super. Ale ja na takie zabawy to nigdy na tyle czysto pod maską nie mam☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ST

13.12.2015, 15:20 #24 Ostatnia edycja: 13.12.2015, 19:51 by ST
No ale jak tak zrobisz, to będziesz miał czyściej, bo bród i kurz  na takiej gładkiej powierzchni nie ma czego się trzymać :)

loockas

Odkopię temat, by nie zakładać nowego. Prawdopodobnie pójdę w stronę B6 do swojego focusa. Co ze sprężyną? Seria może zostać czy szukać czegoś twardszego? Co polecacie?

ST

U mnie z uwagi na bardzo niski przebieg nie ruszałem fabrycznych sprężyn. Nasze drogi do gładkich nie należą, a amorki B-6 są i tak trochę twardsze od fabrycznych i znacznie pewniej trzymają w zakrętach. Jeżeli masz duży przebieg, a sprężyny mogą już być trochę zmęczone i zależy Ci na obniżeniu auta - to wówczas można pomyśleć także o ich ewentualnej wymianie.
Przy okazji wymiany amorków, można także pomyśleć o zmianie fabrycznych porzewodów hamulcowych:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.